BTC

 BTC 

بیت کوین کش که با نام Bcash نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند که واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است. بیت کوین کش، یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتمادی نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است.

این ارز دیجیتال در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ به منظور رفع مشکلات بیت کوین بوجود آمد. تمرکز اصلی بیت کوین کش بر ظرفیت تراکنش است. این کریپتوکارنسی از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند و حداکثر میزان عرضه‌ آن ۲۱ میلیون BCH است. این شبکه پرداخت از بسیاری جهات شبیه به بیت کوین است، اما این دو ارز تفاوت‌های فنی بسیاری نیز با یکدیگر دارند.

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین

دقیقاً مانند بیت کوین (BTC) ، بیت کو‌ین کش نیز یک کریپتوکارنسی همتا به همتاست که می‌توان آن را به طور مستقیم برای هر کسی در هر جای دنیا و بدون واسطه ارسال کرد. بین ۲ ارز بیت کوین کش و بیت کوین دو تفاوت اصلی وجود دارد:

  • این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتری است، که این به طور متوسط منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و انتقال سریعتر می‌شود.
  • بیت کوین دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی است.

به دلیل همین تفاوت‌ها، بسیاری از افراد بیت کوین را به عنوان نوعی طلای دیجیتال و بیت کو‌ین کش را به عنوان نوعی پول دیجیتال در نظر می‌گیرند.

سرعت تراکنش

BCH در سرعت انجام تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر از بیت کوین است. بنابراین ، برای تأیید هر تراکنش مانند بیت کوین لازم نیست ۱۰ دقیقه صبر کنید. البته حجم نقل و انتقالات بیت کوین کش به اندازه بیت کوین نیست و مشخص نیست که اگر بیت کوین کش چنین حجم بالایی داشته باشه می تواند باز هم سرعت بالایی در تایید تراکنش داشته باشه یا خیر.

تعداد ماینرها

استخراج بیت کوین کش نسبتاً مانند استخراج بیت کوین است. این بدان معناست که شخصی که استخراج بیت کوین کش را انجام می‌دهد سود بسیار کمتری نسبت به شخصی که بیت کوین را با همان تجهیزات استخراج می‌کند، کسب می کند. به همین دلیل ، بیت کوین ماینرهای زیادی دارد و شبکه‌ای کاملا غیرمتمرکز است. اما بیتکوین کش چون ماینرهای زیادی ندارد، شبکه متمرکزتری دارد و معمولا خبرهایی از این قبیل شنیده می‌شود که ممکن است حمله ۵۱ درصد در شبکه آن رخ دهد.

BTC

ویژگی‌های اصلی بیت کوین کش
  • قابل استفاده برای همه:نظارت یا کنترلی بر شبکه‌ی آن وجود ندارد و برای استفاده از آن نیاز به کسب اجازه از شخصی نیست.
  • تراکنش‌های مستعار:هویت افراد به تراکنش‌ها گره نخورده و این امر به استفاده‌ی همگانی از بیت کوین کش بدون هیچ سانسوری کمک کرده است.
  • شفافیت:تراکنش‌ها شفاف صورت می‌گیرند و در دفتر کل جهانی به نام بلاک چین ثبت می‌شوند. این دفتر کل در فواصل منظم در بلاک‌های متصل به هم که تشکیل زنجیره داده‌اند، به‌روز می‌شود. به کمک این ویژگی احتمال کلاه‌برداری در بلاک‌ چین از بین می‌رود.
  • توزیع‌شده:دفتر کل (بلاک چین) به‌صورت داوطلبانه توسط شبکه‌ای از شرکت‌کنندگان (گره‌ها) ذخیره می‌شود و این امر باعث اطمینان از طول عمر اطلاعات خواهد شد.
  • مبتنی بر قوانین:گره‌ها برای رسیدن به توافق از مجموعه‌ای از قوانین (یک پروتکل) پیروی می‌کنند و طبق این توافق، مالکیت واقعی هر شخص مشخص می‌شود. از طرفی هر پروتکل (با اجماع تعداد زیادی از گره‌ها) و تقاضای شرکت‌کنندگان قابلیت تکامل‌پذیری دارد. در این صورت، با قراردادهای اجتماعی که توسط شرکت‌کنندگان تشکیل می‌شود، بیت کوین کش را می‌توان سیستمی شبه سیاسی دانست.
  • تغییر‌ناپذیر:فناوری به‌کاررفته در بلاک چین بیت کوین کش به شکلی است که پس از ثبت در بلاک چین‌، تراکنش‌ها قابل تغییر نخواهند بود.
  • امنیت بالا:مکانیسم اجماع به‌کاررفته در بلاک چین بیت کوین کش الگوریتم گواه بر کار (PoW) و رقابت ماینرها در بلاک چین بر سر افزودن بلاک جدید به زنجیره‌ است. هزینه‌های سخت‌افزاری و انرژی مصرفی برای ماین در الگوریتم گواه بر کار به حفظ امنیت شبکه و رعایت اصول نظریه‌ی بازی کمک می‌کند؛ چرا که حمله به شبکه بسیار گران تمام خواهد شد و مهاجم به‌طور مستقیم سودی نخواهد برد.
  • عرضه‌ی ثابت:تنها ۲۱ میلیون توکن بیت کوین کش در نهایت ایجاد خواهد شد که این امر، آن را به دارایی مشهودی مانند زمین یا طلا تبدیل می‌کند و در نتیجه ذخیره‌ی طولانی‌مدت این ارز دیجیتال سودآور خواهد بود. 
  • هزینه‌های پایین:بیت کوین کش برای هر تراکنشی فارغ از مکان انجام آن (از جمله تراکنش‌های فرامرزی) اعتبار، سرعت و به‌صرفه بودن را امکان‌پذیر می‌کند و در نتیجه جایگزینی مناسب برای شبکه‌های پرداختی مانند ویزا (Visa) یا مسترکارت (Mastercard) خواهد بود.
کیف پول (والت) بیت کوین کش

برای بیت کوین کش کیف پول‌های متعددی در انواع مختلف عرضه شده است. والت‌های بیت کوین کش در قالب‌ والت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، اپلیکیشن‌های موبایل یا آنلاین وجود دارند و به‌ راحتی می‌توانید این ارز دیجیتال را روی کامپیوتر، موبایل یا حتی در اینترنت ذخیره، دریافت و ارسال کنید.

  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S: محبوب‌ترین والت سخت‌افزاری شرکت لجر است که امکان ذخیره‌سازی کلید خصوصی به‌صورت آفلاین را در آن خواهید داشت. این والت برای تأیید تراکنش‌ها و خواندن آدرس مقصد به صفحه‌نمایش مجهز است و امکان بازیابی اطلاعات از طریق عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای فراهم می‌کند. لجر نانو اس را می‌توان از وب‌سایتir تهیه کرد.
  • کیف پول سخت‌افزاری TREZOR T: این والت سازوکاری مشابه والت سخت‌افزاری لجر دارد، مجهز به نمایشگر لمسی کوچکی است و قابلیت اتصال به گوشی و کامپیوتر دارد. والت ترزور تی از ۱۶۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. 
  • کیف پول چندمنظوره Jaxx: والت جکس رابط کاربری ساده‌ و قابل درکی دارد و در آن امکان معاوضه‌ی ارز دیجیتال با ارز دیجیتال خواهید داشت. این والت با ارزهای دیجیتال مختلف و با سیستم‌های عامل‌ مختلف از جمله ویندوز، مک، اندروید و iOS نیز سازگار است. والت Jaxx را می‌توان ازوب‌سایت رسمی آن دریافت کرد.
  • کیف پول نرم‌افزاری Electron Cash: والتی نرم‌افزاری برای ویندوز، OSX، لینوکس و اندروید است که تنها برای خرید و فروش بیت کوین کش استفاده می‌شود و نسخه‌ی iOS ندارد. الکترون کش والتی کم‌حجم با نصب و استفاده‌ی آسان است و امکان کنترل کلیدهای خصوصی در آن فراهم شده. این والت را از طریقوب‌سایت اصلی آن دریافت کنید. 
  • کیف پول Coinomi: والتی چندارزی با پشتیبانی بیش از ۵۰۰ کوین و توکن است که برای موبایل و دسکتاپ ارائه شد. 

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست