همه چیز درباره ارز دیجیتال AVAX

AVAX

  اَوِلانچ (Avalanche) یک شبکه بلاک چینی متن باز است که از یک پروتکل اجماع منحصر بفرد استفاده می‌کند. این شبکه که پیش‌تر با نام آوا (AVA) شناخته می‌شد، اولین پلتفرم قرارداد هوشمند است که می‌تواند تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه تایید کند. اوالانچ به صورت کامل از ابزار توسعه اتریوم (Ethereum development toolkit) پشتیبانی می‌کند و توکن مورد استفاده در آن، ارز دیجیتال AVAX نام دارد.

ویژگی‌های برجسته اولانچ

1) استفاده از تکنولوژی نوآورانه: اولانچ بر اساس یک پروتکل اجماع منحصر بفرد و نوآورانه ساخته شده است. این پروتکل ضمن عملکرد بسیار قدرتمند در پردازش تراکنش‌ها و مقیاس پذیری، از امنیت و تمرکززدایی بسیار بالایی برخوردار است.

2) تیم قدرتمند: امین گان سیرر (Emin Gun Sirer) بنیان‌گذار اولانچ، خالق اولین ارز دیجیتال استفاده کننده از الگوریتم اجماع اثبات کار به نام Karma در سال 2003 است. وی پروفسور علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل آمریکاست و جمعی از محققین این دانشگاه، توسعه‌دهندگان مرکزی شبکه Avalanche را تشکیل می‌دهند.

3) رشد قدرتمند: شبکه بلاک چین اولانچ توانست بسیار سریع هزاران نفر را در جامعه توسعه‌دهندگان خود جذب کند. شبکه آزمایشی ارز دیجیتال AVAX  توانست به رکورد بیش از هزار گره تاییدکننده (Validator Node) برسد.

4) ساخته شده بر مبنای عدالت و برابری: اوالانچ بگونه‌ای طراحی شده است تا بتواند عدالت را میان طیف وسیع کاربران خود برقرار سازد. از معماری سبک این شبکه که باعث شده سخت‌افزارهای گران قیمت برای مشارکت در آن مورد نیاز نباشد، تا برنامه توزیع توکن عادلانه، حکایت از آن دارد که اولانچ برای جامعه خود ساخته شده است، نه برای سرمایه‌گذاران.

AVAX

درباره AVAX:

ارز دیجیتال اولانچ در سال ۲۰۲۰ مانند سایر ارزهای دیجیتال دچار رکود شد، در ماه های انتهایی سال ۲۰۲۰ این رمز در صرافی بایننس لیست شد و با آغاز سال ۲۰۲۱ روند نسبتاً صعودی و قدرتمندی را در پیش گرفت. اولانچ اولین بار با قیمت ۰٫۸۵ دلار در صرافی بایننس معامله شد و در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ به مرز قیمت ۶ دلار دست یافت و در ابتدای سال ۲۰۲۱ از مرز ۱۵ دلار عبور کرد؛ یعنی به رقمی برابر با ۱۰۰۰ درصد قیمت عرضه اولیه خود دست یافت.

شاید رمزارزهای زیادی از قرارداد های هوشمند جهت انجام تراکنش ها استفاده کنند، اما این ارز دیجیتال از اولین ارزهایی است که عملیات پرداخت را زیر یک ثانیه انجام می دهد. ارز دیجیتال اولانچ با نماد AVAX، یک شبکه بلاک چینی متن باز است و به طرز نوآورانه ای از پروتکل اجماع استفاده می کند. هدف از استفاده از این پروتکل اجماع، ایجاد اکوسیستمی بر پایه مقیاس‌پذیری بالا، سرعت و امنیت و با قابلیت همکاری بالا میباشد.

این پروژه دارای ویژگی های زیادی از جمله امکان ایجاد بلاک چین‌های سفارشی، تعیین اعتبارسنج‌های مشخص و همچنین معامله و ذخیره رمزارزهای دیجیتال می باشد. هدف پلتفرم اولانچ این است که به هر کسی امکان مبادله دارایی به صورت جهانی را بدهد به طوریکه هر نوع دارایی را راه اندازی یا معامله کند و آن را با استفاده از قراردادهای هوشمند به صورت غیرمتمرکز کنترل کند.

بهترین کیف پول های Avalanche

کیف پول رسمی اولانچ، توسط Ava Labs ساخته شد و در آدرس  http://wallet.avax.network/  قابل دسترسی است. همچنین توسط کیف پول MetaMask قابل نگهداری می باشد.

از کیف پول سخت افزاریِ لجر نیز میتوانید برای نگه داری ارز دیجیتال AVAX استفاده کنید که از نظر امنیتی نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. کیف پول های لجر NANO S و NANO X در حال حاضر از آواکس پشتیبانی می کنند.

آینده ارز دیجیتال AVAX

در حال حاضرقیمت این ارز دیجیتال حدود ۱۰ دلار و دارای رتبه ۴۷ بازار است، ارزش بازار آن حدود ۱٫۷۹ میلیارد دلار است. باتوجه به ویژگی ها و وجوه تمایز این رمزارز که در این مقاله به آن ها اشاره شد بسیاری از تحلیل گران به آینده این ارز دیجیتال خوشبین هستند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست