ERC-20

ERC-20

استاندارد ERC-20 لیستی از قوانینی است یک روی یک توکن باید پیاده سازی شود تا بتواند روی اکوسیستم اتریوم فعالیت داشته باشد. توکن‌های ERC-20 به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه یا ICO بسیار کاربردی هستند. پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌توانند تا زمان ساخت بلاک چین اصلی خود، با ساخت و فروش توکن‌های ERC-20 اقدام به جذب سرمایه کنند. توکن‌های ERC-20 روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم قابلیت ذخیره‌سازی و انتقال دارند.

به زبان ساده‌، ERC20 مجموعه‌ای از قواعد و مقرراتی است که به شما کمک می‌کند یک قرارداد هوشمند را به همراه توکن‌هایش بر بستر اتریوم بسازید. ERC کوتاه‌شده‌ی عبارت Ethereum Request for Comment است و عدد ۲۰ شماره‌ای بوده که به این درخواست تخصیص می‌شود.

ERC-20

مزایا:

این توکن‌ها، در حقیقت همه چیز را ساده‌ می‌نمایند. قبل از روی کار آمدن آنها، هر برنامه‌ای زبان و اصطلاحات مخصوص به خود را داشت. مثلا یک توکن برای نشان دادن مقدار کلی از عبارت totalAmount استفاده کرده درحالی که دیگری از عبارت totalNumber استفاده می‌کرد.

در صورت نبودن این استانداردها، تیم توسعه دهنده نرم افزار باید وقت و هزینه زیادی را صرف ساخت بلاک چین و توکن می‌کرد. همچنین صرافی و کیف‌پول‌ها می‌بایست پلتفرم خود را با تک‌تک زبان‌ها و استانداردهای توکن‌ها سازگار می‌کردند. با داشتن یک استاندارد جهانی، هر توکن جدید قادر است به طور خودکار به یک صرافی یا کیف پول اضافه گردد.

استاندارد ERC20، فرآیند ایجاد یک توکن را بسیار آسان کرده است. به همین علت بود که اتریوم محبوب‌ترین پلتفرم ICOها در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

عملکردها و سیگنال های ERC20 چیست ؟

ERC20  شش عملکرد مختلف را برای توکن‌ها در سیستم اتریوم تعریف می‌کند. این‌ها به‌طور کلی شامل این می‌شوند که چگونه توکن‌ها انتقال پیدا کنند. و کاربران در چه شرایطی می‌توانند به داده‌های توکن‌ها دسترسی داشته باشند. ERC20 همچنین دو سیگنال مختلف را تعیین می‌کند. که هر توکن باید به آن متعهد شود تا توکن‌های دیگر هم با آن وفق پیدا کنند.

با کنار هم گذاشتن مجموعه‌ی عملکردها و سیگنال‌ها، سیستم تضمین می‌کند که انواع مختلف توکن اتریوم در هر مکانی درون یک سیستم اتریوم مشابه کار کنند. این فرایند به این معنی است که تقریبا تمام کیف پول‌هایی که از ارز اتر پشتیبانی می‌کنند، از توکن‌های منطبق با ERC20 هم پشتیبانی می‌کنند.

ERC20 از نظر فنی هنوز در قالب پیش‌نویس است. با این حال به‌ نظر می‌رسد سرعت فراگیری آن آنچنان سریع است. که بسیار احتمال دارد تمام توکن‌های جدیدی که ارائه می‌شوند با قوانین ERC20 وفق پیدا کنند. به‌ دلیل این که استاندارد ERC20 جدید است. پس احتمالا اشکالاتی در آن مشاهده خواهد شد. که انتظار می‌رود همگام با ادامه‌ی توسعه‌ی اتریوم، جهت رفع آن اقدام شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست