صرافی dYdX  چیست؟ 5 ویژگی مهم آن

صرافی dYdX  چیست؟

صرافی dYdX  چیست؟  dYdX  یک صرافی قدرتمند و غیرمتمرکز (DEX) است که از معاملات اسپات و مارجین پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به صورت بی‌نیاز از اعتماد (permissionless) است و توسط قراردادهای هوشمند در اتریوم پشتیبانی می‌شود و از وام‌دهی ، وام‌گیری و از همه مهمتر معاملات مارجین پشتیبانی می‌کند. دقیقا مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، هرکسی می‌تواند بدون ثبت نام یا تحویل دارایی‌های خود به یک مکان متمرکز، از dYdX استفاده کند. دی وای دی اکس به صورت کاملا غیرمتمرکز و غیر حضانتی است و کاربران می‌توانند جفت‌های ETH ،USDC و DAI و همچنین BTC و ETH را در بازارهای آن مبادله کنند.

  هنگام استفاده از صرافی غیرمتمرکز dYdX ، کاربران وثیقه خود را به اوردر بوک‌های خارج از زنجیره واریز می‌کنند. این موارد غیر متصدی هستند، اما سبب اجرای سریع‌تر تریدها می‌شود و کاربران فقط هنگام واریز یا برداشت دارایی خود از سیستم عامل باید کارمزدهای گس را پرداخت کنند. سیستم‌های وام‌دهی و وام‌گیری غیرمتمرکز مشهوری در دیفای مانند MakerDAO و کامپوند وجود دارد، اما dYdX تمرکز خود را در ساخت ابزارهای پیشرفته ترید در بلاک چین اتریوم قرار داده است.

تاریخچه صرافی dYdX

این پلتفرم در سال 2017 راه اندازی شد و در دسامبر 2017 2 میلیون دلار سرمایه از A16z (شرکت خدمات مالی آمریکایی) دریافت کرد. از آن زمان dYdX از یک صرافی غیر متمرکز به یک ارائه دهنده ی طیف وسیع تری از محصولات مالی مانند قرض دهی و وام دهی تبدیل شده است.

صرافی dYdX  چیست؟ 5 ویژگی مهم آن

ویژگی های صرافی دیدکس (dYdX)

قرض دهی در dYdX

در حال حاضر dYdX از اتریوم (ETH)، دای (DAI) و یو اس دی کوین (USDC) پشتیبانی می کند. حداقل 125٪ وثیقه دارد و برای جلوگیری از لیکویید شدن باید بالای 115٪ نگهداری شود.

این محصول مستقیما به کیف پول اتریوم شما متصل می شود و به شما امکان می دهد مستقیما از آن قرض بگیرید.

رابط کاربری قرض دهی آن در موبایل و دسکتاپ نسبتا آسان است. به سادگی می توانید اتریوم (ETH)، دای (DAI) و یو اس دی کوین (USDC) را برای قرض گیری انتخاب کنید. سپس مبلغی را که می خواهید قرص بگیرید و حسابی را که می خواهید با آن وثیقه بگیرید را انتخاب می کنید.

این تراکنش در بیشتر موارد کمتر از یک دقیقه طول می کشد، که این مدت زمان در مقایسه با صنعت مالی سنتی بسیار شگفت آور است.

وام دهی در دیدکس

dYdX  دارای نرخ بهره بسیار رقابتی می باشد. همچون بسیاری از پلتفرم های وام دهی دیفای، نرخ ها بسیار متغیر است. برای به دست آوردن سود با dYdX، به یک کیف پول اتریوم مانند متامسک یا کوین بیس نیاز دارید. پس از اتصال، شما به سادگی دارایی های خود را به dYdX منتقل می کنید و به طور خودکار در همان لحظه سود می کنید.

یکی از ویژگی های بسیار قدرتمند دیفای این است که می توانید دارایی های خود را در هر زمان برداشت کنید و تمام سود تا آن لحظه را دریافت کنید.

رمزارز های پشتیبانی شده

صرافی غیرمتمرکز دیدکس در حال حاضر از 3 جفت ارز برای مبادله پشتیبانی می کند که عبارتند از اتریوم (ETH)، دای (DAI) و یو اس دی کوین (USDC).

درخواست خرید و فروش

در این صرافی از طریق Order book می توان همانند دیگر صرافی ها، سفارش خرید و یا فروش ارز دیجیتال را ثبت کرد. صرافی dYdX دارای رابط کاربری ساده و مناسبی است.

برای اکثر معاملات هزینه گس وجود ندارد

انتقال بسیاری از معاملات به راه حل لایه 2 باعث شده است که تقریبا برای تمام معاملاتی که در dYdX انجام می دهید، از جمله مبادله دارایی ها و خرید یا فروش دائمی هیچگونه هزینه گس دریافت نشود.

هدف پلتفرم dYdX چیست؟

وام‌گیری و وام‌دهی از محصولات ابتدایی اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) است. بنابراین ممکن است در وهله اول این پروژه مشابه سایر پروتکل‌های دیفای به‌نظر برسد؛ اما توسعه ابزارها و پروتکل‌های پیشرفته ترید غیرمتمرکز، چیزی است که پلتفرم dYdX دنبال حل آن است. هدف اصلی این صرافی غیرمتمرکز این است که ابزارهای بازارهای معاملاتی سنتی مانند فارکس و سهام را به دنیای بلاکچین بیاورد. این ابزارهای معاملاتی اغلب منحصر به پلتفرم‌های معاملاتی متمرکزی همچون کراکن (Kraken) و بایننس هستند. dYdX تلاش می‌کند تا با ارائه معاملات مارجین، اسپات و قراردادهای دائمی در بستری غیرمتمرکز، باعث توسعه و ارتقای محصولات امور مالی غیرمتمرکز شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست