کیف پول بیت کوین

کیف پول های بیت کوین

کیف پول های بیت کوین

  • کیف پول نرم‌افزاری Trust Wallet (موبایل)

کیف پول بیت کوین:   کیف پول موبایل تراست بدون اغراق یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین (به‌خصوص برای کاربران تازه‌کار) است. این کیف پولِ کاملاً رایگان که روی اندروید و iOS عرضه شده است، متعلق به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، یعنی صرافی بایننس است.

  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger

   یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین، کیف پول سخت‌افزاری است و شرکت فرانسوی لجر (Ledger)، در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده این نوع کیف پول است.

  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor

   شرکت ترزور که دفتر مرکزی آن در کشور چک قرار دارد، اولین سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین برای عموم است. این شرکت هم مانند لجر، کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار امنی می‌سازد، اما فروش و مقبولیت کمتری نسبت به لجر دارد.

  • کیف پول نرم‌افزاری Mycelium (موبایل)

  کیف پول مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل برای ذخیره‌سازی بیت کوین است. این نرم‌افزار را می‌توانید روی تلفن همراه هوشمند خود در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نصب کنید.

  • کیف پول نرم‌افزاری BlueWallet (موبایلگ)

  بلووالت یک نرم‌افزار موبایلی برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است که فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. اگرچه پشتیبانی از تنها یک ارز ممکن است یک نقطه ضعف تلقی شود، بلووالت امکاناتی برای مدیریت بیت کوین دارد که در کیف پول‌های چندارزی شاهدش نیستیم. از مهم‌ترین ویژگی این کیف پول می‌توان به پشتیبانی از شبکه لایتنینگ اشاره کرد.

  • کیف پول نرم‌افزاری Electrum (دسکتاپ و موبایل)

   اگر تازه‌کار نباشید و کمی دانش فنی درباره بیت کوین داشته باشید، الکتروم می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کیف پول الکتروم یکی از قدیمی‌ترین این کیف  پول ها است و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان بیت‌کوینرها به شمار می‌آید. این کیف پول که کاملاً متن‌باز است، در سال ۲۰۱۱ توسعه داده شد و به‌صورت مداوم توسط جامعه توسعه‌دهندگان آن به‌روز می‌شود.

  • کیف پول نرم‌افزاری Exodus (دسکتاپ و موبایل)

اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود برای ارزهای دیجیتال است و از سال ۲۰۱۵ تاکنون به کاربران ارزهای دیجیتال خدمت‌رسانی می‌کند. این کیف پول در ابتدا فقط برای کامپیوترهای شخصی در دسترس بود، اما اکنون در دو سیستم‌عامل محبوب موبایل، یعنی اندروید و iOS هم قابل‌نصب است.

  • کیف پول نرم‌افزاری Bitcoin Wallet(موبایل)

 کیف پول «Bitcoin Wallet» یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین برای موبایل است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این کیف پول پیچیدگی‌های بعضی کیف پول‌های دیگر مثل مای‌سلیوم را ندارد و رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده است. با این حال، در حال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است.

  • کیف پول نرم‌افزاریcom (تحت وب)

 کیف پول بلاک چین داتکام (Blockchain.com) یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. که به‌جز بیت کوین، از چند ارز دیجیتال دیگر از جمله اتریوم، تتر، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند.

  • کیف پول‌ کاغذی بیت کوین با وب‌سایت org (ذخیره‌سازی سرد)

کیف پول کاغذی بیت کوین همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. این روش یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری طولانی مدت بیت کوین است. به‌شرطی که بتوانید از کلید خصوصی (و کاغذ) به‌خوبی مراقبت کنید. با این روش، کلید خصوصی شما به‌معنای واقعی در دستان خودتان خواهد بود.

کیف پول دیجیتال چگونه تراکنش انجام می‌دهد؟

مخفی نگاه‌داشتن کامل کلید خصوصی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هر تراکنشی که شما انجام می‌دهید با استفاده از این کلید خصوصی امضا می‌شود.

اگر کس دیگری کلید خصوصی شما را داشته باشد، ازآنجاکه کلید عمومی شما در دسترس همه است، به‌راحتی می‌تواند مقداری از دارایی شما به خود یا دیگران منتقل کند.

یعنی نرم‌افزار یا همان کیف پول دیجیتال شما مقداری را که می‌خواهید منتقل کنید، با استفاده از این کلید خصوصی امضا می‌کند و وارد شبکه بیت‌کوین می‌کند. در شبکه نیز بیت‌کوین‌کاوها یا همان ماینرها با تایید این تراکنش آن را اجرایی می‌کنند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست