ERC223

 استاندارد ERC223:

 استاندارد ERC223 بسیار مشابه با استاندارد ERC-20 بوده و به نوعی می‌توان گفت نسخه جدیدتر و بهتری از این استاندارد است. به طور خلاصه، ERC223 نسخه بهبود یافته و اصلاح شده ERC-20 است.درست همانند توکنی بر بستر اتریوم که به آن توکن ERC-20 گفته می‌شود. و باید استانداردها و عملکردهای مشخصی در کد خود بر بستر شبکه اتریوم داشته باشد. این استاندارد نیز دارای عملکردهای اجباری خاصی است. که باید وجود داشته باشد تا پیاده سازی توکن مطابق با این استاندارد پیش برود.

  عملکردهای بیشتری نیز وجود دارد. توکن های ERC223 همانند توکن های ERC-20، دارای بلاک چین اختصاصی نیستند و بر بستر بلاک چین اتریوم فعال هستند. بنابراین در انتقال توکن های ERC223، به مقداری اتریوم به عنوان گس (GAS) نیاز است.

  پس از تعامل توکن با قرارداد هوشمند ، به آدرس گیرنده ارسال می شود – فرستنده هزینه  GAS  را نیز برای معامله پرداخت می کند. این یک پروسه دو مرحله ای است و هزینه ها می توانند به سرعت اضافه شوند.

  علاوه بر این ، هزینه های GAS لزوما برای هر توکن  یکسان نیست. به عنوان مثال ، اگر یک کد پیچیده تر در یک قرارداد هوشمند وجود داشته باشد ، اجرای آن هزینه بیشتری خواهد داشت.

  ERC223 تلاش می کند تا این مشکل را برطرف کند ، فقط با این کار که کاربر می تواند عملکرد انتقال را بپردازد ، اساساً فرایند دو مرحله ای را به یک فرآیند یک مرحله ای تبدیل می کند.

مزایا:

۱ حذف مشکل توکن های از دست رفته که طی انتقال توکن های ERC-20 به یک قرارداد رخ می‌دهد (هنگامی که کاربران از دستورالعمل های ارسال توکن به کیف پول به طور اشتباه استفاده می‌کنند). استاندارد ERC223 به کاربران امکان می‌دهد تا توکن های خود را با استفاده از یک عملکرد انتقال، به کیف پول یا قرارداد ارسال کنند. در نتیجه احتمال سردرگمی و از دست رفتن توکن ها دیگر وجود ندارد.

۲ به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا تراکنش های ورودی را مدیریت کنند و توکن های پشتیبانی نشده را نپذیرند. در این مورد، توکن ها از دست نمی‌رود زیرا با کسر گس، به حساب شما برخواهد گشت. این ویژگی در استاندارد ERC-20 وجود ندارد.

۳ صرفه جویی در مصرف انرژی: انتقال توکن های ERC223 به قرارداد، به جای فرآیند دو مرحله ای (که در استاندارد ERC-20 وجود دارد) یک فرآیند تک مرحله ای است. این موضوع بدان معنا است که نیمی از گس مصرف می‌شود و ازدحام اضافه ای در بلاک چین رخ نمی‌دهد. در نتیجه، این امر منجر به کاهش کارمزد تراکنش ها برای انتقال توکن ها می‌شود.

ERC223

انگیزه های ایجاد استاندارد جدید توکن:

۱- به منظور جلوگیری از گم شدن و از دست رفتن توکن ها

۲- به منظور مشابه کردن مکانیزم انتقال توکن به انتقال اتر

۳- به منظور برطرف کردن عدم قابلیت مدیریت تراکنش های ورودی برای توکن های پشتیبانی نشده

۴- به منظور حذف یک مرحله از فرآیند دو مرحله ای تراکنش هایی که در انتقال توکن رخ می‌دهند

نتیجه گیری

  توکن های ERC223 از توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. این موضوع بدان معنا است که ERC223 از تمام عملکردهای ERC-20 پشتیبانی می‌کند. و قراردادها و خدماتی که با توکن های ERC-20 کار می‌کنند، با توکن های ERC223 نیز کار خواهند کرد.

  تاکنون پذیرش ERC223 به طور گسترده اتفاق نیافتاده است که ممکن است به دلیل عدم آگاهی و عدم زیرساخت مالی برای ذخیره سازی ایمن آنها باشد. هم چنین هیچ دلیل موجهی برای جایگزینی ERC-20 با ERC223 وجود ندارد.

  در حال حاضر کیف پول های زیادی به طور مستقیم از ERC223 پشتیبانی نمی‌کنند اما تراست والت (Trust Wallet) یکی از کیف پول هایی است که می‌توانید در این خصوص از آن استفاده کنید. هم چنان با پشتیبانی کیف پول های فیزیکی نظیر لجر نانو اس (Ledger Nano S) از ERC223 فاصله زیادی داریم.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست