دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند چیست؟  دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم بازی آنلاین واقعیت مجازی (VR) غیرمتمرکز است. این بازی کاربران علاقه‌مند به فناوری بلاک چین و همچنین گیمرها را بسیار هیجان‌زده کرده است. خبر طراحی این پلتفرم در سال ۲۰۱۸، یعنی هنگامی که این پروژه هنوز در مراحل اولیه بود، توجهات بسیاری را به‌ خود جلب کرد.

دیسنترالند اکنون به‌طور کامل راه‌اندازی شده و در حال اجراست. هرچند که این پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه است و همچنان قابلیت رشد دارد.

دیسنترالند چیست؟ 

دیسنترالند یک متاورس (جهان مجازی) غیر‌متمرکز است. این بازی تا حدودی مشابه بازی سکند لایف (Second Life) است؛ اما تفاوت بزرگ دیسنترالند با سکندلایف این است که دیسنترالند روی بستر بلاک چین اجرا می‌شود.

این بازی بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند و برای حمایت از ایجاد، توسعه، میزبانی و فروش اموال مجازی ایجاد شده است. بازی‌هایی که این قابلیت را فراهم می‌کنند، کاربران را به یک جهان دیجیتال جذاب هدایت می‌کنند که در آن امکان خرید و فروش و ساخت هرآنچه که فکرش را بکنید برای آنها فراهم شده است.

دیسنترالند هم برای کاربران خود، امکان خریداری اموال مجازی را فراهم می‌کند. کاربران این بازی می‌توانند اموال خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین و مجازی و منبعی برای کسب درآمد توسعه دهند. آنها می‌توانند ساختمان‌ها و جاذبه‌های مختلف را در زمین‌های مجازی خود ایجاد کنند و از طریق آنها به درآمد برسند. علاوه بر این، کاربران با فروش یک‌جای ساز‌ه‌های خود نیز به سودهای خوبی دست پیدا می‌کنند.

دیسنترالند چیست؟

تیم دیسنترالند

تیم دیسنترالند توسط آری میلیچ (Ari Meilich) مدیر پروژه و استبا اوردانو (Esteban Ordano)  هدایت می‌شود. اوردانو قبلا در بیت‌پی (Bitpay) به عنوان مهندس نرم افزار کار می‌کرد و شرکت راه حل‌های قرارداد هوشمند (Smart Contract Solutions ، Inc) را تأسیس کرد. هر دو بنیانگذار همچنین در Stremium و Bitcore نیز با هم همکاری داشته‌اند.

این تیم اولین پیشرفت بزرگ خود را در سال ۲۰۱۵ با پروژه عصر حجر (Stone Age) به دست آوردند. این پروژه یک شبکه ساده و پیکسلی بود که پیکسل‌ها را از طریق الگوریتم اثبات کار به کاربران اختصاص می داد. 

این تیم همچنین برای ارائه برخی از خدمات خود با District0x ،Aragon و imToken همکاری کرده است. دیسنترالند در دنیای بلاک چین کاملا بی‌نظیر است و رقبای مستقیم و بزرگی ندارد. High Fidelity و Sansar هر دو فضایی را برای ایجاد و فروش تجربیات واقعیت مجازی فراهم می‌کنند، اما مبتنی بر بلاک چین نیستند. به نظر می رسد MARK.SPACE مشابه‌ترین پروژه به دیسنترالند باشد اما با این حال، از نظر توسعه و شهرت بسیار از دیسنترالند عقب تر است.

توکن MANA چیست؟

MANA رمز ارز بومی پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland است. MANA یک توکن ERC20 است که شما برای خرید قطعات LAND و همچنین پرداخت هزینه کالاها و خدمات در این جهان مجازی استفاده می‌کنید. هنگامی که شما برای خرید Land از توکن MANA استفاده می‌کنید، آنها به صورت اتوماتیک سوزانده می‌شوند؛ بنابراین هرچه کاربران بیشتری از آن استفاده کنند، میزان آن کمتر خواهد شد.

اگر افراد بیشتری برای خرید LAND به دیسنترالند وارد شوند، این امر باعث افزایش تقاضا برای MANA می‌شود. افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه معمولاً سبب افزایش قیمت می‌شود و این همیشه برای دارندگان توکن MANA خوب خواهد بود.

میزان کل عرضه اصلی این توکن ۲.۸ میلیارد تعیین شده بود، اما با سوختن بیش از ۶۰۰ میلیون MANA در نتیجه خرید‌های LAND، میزان آن کاهش یافته است. در مجموع ، ۴۰ درصد از عرضه MANA طی عرضه اولیه کوین (ICO) سال ۲۰۱۷ فروخته شد. علاوه بر این ، ۲۰ درصد برای جامعه آن در نظر گرفته شده،  ۲۰درصد به تیم توسعه و سایر عوامل اولیه اختصاص دارد و ۲۰ درصد باقیمانده نیز توسط Decentraland نگهداری می‌شود.

خرید ارز دیجیتال دسنترالند (MANA)

شما می‌توانید ارز MANA را در اکثر صرافی‌های بزرگ با بیت کوین یا اتریوم خریداری کنید. صرافی بایننس (Binance) و OKEx بیشترین حجم معاملات مانا را دارند.

نقش DAO در دیسنترالند

سازمان مستقل غیرمتمرکز دیسنترالند یا DAO، برخی از دارایی های اصلی و قراردادهای هوشمند را در سیستم عامل کنترل می‌کند. این شامل سرورهای محتوا، قرارداد‌های LAND و همچنین مقادیر زیادی از توکن MANA است. این کار بودجه و درجه خودمختاری لازم برای کمک به طرح‌های منتخب DAO را فراهم می‌کند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست