همه چیز درباره ارز دیجیتال MATIC

MATIC

  پالی گان ( MATIC سابق) پلتفرم مقیاس‌پذیری بلاک چین است که در هند به‌عنوان «اینترنت اتریوم بلاک چین‌ها» شناخته شده است. این پلتفرم پاسخی برای برخی از مشکلات اتریوم، مانند هزینه‌‌های زیاد تراکنش‌ها و رابط کاربری ضعیف و تعداد پایین تراکنش‌ها است. هدف پالی گان ایجاد اکوسیستمی چندزنجیره‌ای از بلاک چین‌های سازگار با اتریوم است.

  در ابتدا، این پروژه با عنوان شبکه MATIC آغاز به کار کرد و بعدتر با گسترش دامنه فعالیتش، به پالی گان (Polygon) تغییر نام داد. هدف این پروژه فراهم‌کردن بلاک چینی متمایز برای تبادل آزادانه ارزش و اطلاعات است.

  پالی گان با داغ‌ترین مبحث‌های حوزه رمزارزها مانند DeFi (امور مالی غیرمتمرکز)، DApps (برنامه‌های غیرمتمرکز)، DAO (سازمانهای خودمختار غیرمتمرکز) و NFT (توکن‌های غیر‌قابل‌معاوضه) سروکار دارد. با افزایش ارزش توکن پالی گان (MATIC) تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰ و قرارگرفتن در میان ۱۵ ارز دیجیتال مطرح جهان، این رمزارز توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. 

پالی گان (Polygon) و رمزارز ماتیک (Matic) چیست؟

  پالی گان اولین پلتفرم خوش‌ساخت با کاربری آسان برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری و توسعه زیرساخت‌های اتریوم است. مؤلفه اصلی آن چهارچوبی منعطف و ماژولار است که از ساخت انواع مختلف برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. این چهارچوب پالی گان SDK نام دارد.

  پالی گان با استفاده از راه‌حل جدید زنجیره جانبی (sidechain)، راهی برای ساخت شبکه بلاک چینی اختصاصی ارائه داده است. این شبکه اختصاصی علاوه‌بر تمام ویژگی‌های بلاک چین مستقل مانند انعطاف‌پذیری و حاکمیت و مقیاس‌پذیری، ویژگی‌های کارآمد اتریوم مانند امنیت و همکاری میان‌زنجیره‌ای را نیز شامل می‌شود. سایدچین بلاک چینی نیمه‌مستقل و موازی با زنجیره اصلی است که برای بهبود سرعت یا دیگر قابلیت‌های بلاک چین اصلی به‌وجود می‌آید.

MATIC

توکن رمزارز ماتیک MATIC چیست؟

  اگرچه پالی گان اهداف ارائه شده توسط شبکه ماتیک را به طرز چشمگیری تغییر داده است، اما هنوز هم از همان توکن MATIC استفاده می‌کند. از این توکن  ERC-20که سرمایه اصلی اکوسیستم پالی گان است ، برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های روی ساید چین پالی گان، سرویس‌های پرداخت روی شبکه پالی گان، به‌عنوان یک ارز تسویه حساب میان کاربرانی که در اکوسیستم این شبکه فعالیت دارند و همچنین برای تهیه امنیت شبکه پالی گان نیز استفاده می‌شود. از زمان تغییر نام تجاری این توکن به ماتیک، با افزایش چشمگیر کاربرد و همچنین افزایش قابل توجه قیمت مواجه بوده است.

بنیان‌گذاران پالی گان چه کسانی هستند؟

  مهر ۱۳۹۶ (اکتبر ۲۰۱۷)، سه نفر پالی گان را ساختند: دو نفر از آن‌ها توسعه‌دهنده بلاک چین با نام‌های جینتی کنانی (Jaynti Kanani) و سندیپ نایوال (Sandeep Nailwal) و نفر سوم مشاوری تجاری به نام آنوراگ آرجون (Anurag Arjun). این استارتاپ در بمبئی مستقر است. با اینکه این ارز دیجیتال در میان پانزده رمزارز برتر دنیا قرار دارد، بنیان‌گذاران آن هدف‌های بزرگ‌تری برایش دارند و می‌خواهند آن را تا رتبه سوم بعد از بیت کوین و اتریوم در میان رمزارزها بالا ببرند.

نحوه خرید ارز ماتیک

  همانطور که قبلاً اشاره شد، رمز ارز شبکه پالی گان، MATIC می باشد. برای خرید این رمز ارز، ابتدا باید یکی از استیبل کوین ها را خریداری  و سپس اقدام به خرید ماتیک در ازای آن استیبل کوین کرد. مشهوترین و معتبرترین صرافی که از این رمز ارز پشتیبانی می کند صرافی بایننس است.

  اما از صرافی های دیگری نظیر کوینکس، یونی سواپ و کوین بیس نیز قابل تهیه است. پس از خرید این رمز ارز جهت افزایش امنیت آن را به کیف پول خود انتقال دهید. در ادامه اسامی کیف پول های سخت افزاری که از رمزارز ماتیک پشتیبانی می کنند آمده است: Ledger، Trezor، SafePal و CoolWallet همچنین کیف پول های نرم افزاری مانند Atomic ، Trust Wallet و MyEther از این رمز ارز پشتیبانی می کنند.

  کارمزد تراکنش‌ها هم همانند اتریوم توسط کاربرانی که در این شبکه فعالیت می‌کنند تعیین می‌شود، اما با توجه به اینکه امکان افزایش توان عملیاتی تراکنش‌ها وجود دارد، انتظار می‌رود که به دلیل بازارهای عرضه و تقاضای “کارمزد گس”، کارمزدها نیز نسبت به اتریوم کمتر باشد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست