درباره ارز دیجیتال CAKE

PancakeSwap

  پنکیک سواپ (Pancake swap) یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین توسعه داده شده و یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دیفای در اکوسیستم بایننس به شمار می‌رود.

  پنکیک سواپ (Pancakeswap)، یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز در شبکه بایننس اسمارت چین است که از لحاظ عملکرد، شباهت‌های زیادی به پلتفرم یونی سواپ (بر روی شبکه اتریوم) دارد. این پلتفرم در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) راه‌اندازی شد و در مدت زمان اندکی، میانگین حجم معاملات روزانه آن به حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

  از پنکیک سواپ به طور خاص برای معاملات توکن های BEP-20 که روی زنجیره هوشمند بایننس کار می کنند، استفاده می شود. اگرچه که برای انجام معاملات توکن های BEP-20 می توان از طریق Binance Bridge از سایر سیستم عامل ها، توکن هایی را وارد و آنها را به عنوان توکن BEP-20 برای استفاده در DEX «دسته بندی» کرد.

ویژگی منحصر به فرد پنکیک سواپ چیست؟

  پنکیک سواپ (PancakeSwap) واسطه های صرافی های متمرکز را از بین برده است. این امر به کاربران اجازه می دهد تا از مزایای بسیاری استفاده کنند. اگر می خواهید برای مدتی توکن های خود را قفل کنید، پاداش ها، به ویژه برخی از منابع نقدینگی و گزینه های استیک می توانند بسیار زیاد باشند.

  برای فارم یا استخرهای نقدینگی، شما باید مقداری از توکن ها را به صورت یک جفت ارز (مانند CAKE-BNB) برای خرید توکن های LP هزینه کنید، که نقدینگی صرافی را فراهم می کند و در این دوره به شما پاداش می دهد. این نقدینگی را می توان در هر زمان حذف کرد. حتی میتوان برای توکن های جداگانه ای که در ابتدا برای توکن های LP تعویض شده اند پرداخت کرد.

CAKE

تاریخچه پنکیک سواپ

  پنکیک سواپ در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریورماه ۱۳۹۹) و به‌وسیله افرادی ناشناس راه‌اندازی گردید. از طرفی به‌احتمال‌زیاد احتمال انتخاب این نام برای این پلتفرم، علاقه بنیان‌گذاران آن به پنکیک بوده است. این در حالی است که این علت قطعی این امر نبوده و در بیشتر صرافی‌های غیرمتمرکز شاهد چنین نام‌گذاری‌هایی بوده‌ایم. استفاده‌شده است.

استیکینگ

صرافی پنکیک سواپ به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را اصطلاحاً در استخرهای سیروپ (Syrup Pools) استیک (Stake) یا سهام گذاری کنند. مثلاً می‌توان توکن CAKE که همان توکن بومی پنکیک سواپ است را استیک کرده و تنها با قرار دادن آن در استخر سیروپ، توکن کیک بیشتری دریافت کرد. جدا از این، می‌توان با استفاده از گزینه سهم خودکار نیز، حداقل یک مرتبه در ساعت، توکن‌های کیک خود را دوباره استیک کرد و پاداش دریافتی خود را افزایش داد.

نقشه راه پنکیک سواپ

تیم پنکیک سواپ در مدت فعالیت خود تا به الآن اقدامات زیادی را انجام داده و در ادامه نیز قصد دارد تا موارد زیر را پیاده کرده و شبکه خود را بیش‌ازپیش گسترش دهد:

  • اعطا و دریافت وام (اعطای وام یا دریافت توکن‌های CAKE و درنتیجه دریافت پاداش و تخفیف
  • معاملات اهرم یا مارجین تریدینگ خرید توکن‌های BSC به‌وسیله اهرم درون زنجیره‌ای
  • استیکینگ یا سهام گذاری بلندمدت
مزایای پنکیک سواپ

  اساساً زنجیره هوشمند بایننس (BSC) که پنکیک سواپ بر بستر آن ایجادشده است، در راستای تسهیل و همچنین ارزان‌تر کردن گزینه‌های پیش روی کاربران خود به وجود آمده است. درواقع این راهبرد اساسی به این پلتفرم کمک کرده تا در بین دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز به گزینه‌ای محبوب تبدیل شود.

سرعت بالای انجام معاملات

  پلتفرم پنکیک سواپ تجربه معاملاتی سریع را برای کاربران خود فراهم ساخته است. در حقیقت معاملات کاربران این پلتفرم در اکثر مواقع در کمتر از پنج ثانیه انجام می‌گیرد. درنتیجه زمان سریع انجام گیری معاملات به کاربران پنکیک سواپ این امکان را می‌دهد تا سود بیشتری کسب کنند؛ چراکه فرصت‌های بیشتری برای معاملات آربیتراژ برای آنها ایجاد خواهد شد. از طرفی این پلتفرم به تریدرها این امکان را می‌دهد تا از روندهای قیمتی ارزهای دیجیتال در بازار جلوتر باشند و به طرز سریع‌تری اقدام کنند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست