کیف پول متامسک چیست؟

کیف پول متامسک چیست؟

کیف پول متامسک چیست؟ متامسک یک کیف پول دیجیتال است که علاوه بر نسخه اندروید و iOS آن، روی مرورگرهای کروم (Chrome) و فایرفاکس (Firefox) هم استفاده می‌شود. این والت مثل پلی در بین مرورگرهای معمولی و بلاک چین اتریوم عمل می‌کند. بلاک چین Ethereum شبکه‌ای است که کاربران آن، اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApps) و رمز ارزهای خود را می‌سازند. اتریوم همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا خطوط راهنمای تراکنش به نام قرارداد هوشمند را بنویسند.

امنیت کیف پول متامسک

کیف پول متاماسک تا به حال مورد هک قرار نگرفته است. این والت از تنظیمات پشتیبان HD استفاده کرده و مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان قوی دارد، که کدهای متن باز این کیف پول را به روزرسانی می‌کنند. با این حال، MetaMask یک کیف پول آنلاین است و نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری و شکل‌های دیگر فضاهای ذخیره سازی سرد، در معرض ریسک بیشتری قرار دارد.

ویژگی‌های مثبت کیف پول MetaMask
  • متن باز: متن باز بودن کیف پول متاماسک به این معناست که تمام کدهای آن آنلاین بوده و دسترسی به آن‌ها رایگان است. یک نرم‌افزار والت متن باز می‌تواند توسط جامعه نقد و به‌روزرسانی شود، به این معنی که کیف پول متامسک نیز امکان بهبود مستمر را دارد.
  • تنظیمات HD: تنظیمات سلسله مراتبی قطعی یا همان تنظیمات مرتبط با کیف پول HD، به کاربران کمک می‌کند تا از حساب‌های خود پشتیبان تهیه کنند. کیف پول MetaMask نیز این کار را با ارائه لیستی از کلمات به کاربران به نام عبارات بازیابی انجام می‌دهد. از عبارات بازیابی می‌توان برای ریست کردن اطلاعات اکانت کاربری گمشده استفاده کرد.
  • حمایت مشتری: کیف پول متاماسک قصد جذب تعداد زیادی مشتر که با شبکه اتریوم مرتبط هستند را دارد. در صفحه اصلی وبسایت این والت، مقدمه‌ای ویدیویی و همچنین یک صفحه پشتیبانی دقیق دارد.
  • رابط کاربری ساده: پس از نصب این والت، استفاده و کار با آن خیلی راحت است. تمامی ویژگی‌های کیف پول MetaMask به صورت واضح و شفافی ارائه می‌شوند، بنابراین ارسال و دریافت ارز دیجیتال حتی برای تازه‌کاران نیز آسان است.
  • ذخیره‌سازی داخلی کلید: بعضی از عرضه‌کنندگان کیف‌ پول، کلیدها را روی سرورهای خود ذخیره می‌کنند. این موضوع در صرافی‌های ارائه دهند خدمات کیف پول نظیر کوین بیس رایج است. کلیدهای کیف پول متاماسک تنها روی مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند، نه هر گونه سرور از راه دوری. این موضوع باعث می‌شود که کاربران، کنترل بیشتری روی کلیدهای عمومی و خصوصی خود داشته باشند.
  • انجمن: متامسک، بخش مهمی از جامعه و انجمن اتریوم به شمار می‌رود. این کیف پول بیشتر از یک میلیون کاربر فعال و 40 هزار فالورر در توییتر دارد.

کیف پول متامسک چیست؟

ویژگی‌های منفی کیف پول MetaMask
  • دسترسی مرورگر: کیف پول متاماسک خودش به اطلاعاتتان دسترسی ندارد، اما مرورگری ک روی آن نصب شده می‌تواند به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشد. مرورگر نمی‌تواند به کدهای خصوصی و شخصیتان دست یابد، اما قادر به جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه استفاده از اپلیکیشن است. گوگل و موزیلا، در جامعه پول مجازی آنچنان مشهور نیستند. بسیاری از کاربران ارز دیجیتال دوست ندارند که این شرکت‌ها اطلاعاتی را در موردشان بدست آورند. این موضوع باعث می‌شود که تعدادی از کاربران، از کیف پول MetaMask استفاده نکنند.
  • امنیت: والت‌های آنلاین مزایا و معایبی دارند. یکی از معایب اصلی این کیف پول‌ها، امنیت آن‌هاست. هر نوع اطلاعاتی که به صورت آنلاین ذخیره می‌شود، نسبت به اطلاعات آفلاین، در مقابل هکرها ریسک بیشتری دارد. کیف پول متامسک خودش به تنهایی امنیت کافی و لازم را ارائه نمی‌دهد. به خاطر داشته باشید که همیشه بیشتر از یک نوع والت استفاده کنید.
کارمزد کیف پول متامسک

کیف پول متامسک با توجه به وضعیت شبکه اتریوم، برای هر تراکنش یک کارمزد پیش فرض گس ارائه می‌دهد. علاوه بر این، به کاربران این امکان داده شده تا از طریق یک Tab پیشرفته، پارامترها را شخصی سازی کرده و توسط آن کارمزد (gas fess) و محدودیت‌های گس (Gas limits) را تغییر دهند.

تفاوت کارمزد و محدودیت‌ها در این است که کارمزد هزینه پردازش تراکنش‌ها، و محدودیت‌های گس بالاترین هزینه‌های تراکنش است که یک کاربر در هنگام انجام یک معامله واحد پرداخت می‌کند.

در واقع میزان کارمزد تراکنش، سرعت پردازش تراکنش را در دومین بلاکچین غیرمتمرکز مشخص می‌کند. به این ترتیب کارمزد پرداخت شده با سرعت تایید تراکنش رابطه مستقیم دارد، یعنی هرچه کارمزد پرداخت شده بیشتر باشد، تراکنش نیز با سرعت بالاتری تایید می‌شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست