ارز دیجیتال USDC

USDC

ارز دیجیتال USDC :Usdc  یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که ارزش آن به نسبت ۱:۱ با دلار آمریکا هماهنگ است. برای آنکه هر واحد از این رمز ارز که وارد چرخه مالی ‌شود یک دلار آمریکا به صورت ذخیره برای پشتیبانی آن نگهداری می‌شود. این ذخایر به صورت پولی و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به صورت کوتاه مدت تامین می‌شود.

تبدیل دلار به USDC یک فرایند سه مرحله ای است:
  • کاربر به حساب بانکی صادرکننده توکن، دلار ارسال می‌کند
  • صادرکننده از قرارداد هوشمند USDC برای ایجاد مبلغ معادل USDC استفاده می‌کند.
  • USDC که به تازگی تولید شده است به کاربر تحویل داده می شود، در حالی که دلارهای جایگزین شده در ذخیره نگهداری می‌شوند.
خالق یو اس دی کوین کیست؟

در سپتامبر ۲۰۱۸، Circle انتشار استیبل‌کوین USDC را با پشتیبانی فیات اعلام کرد. پیش از این، Gemini و Paxos اعلام کرده بودند که استیبل‌کوین‌ها توسط پلتفرم آنها توسعه یافته است.

Circle با همکاری Bitmain یعنی شرکت تولید کننده سخت‌افزار مربوط به استخراج بیت‌کوین، ارز دیجیتال جی یو اس دی را طراحی کرد. شایان ذکر است که در ماه می ۲۰۱۸،  شرکت Bitmain یک دوره سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری که توسط Circle انجام شده بود را هدایت کرده است. این شرکت USDC را به عنوان گزینه جایگزین تنظیم شده برای سایر ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

USD کوین، اولین استیبل‌کوینی بود که در لیست بزرگترین پلتفرم معاملاتی یعنی کوین بیش قرار گرفت. پلتفرم Circle با همکاری با تیم کوین بیس فناوری یو اس دی کوین را توسعه داد. این شرکت، CENTER را به عنوان شرکت تابع و متعلق به کمپانی راه‌اندازی کرد.

ارز دیجیتال USDC

ارز دیجیتال یو اس دی را میتوانید در صرافی‌های زیر خریداری کنید:

صرافی بایننس (با جفت ارزهای BTC و  BNB )

صرافی پولونیکس (با جفت ارزهای BTC، ETH، XRP، BHC، STR، LTC، ZEC، XMR  و  DOGE )

صرافی کوین بیس پرو (با جفت ارزهای BTC و  ETH )

صرافی کوین بیس

صرافی کوینکس (با جفت ارز USDT )

صرافی کوین سوپر (با جفت ارزهای BTC و USD )

صرافی OKEx (با جفت ارزهای BTC و USDT )

صرافی CPDAX  (با جفت ارز BTC )

صرافی هات بیت (با جفت ارز USDT )

صرافی کوکوین (با جفت ارزهای BTC، ETH و USDT )

صرافی کوربیت (با جفت ارز KRW )

صرافی FCoin  (با جفت ارز USDT )

صرافی LATOKEN  (با جفت ارزهای BTC و ETH )

صرافی SouthXchange  (با جفت ارزهای BSV و DASH )

صرافی COSS  (با جفت ارزهای BTC و ETH)

صرافی Crex24  (با جفت ارز USD )

علاوه بر موارد ذکر شده، USDC را می‌توان در صرافی کوین بیس به دلار و بالعکس تبدیل کرد.

مزایای ارز دیجیتال USDC

اول از همه اینکه یو اس دی سی پشتیبانی شرکت‌های شناخته‌شده را دارد و کاملا توسط دلار آمریکا تامین سرمایه شده است. این شرکت‌ها را می‌توان شناسایی و تایید کرد و مسئول این رمز ارز دانست.

کنسرسیوم سنتر و شرکت‌های حامی یو اس دی کوین، تصدیق تمام داده‌های مورد نیاز را در ممیزی‌های داخلی و عمومی امکان‌پذیر کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، ارز USD Coin با چندین برنامه و پلتفرم ادغام شده است، که در صدر آن‌ها صرافی کوین بیس قرار دارد.

معایب رمز ارز USD Coin

یو اس دی سی یک استیبل کوین متمرکز و در واقع نسخه مشابه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. صادرکننده این کوین کنترل کاملی روی آن دارد و می‌تواند حساب‌ها را سریعا بسته و بدون مشورت با کاربران، تصمیمات نهایی را بگیرد. حتی قرارداد هوشمند پشتیبان USDC هم قابلیت شخصی‌سازی دارد، بنابراین هر توکن نمایانگر یک پول غیر مثلی (Non-Fungible) است. این یعنی هر توکن یک هویت منحصربه‌فرد دارد، اما روی قابلیت تعویض (Interchangeability) آن تاثیر نمی‌گذارد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست