کیف پول MYCELIUM

کیف پول MYCELIUM

کیف پول MYCELIUM یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین موجود است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه اندروید منتشر شد و بعداً به iOS نیز منتقل شد.

جالب اینجاست که تیم پشت مای‌سلیوم در سال ۲۰۰۸، قبل از ایجاد و انتشار بیت کوین تشکیل شده است. در آن زمان آن‌ها گروهی از مهندسان سخت افزار بودند که به یک پروژه شبکه مش علاقه‌مند بودند. پس از انتشار بیت‌کوین، آن‌ها به طور طبیعی تلاش خود را به اکوسیستم بیت کوین معطوف کردند.

امنیت کیف پول بیت کوین مایسلیوم

هر زمان که صحبت از اپلیکیشن‌های روی بلاک چین می‌شود، امنیت یکی از مهمترین جنبه‌های مورد بحث آن است. این موضوع بخصوص در ارتباط با برنامه‌های کیف پول ارز دیجیتال مهم‌تر جلوه می‌کند، چراکه هرگونه اشتباهی در آنها می‌تواند هزاران دلار یا بیشتر به کاربر ضرر وارد کند.

تلفن‌های هوشمند بسیار ناامن هستند، بنابراین داشتن یک برنامه کیف پول در آن‌ها نیز یکی از نگرانی‌های امنیتی برای بسیاری از افراد است. در اصل، شما هر جایی که میروید، کلیدهای خصوصی‌تان را هم با خودتان می‌برید و نه تنها در معرض حمله بدافزارها هستید، بلکه خطر سرقت فیزیکی تلفن و والت پول را هم به همراه دارید.

کیف پول Mycelium هم برای تامین امنیت کاربر از یک پین‌کد برای باز کردن کیف پول، ارسال و اشتراک گذاری کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند. تا به امروز که این روش برای محافظت از وجوه کاربران مناسب بوده است.

کارمزد 

کیف پول میسلیوم 4 نوع هزینه کارمزد دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. این کارمزدها در واقع هزینه‌هایی هستند که به ماینرها پرداخت می‌شوند و به توسعه‌دهندگان والت ارتباطی ندارند.

  • Priority: برابر با 600 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد و نزدیک به 10 دقیقه طول می‌کشد تا تراکنش تائید شود.
  • Econimic: برابر با 143 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد و نزدیک به 2 ساعت طول می‌کشد تا تراکنش تائید شود.
  • Normal: برابر با 196 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد و نزدیک به 30 دقیقه طول می‌کشد تا تراکنش تائید شود.
  • Low-Priority: برابر با 129 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد و نزدیک به 3 ساعت طول می‌کشد تا تراکنش تائید شود.
کیف پول MYCELIUM
ویژگی‌های مای‌سلیوم

مای‌سلیوم یک کیف پول اچ‌دی است. واژه‌ی HD، مخفف (Hierarchical deterministic) بوده و به معنی «سلسله مراتبی قطعی» است. مکانیزم کیف پول اچ‌دی به گونه‌ای است که به واسطه‌ی آن می‌تواند الگویی غیرقابل حدس و بدون نیاز به روش‌های پشتیبان‌گیری پیچیده، برای کلیدهای خصوصی و عمومی ایجاد کند.

کیف پول اچ‌دی بعد از هر تراکنش یک آدرس جدید برای کاربر می‌سازد، به طوری که همه آدرس‌های قبلی هم معتبر هستند. این کمک شایانی به افزایش امنیت تراکنش‌ها و حریم خصوصی می‌کند.

تمام کیف پول های اچ‌دی از نوعی الگوریتم بازیابی به نام مستر سید (master seed) استفاده می‌کنند که رشته‌ای از دوازده کلمه تصادفی است. با این کلمات می‌توان در صورت پاک شدن نرم افزار از روی گوشی یا هر گونه مشکل دیگری، به راحتی بیت کوین‌های از دست رفته را بازیابی کرد.

مای‌سلیوم را می‌توان تا حد زیادی شخصی‌سازی کرد، این کیف پول این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که تنظیمات زیادی روی آن اعمال کند. و به همین دلیل مای‌سلیوم می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که در زمینه مبادله و ذخیره بیت‌کوین تجربه‌ و دانش بیشتری دارند.

  از طرف دیگر، همین ویژگی باعث می‌شود استفاده از این کیف پول برای افرادی که جدیداً با مقوله بیت کوین آشنا شده‌‎اند سردرگم‌کننده باشد. علاوه بر این، مای‌سلیوم نسبت به رقبای خود از نظر زیبایی‌شناختی و گرافیکی، کاربرپسند و جذاب نیست. مجموعه این عوامل باعث می‌شود کیف پول مای‌سلیوم برای تازه‌کارها مناسب نباشد.

مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست