استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟  استیبل کوین یک نوع کریپتوکارنسی است که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی‌شده‌ است و به عنوان ذخیره کننده ارزش و همچنین به عنوان وسیله‌ای برای مبادله مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیبل کوین به یک “دارایی ثابت” وابسته است. این دارایی ثابت می‌تواند هر چیزی باشد؛ از طلا گرفته تا ارز فیزیکی و یا دارایی که بتوان قیمت آن را مشخص کرد و در خصوص آن به توافق کلی رسید.

استیبل کوین‌ها معمولاً سازنده فردی ندارند و یک شرکت بزرگ پشتیبانی و ساخت آن‌ها را به دست می‌گیرد. صرافی‌های بزرگ برای آسان‌تر کردن مبادلات مالی برای کاربران و برای ایجاد شرایط ایدئال برای آن‌ها از چنین امکاناتی بهره می‌برند. همچنین بانک‌های بزرگ و نهادهای مالی وابسته به دولت‌ها نیز مراجع اصلی ساخت این ارزهای دیجیتال می‌باشند.

تاریخچه ساخت استیبل کوین

هر کدام از استیبل کوین‌ها تاریخچه خاص خود را دارند. اما باید بدانید که کل عمر این ارزها بسیار کوتاه بوده و تنها به قرن جدید محدود می‌شود. تتر به عنوان بزرگترین استیبل کوین کنونی در سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین راه‌اندازی شده و بعدها با نام تتر تبدیل به یک رمز ارز مشهور گشته است که در حال حاضر از نظر ارزش، به عنوان چهارمین رمز ارز با ارزش جهان نیز محسوب می‌شود.

سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را نیز می‌توان به عنوان تاریخ‌های اصلی ایجاد این کوین‌ها دانست. تعداد بالایی از کوین‌های امروزی در این سال‌ها پا به عرصه مبادلات ارزی گذاشته‌اند. شاید اگر ادعا کنیم که هنوز بزرگترین و بهترین استیبل کوین جهان معرفی نشده است، خیلی بیراه نگفته باشیم.

مزیت های استیبل کوین ها
  • هزینه تراکنش کم
  • معاملات سریع و ایمن
  • قابلیت انتقال دارایی‌ها به‌صورت دیجیتالی
  • ثبات، با پشتوانه یک دارایی
  • استفاده از فناوری بلاک چین: که این سیستم امنیت، شفافیت و قابلیت پیگیری را فراهم می‌کند
  • سادگی: درک این سیستم برای کاربران ارزهای دیجیتال و ارزهای فیزیکی آسان است
  • قراردادهای هوشمند: برای محافظت از همه طرفین معامله در سرمایه‌گذاری
معایب استیبل کوین ها    
  • متمرکز است
  • برای ایجاد اعتماد نیاز به شخص سوم دارد (یک‌نهاد)
  • برای اطمینان از میزان ارزش دارایی‌ها، نیاز به حسابرسی بیرونی دارد
  • دریافت بازده کمتر در سرمایه‌گذاری (که درنتیجه معامله گران و سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌های دیگری برای کسب سود مالی خواهند بود)
  • با توجه به جدید بودن این تکنولوژی، آموزش و پذیرش عمومی آن زمان‌بر است

استیبل کوین چیست؟

کاربرد استیبل کوین ها
  • برای خریدوفروش‌های روزمره: امکان استفاده از استیبل کوین‌ها برای خریدوفروش‌های روزمره وجود دارد. با توجه به کنترل نوسان این ارز ساختار آن مشابه به ارز فیات بوده و درعین‌حال برخی از مزیت‌های کریپتوکارنسی ها را هم با خود همراه دارد.
  • امکان پرداخت‌های هوشمند: یکی دیگر از کاربردهای استیبل کوین‌ها امکان ارضای پیش‌شرط‌های قراردادهای هوشمند با آن می‌باشد. از این طریق شرکت‌ها می‌توانند با تنظیم از قبل سیستم، پرداخت حقوق کارمندان خود را در هر گوشه‌ای از جهان به‌صورت خودکار و هوشمند در دست بگیرند.
  • سرعت بالای نقل‌وانتقال مالی را افزایش می‌دهد: یکی دیگر از کاربردهای این ارز دیجیتال جایگزینی آن با سیستم‌های گردش مالی کند است. از این طریق شما می‌توانید در کسری از ثانیه مقادیر قابل توجهی پول را در سراسر دنیا به گردش درآورید.
  • سرمایه‌گذاری: امکان استفاده از استیبل کوین همزمان با داد و ستدهای روزانه برای سرمایه‌گذاری دیگر کاربردی است که کاربران این ارزها به دنبال آن می‌باشند.
کسب درآمد از طریق استیبل کوین ها:

  روش‌های کسب درآمد از استیبل کوین‌ها نیز مشابه با سیار ارزهای دیجیتال است. اولین راه برای این کار خریدوفروش مستقیم آن‌ها در بازارهای جهانی و در پلتفرم‌های معاملاتی است. از طریق نوسان‌های ایجاد شده کاربران می‌توانند اقدام به کسب درآمد در این رمز ارز نمایند. البته با توجه به نوسان کم این ارزها و پایدار بودن قیمت آن‌ها بایستی به دید بلندمدت نسبت به این خریدوفروش‌های خود نگاه کنید.

 دومین راه پرطرفدار کسب درآمد از طریق استیبل کوین‌ها استخراج آن‌ها می‌باشد. علاوه بر استخراج همچنین می‌توان از طریق اعطای وام در سیستم هر استیبل کوین نیز از این طریق کسب درآمد کرد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست