بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت چیست؟

 بیت تورنت پروتکلی محبوب برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی، بازی، نرم‌افزار یا کتاب بر پایه‌ی فناوری همتا به همتا است و در بین کاربرانی که از فناوری تورنت برای به اشتراگ‌گذاری محتوا استفاده می‌کنند، شناخته شده است.

توکن بیت تورنت (BTT) چیست؟

  توکن بیت تورنت، رمزارزی است که با هدف ایجاد انگیزه‌ برای مشارکت در سیستم بیت تورنت و انجام تراکنش‌های خدماتی در آن ایجاد شده است. این رمزارز مبتنی بر توکن TRC-10 است که در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹ میلادی) در بلاک چین ترون (Tron) راه اندازی شد. هزینه‌ی تراکنش‌ها در بلاک چین ترون بسیار کم است، بنابراین تراکنش‌ها با قیمت پایین هم در آن به‌صرفه خواهند بود.

عملکرد توکن بیت تورنت

 هنگام استفاده از پروتکل بیت تورنت، فایل به اشتراک‌ گذاشته شده به قسمت‌های کوچکی تقسیم می‌شود و کاربر با دانلود هر قسمت، آن را در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهد. تبادل این قسمت‌های دانلودی بدون نیاز به حضور سرور بین همه کاربران به‌طور موازی انجام می‌شود.

بیت تورنت چیست؟

روند تراکنش BitTorrent

معاملات BTT زمانی اتفاق می افتد که ارائه دهنده خدمات از متقاضی پیشنهادی دریافت می کند و این پیشنهاد منجر به باز شدن یک کانال پرداخت می شود. بنابراین معامله بین هر دو طرف در جایی آغاز می شود که متقاضی پس از دریافت خدمات در ازای آن BTT ارسال می کند. این روند تا زمانی ادامه می یابد  که متقاضی اذعان کند معامله به پایان رسیده است.

کیف پول‌های BitTorrent

این ارز دیجیتال، کیف پول مخصوص خود را ندارد. می‌توانید از هر کیف پولی که با کوین‌های ترون (TRX) سازگار باشد برای ذخیره توکن‌های بیت‌تورنت (BTT) خود استفاده کنید. کیف پول ترون یک کیف پول همتا به همتای امن و یک صرافی برای ترون است که از طریق کروم، آی‌او‌اس، و اندروید قابل دسترسی است. استفاده از آن آسان و کاربر پسند است. تمام اطلاعات مرتبط با کیف پول، رمزنگاری شده و توسط یک کلمه عبور و یک عبارت 24 حرفی محافظت می‌شود.

همچنین می‌توانید از کیف‌ پول‌های مناسب ترون دیگر، مانند Huobi Wallet، Trust Wallet، Exodus، Gate.io و امثال این برای ذخیره و معامله ارز دیجیتال BitTorrent استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های سرد مانند لجر نانو اس برای نگهداری آن استفاده کنید که امکان ذخیره آفلاین امن دارد.

آینده ارز دیجیتال BitTorrent

BTT  می تواند یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد. پیش بینی های تکنیکال حاکی از این است که در پنج سال آینده این ارز دیجیتال به 527.61 درصد سود خواهد رسید. البته همانند بقیه ارزهای دیجیتال نمی توان مطمئن نظر داد اما می توان مطمئن بود که آلت کوین ها همانند بیت کوین عملکرد مناسبی خواهند داشت.

سخن پایانی:

BTT یک رمزارز است که در اکوسیستم BitTorrent بر پایه بلاکچین ترون ساخته شده است. بیت‌تورنت یکی از اولین پلتفرم‌های اشتراک فایل و امروزه بزرگ‌ترین آنها است؛ با بیش از 20% از ترافیک آ‌پ‌استریم اینترنت و بیش از200 میلیون کاربر فعال که روزانه از آن استفاده می‌کنند. تکنولوژی به کار رفته در این پلتفرم شامل خرد کردن فایل‌ها به تکه‌های کوچک و ارسال آنها به گیرنده می‌شود. این تکه‌های کوچک در کامپیوتر گیرنده از نو کامل می‌شوند.

ارز دیجیتال BitTorrent می‌تواند در کیف پول‌های ترون نگهداری شود. آن را به سادگی می‌توان در تمام صرافی‌های محبوب، از جمله با پول رسمی معامله کرد.

به نظر می‌رسد بیت‌تورنت آینده قابل اطمینانی داشته باشد: این زمزمه وجود دارد که در سال 2021 بیت‌تورنت قرار است با آمازون، نتفلیکس، و احتمالا اسپاتیفای کار کند که بی‌تردید قیمت آن را بالا می‌برد. متخصصان دنیای ارزهای دیجیتال معتقدند که این ارز دیجیتال در چند سال آینده در بین 10 ارز دیجیتال برتر قرار خواهد گرفت.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست