سولانا

سولانا:

  سولانا به‌عنوان یک شبکه بلاک چین تک زنجیری و مبتنی بر اثبات سهام نمایندگی شده ، در اواخر سال 2017 توسط  مهندسین سابق کوالکام، اینتل و دراپ‌باکس افتتاح شد. هدف کلی از خلق این شبکه، تمرکز روی مسئله مقیاس پذیری بدون تمرکزگرایی و آسیب رساندن به امنیت شبکه است.

  این ارز سهم ۰.۵۰ درصدی از همه ی بازار را دارد . هر واحد ارز سولانا با احتساب نرخ تتر قیمت روز دلار معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن حدودا ۵۲۵.۶۳ میلیون دلار است.

سولانا

 

طبق آمار، قیمت در روز های اخیر افزایش یافته است. هدف solana به حداکثر رساندن بازدهی شبکه خود، از طریق مکانیزم اثبات سهام با کمترین موانع ورودی، با تراکنش‌های دارای برچسب زمانی  می‌باشد. این امر ارز دیجیتال solana را مجاز می‌کند بین ۵۰ تا ۶۵ هزار تراکنش را در ثانیه و با محدودیت تئوریک بیشتر از ۷۰ هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. سولانا در مقایسه با ۷ تراکنش بر ثانیه در شبکه بیت‌کوین و ۱۵ تراکنش بر ثانیه در اتریم و برخلاف پروژه‌های مشابه دیگر اتریوم ۲، یک بلاک‌چین منفرد می‌باشد.

 

 

هر بلاک جدید در solana نیز هر ۴۰۰ میلی‌ثانیه ایجاد می‌شود. این زمان‌سنجی غیرمتمرکز که به‌عنوان مرجعی برای برچسب زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این همان تابعی است که در سازوکار الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) در بیت‌کوین نیز استفاده شده است.

  برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام، هیچ حداقل سهام برای پذیرفتن نقش گره در بلاک چین solana وجود ندارد. به طور طبیعی میزان پاداش بلاکی که دریافت می‌کنید، متناسب با مقدار توکن‌های SOL شما در شبکه است.

 موارد استفاده از سولانا:
  • استخراج سولانا: با نگهداری و استیکینگ این سولانا می‌توان ضمن کمک به شبکه، به صورت دوره‌ای ارز SOL دریافت نمود.
  • کارمزد تراکنش: برای استفاده از این شبکه و ایجاد قرارداد هوشمند و انجام تراکنش، کاربر باید کارمزد را از طریق ارز SOL پرداخت نماید.
  • اجماع: میتوان با نگهداری توکن های سولانا امکان رای دهی در شبکه را داشت. بدین ترتیب که هرچه مقدار بیشتری از این توکن را داشته باشید، رای شما تاثیر بیشتری در آینده شبکه سولانا خواهد داشت.
تحلیل ارزدیجیتال سولانا
  • مقیاس‌پذیری: ارز سولانا با حفظ بلاک تایم ۴۰۰ میلی‌ثانیه‌ای، قادر به پشتیبانی بیش از ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه می‌باشد.
  • تمرکززدایی: این شبکه قادر است با استفاده از یک پروتکل منحصر به فرد به نامTurbin میزبانی هزاران گره را داشته باشد.
  • کارمزد پایین: در این شبکه به ازای هر ۱ میلیون تراکنش تنها برابر با ۱۰ دلار است.
تحلیل قیمت ارز SOL:

ارز دیجیتال سولانا در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی، با قیمت حدودی ۱ دلار به ازای هر توکن در بازار رمزارزها معامله می‌شد. معاملات SOL در صرافی بایننس کمی پس از این امر آغاز شد، اما این امر تأثیر مثبتی بر بهای سولانا نداشت و بهای آن در طی یک‌روند کاهشی به ۶۰ سنت رسید و تا اوایل ماه جولای سال ۲۰۲۰ در این محدوده باقی ماند.

به دو روش میتوانید ارز solana را خریدارید کنید. استفاده از صرافی های داخلی و همچنین میتوانید از صرافی های بین المللی مانند بایننس اقدام به خرید کنید. بدین منظور ابتدا باید بوسیله صرافی های داخلی تتر یا ارزهای دیگر خریداری کرده. سپس آن را به بایننس انتقال داده و در آنجا سولانا خریداری کنید.

کیف پول‌های SOL:
  • کیف پول Ledger: یک کیف پول سخت‌افزاری می‌باشد که از امنیت بالایی برخوردار است و در دو مدل Ledger Nano S و Ledger Nano X موجود است.
  • کیف پول TREZOR: این کیف پول نیز یک کیف پول سخت‌افزاری است و در دو مدل TREZOR T و TRZOR ONE موجود می‌باشد.
  • کیف پول KeepKey: از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری که برای ذخیره‌سازی ارز سولانا به شمار می‌رود .
  • کیف پول Coinomi: این کیف پول یک کیف پول نرم‌افزاری می‌باشد که از امنیت بالایی برخوردار است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست