کیف پول Exodus

کیف پول Exodus

  اکسودوس یک کیف پول چند ارزی و کاربر پسند است که تقریباً برای تمام پلتفرم‌های اصلی از جمله اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده است. امکان اتصال این کیف پول با کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور (Trezor) هم وجود دارد.

  اکسودوس دارایی‌های کاربران (کلیدهای خصوصی) را روی خودِ دستگاه ذخیره می‌کند و کاربران به دارایی‌های خود دسترسی و کنترل کامل دارند.

  مهم‌ترین ویژگی اکسودوس، رابط کاربری جذاب و کاربرپسند بودن آن است. با توجه به تمرکز بسیار زیاد سازندگان این کیف پول بر زیبایی ظاهری و رابط کاربری آن، برای کاربران جدید و حتی کاربران قدیمی‌تر که به دنبال پیچیده‌تر کردن موضوع نیستند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

  یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث جذابیت این کیف پول برای کاربر تازه‌کار می‌شود، صرافی داخلی آن است. معمولا صرافی‌های ارزهای دیجیتال محیط پیچیده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها برای تمام کاربران ممکن نیست و یا بسیار سخت است. وجود صرافی داخلی در کیف پول به کمک کاربر می‌آید تا بدون نیاز به صرافی دیگری، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازد.

تاریخچه

اکسودوس یک کیف پول نسبتاً جدید است که در جولای ۲۰۱۶ (تیر ۱۳۹۵) توسط دنیل کستنالی (Daniel Castagnoli) و جی پی ریچاردسن (JP Richardson) عرضه شد. کستنالی تجربه برنامه‌نویسی در چند پروژه مربوط به ارزهای دیجیتال دارد و ریچاردسن قبلاً با شرکت‌های بزرگی مثل بی ام و، اپل و نایکی کار کرده است.

مزایا و معایب کیف پول اگزودوس
  • پشتیبانی از بیش از 100 ارز دیجیتال
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • پشتیبانی از تمام پلتفرم‌ها
  • به‌روزرسانی برنامه هر دو هفته یک بار
  • کاملا متن باز نیست
  • کارمزد شخصی‌سازی شده تنها برای بیت کوین در دسترس است

کیف پول Exodus

امنیت کیف پول اکسودوس:

  تیم توسعه دهنده، روش‌های مختلفی را برای کمک به افزایش امنیت کیف پول خود به کار گرفته است و هر کلید خصوصی کاربر که ایجاد می‌شود، به صورت محلی روی کامپیوتر یا موبایل خود  کاربر ذخیره خواهد شد. این کلیدها هیچگاه در فضای ابری ذخیره نمی‌شوند و در صورت لزوم می‌توانید با رفتن به زبانه Settings به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. سیستم پشتیبانی گیری، از ابرداده یا داده معاملاتی به صورت رمزگذاری شده بکاپ تهیه خواهد کرد و دسترسی به این بکاپ‌ها فقط با وارد کردن رمزعبور از سوی شما در دسترس قرار می‌گیرند.

  همچنین برای موقعی که دسترسی به کامپیوتر خود را از دست داده‌اید یا نیازمند نصب مجدد اپلیکیشن هستید، در موقع ایجاد کیف پول یک عبارت بازیابی 12 حرفی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این به شما اجازه‌ی بازیابی دارایی‌ها و دسترسی مجدد به حساب کاربریتان را می‌دهد و نقش یک روش بازگشت امن در زمانی که رمزعبور خود را گم کرده‌اید یا کامپیوتر شما به مشکل خورده را بازی می‌کند.

  این ویژگی‌ها به مثبت بودن اعتبار کلی اکسودوس کمک شایانی کرده است. اگرچه نباید فراموش کنید که کیف پول Exodus یک والت گرم است و با اتصال اینترنت کار می‌کند، این بدان معناست که به اندازه‌ی یک کیف پول سخت افزاری سرد، امن نیست. علاوه بر این اکسودوس به صورت 100 درصدی منبع باز نیست. در این اپلیکیشن از تأیید هویت دو مرحله‌ای خبری نیست و محافظت از دارایی کاربران فقط با استفاده از یک رمزعبور انجام می‌شود. در نتیجه وقتی از یک والت گرم استفاده می‌کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که امنیت آن کامل نخواهد بود.

کارمزد اکسودوس

  همانند دیگر والت‌ها، کیف پول Exodus نیز هزینه‌ای به جز کارمزد تعیین شده توسط خود شبکه برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال کسب نمی‌کند. برخلاف پلتفرم‌های معاملاتی، در اگزودوس هیچ هزینه‌ای جهت برداشت بیت کوین، اتریوم یا دیگر رمز ارزها از کاربر کسر نمی‌شود. کارمزد تعیین شده تنها به شلوغی شبکه بستگی دارد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست