همه چیز درباره ارز دیجیتال KSM

KSM

  Kusama شبکه‌ای مقیاس‌پذیر از بلاک چین‌های تخصصی است که با استفاده از Substrate ساخته شده است ، تقریبا از همان کد مبنای Polkadot در آن استفاده شده است. این پلتفرم بستری برای تیم‌هایی است که به نوآوری در Kusama علاقه دارند و یا می‌خواهند به ارتقا و پیشرفت Polkadot کمک کنند.

  Kusama  در سال ۲۰۱۹ توسط گاوین وود (Gavin Wood) بنیان‌گذاری شد. گاوین وود بنیان‌گذار Polkadot و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم است. او قبلا مدیر ارشد فناوری اتریوم بوده است. شبکه Kusama به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بلاک چین سفارشی خود را ایجاد کنند. Kusama محیطی چابک و انعطاف‌پذیر را فراهم کرده است که فرآیند مدیریت و ارتقا را خیلی سریع برای توسعه‌دهنده‌ها ممکن می‌کند و موجب رشد و پیشرفت می‌شود.

  Kusama  محیطی ایده‌آل برای استارتاپ‌های  جوان است و این استارتاپ‌ها با استفاده از آن می‌توانند ساختار‌های داده بلاک چین مانندی به نام پاراچین (Parachain) ایجاد کنند. شبکه Kusama از جدید‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کند و این فناوری‌ها قبل از پیاده‌سازی در Polkadot، ابتدا در محیط Kusama آزمایش می‌شوند.

  Kusama  توسط جامعه کاربران خود هدایت می‌شود و هر گونه پیشنهادی در آن به رای گذاشته می‌شود. افراد این جامعه به تکامل این شبکه کمک می‌کنند و شکلی زیبا از دموکراسی در این جامعه نمایان است. افراد این جامعه از پشتیبانی برند معروف Polkadot برخوردارند و این امتیاز مهمی است.

توکن KSM

  توکن KSM، توکن بومی شبکه Kusama است. افرادی که در عرضه اولیه Polkadot دارای توکن DOT بوده‌اند، می‌توانند به همان مقدار توکن KSM را از شبکه Kusama مطالبه کنند. شبکه Kusama به این ترتیب در راستای جامعه DOT و دارندگان این توکن قرار می‌گیرد و همگام با آن عملکرد خواهد داشت. بیشتر معاملات این توکن در حال حاضر در بایننس (Binance) انجام می‌گیرد. به منظور بررسی آدرس‌ها و تراکنش‌های KSM، می‌توان از اکسپلورر‌هایی مانند Polkascan.io یا Kusama.subscan.io استفاده کرد. این توکن کاربرد‌های زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به اعتبارسنجی شبکه، کاندید کردن اعتبارسنج‌ها و رای‌گیری در رفراندوم‌ها اشاره کرد.

KSM

وضعیت حال حاضر توکن KSM

قیمت توکن KSM در لحظه این نوشتار و بنا به گزارش سایت CoinMarketCap حدود ۴۰.۲۵ دلار آمریکا است. حجم بازار این توکن حدود ۳۴۰ میلیون دلار و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته نیزُ بنا به گزارش وبسایت مذکور حدود ۷۵ میلیون دلار بوده است. در این لحظه و بنا به گزارش CoinMarketCap، تعداد توکن‌های KSM در حال گردش برابر با ۸۴۷۰۰۹۸ است و کل توکن‌هایی که قرار است بیرون داده شود نیز برابر با ۹۶۵۱۲۱۷ خواهد بود. این توکن اینک در رده ۴۸ سایت مذکور از لحاظ حجم بازار قرار دارد.

تاریخچه ارز دیجیتال کوساما (Kusama)

  در ماه ژولای سال 2019، دارندگان توکن DOT می‌توانستند درخواست خود را برای دریافت توکن KSM اعلام نمایند. برای اینکه بتوانند در تشکیل بلاک اولیه نقش داشته باشند، تنها یک تراکنش اتریومی لازم بود.

  یک ماه و نیم بعد، ارزدیجیتال کوساما با روش الگوریتم گواه اثبات اعتبار، روی کار آمد و کاربران می‌بایست تمایل خود را برای شرکت در این الگوریتم به عنوان تأییدکننده اعلام می‌کردند.

  بعد از گذشت ماه‌ها و با توجه به چالش‌هایی که در مسیر قرار گرفت، این شبکه، الگوریتم اجماع خود را به الگوریتم گواه اثبات سهام تغییر داد. در حال حاضر 130 تأییدکنندۀ فعال در شبکه ارز دیجیتال کوساما وجود دارد. 

امنیت کوساما Kusama چگونه است؟

  کوساما با استفاده از مکانیسم اجماع NPoS ساخته شده است. این مکانیسم به گونه ای می باشد که نودها را برای شرکت در روند اعتبارسنجی تراکنش انتخاب می کنند. در این مکانیسم اعتبار سنج هایی که خوب عمل نمی کنند یا شرایط عملکرد را ندارند، می توانند سهام انها کاهش یابد.

نگهداری توکن‌های DOT

با توجه به اینکه ارز دیجیتال کوزاما قرار است در آینده با ارز دیجیتال پولکادات همسو شود، کسانی که ارز دیجیتال DOT دارند، می‌توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت توکن کوساما ثبت کنند و معادل تعداد توکن‌های دات خود توکن کوساما دریافت خواهند کرد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست