Polygon

Polygon

  پالی گان یک شبکه دارای ارز دیجیتال ماتیک  (MATIC) است که در این مقاله نحوه کار و خرید، آینده، کیف پول ها Polygon را بررسی می‌کنیم.

  شبکه پالی گان (Polygon) که قبلتر با نام Matic Network شناخته می‌شد. دارای یک ارز دیجیتال اختصاصی به نام ماتیک و اولین پلتفرم دارای ساختار مناسب برای افزایش مقیاس پذیری و توسعه زیرساخت اتریوم است. ویژگی اصلی شبکه پالیگان، در یک چارچوب منعطف به نام Polygon SDK نهفته است. که از ساخت انواع اپلیکیشن‌ها به کمک شبکه می‌اید و پشتیبانی می‌کند.

  شبکه Polygon در واقع اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره‌ای تمام عیار که با عنوان اینترنت بلاک چین‌ها (Internet of Blockchains) شناخته می‌شود، تبدیل می‌کند. این سیستم چند زنجیره‌ای مشابه دیگر شبکه‌ها همچون پولکادات (Polkadot)، کازموس (Cosmos)، اولانچ (Avalanche) و امثال هم است. با این تفاوت که امنیت، آزادی و اکوسیستم فعال اتریوم را نیز در اختیار دارد.

Polygon

ویژگی‌های شبکه پالیگان
  • مقیاس پذیری (Scalability):تراکنش‌های سریع و امن در سایدچین‌های پالی گان که نهایی شدن آن‌ها روی شبکه اصلی اتریوم که در واقع زنجیره پایه لایه اول محسوب می‌شود، صورت می‌گیرد.
  • توان عملیاتی بالا (High throughput):دستیابی به نرخ ۷,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) در یک ساید چین واحد روی شبکه آزمایشی داخلی است.
  • تجربه کاربری (User Experience):UX روان و انتقال تجربه توسعه‌دهنده از شبکه اصلی به بلاک چین پلی گان.
  • امنیت (Security): اپراتورهای پالی گان خودشان در سیستم اثبات سهام (PoS) استیکر (سهام‌گذار) هستند.
  • سایدچین‌های عمومی (Public Sidechains):ساید چین‌های Polygon برخلاف زنجیره‌های شخصی برنامه‌های غیر متمرکز، ذاتا عمومی و بدون نیاز به کسب اجازه بوده و قابلیت پشتیبانی از چندین پروتکل را دارند.
تاریخچه و تیم پروژه Polygon:

  پروژه پالیگان Polygon در سال ۲۰۱۹ توسط یک IEO در صرافی بایننس معرفی شد. و در ۳۱ می سال ۲۰۲۰ رسما معرفی شد. پروژه Matic در ابتدا تحت همین نام فعالیت کرد. تا سرانجام در سال ۲۰۲۱ نام این پروژه به پالیگان Polygon تغییر یافت در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. پروژه ماتیک polygon متشکل از سه توسعه دهنده هندی می باشد.

این سه نفر قبل از پروژه پالیگان در اکوسیستم اتریوم فعالیت می کردند. اما بعد از اون پروژه پالیگان Polygon را راه اندازی کردند.

همچنین پروژه پالیگان از توسعه دهندگان بزرگ اتریوم همچون آقایان هادسون جیمسون، رایان شان آدامز، آنتونی ساسانو و جان لیلیک به عنوان مشاور بهره مند شد.

پروژه ارز دیجیتال پلی گان یکی از تلاش‌های اخیر در زمینه افزایش قابلیت همکاری و مقیاس پذیری در بلاکچین است و برای رفع برخی از محدودیت‌های پروژه‌های قابلیت همکاری مانند Polkadot و Cosmos طراحی شده است.

پلی گان با ماشین مجازی اتریوم سازگار است که آن را برای کسانی که عادت به ساخت برنامه در اتریوم و برنامه‌نویسی در Solidity دارند، جذاب می‌کند. رقیب آن Cosmos از یک ماشین مجازی مبتنی بر WASM استفاده می‌کند. 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست