ارز شیبا چیست؟

ارز شیبا چیست؟

کلمه شیبا اینو نام یک سگ است که نژاد ژاپنی دارد. در ابتدا این سگ نماد ارز دیجیتال دوج کوین بود اما پس از مدتی با روی کار آمدن ارز شیبا به عنوان نماد و نام این ارز نیز شناخته شد. این تحلیل وجود دارد که شیبا اینو به عنوان یکی از توکن‌هایی به شمار می‌رود با الهام گرفتن از دوج کوین به وجود آمده است. 

 بازار کریپتو این رمزارز به عنوان قاتل دوج کوین نیز شناخته می‌شود. روندها در بازار نشان می‌دهد که این رمز ارز در تلاش است تا دوج کوین را پشت سر گذاشته و برای همیشه از آن پیشی بگیرد.

چه کسی شیبا اینو را ساخته است؟

کس به طور دقیق نمی‌داند. سازنده شیبا اینو نیز مانند سازنده بیت کوین هویت اصلی خود را فاش نکرده است و فقط یک نام مستعار تحت عنوان ریوشی درباره این خالق در دسترس است. در ابتدای معرفی توکن های شیب نیمی از توکن ها در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ برای اثبات سهام قفل شد و نیمی دیگر را به حساب کیف پول ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم، ارسال کرد. بوترین در مقداری از این توکن ها را برای کمک‌های بشر دوستانه به هند اهدا کرد و باقی مانده را توکن ها را سوزاند که در ابتدا منجر به سقوط قیمت شیبا شد.

تفاوت‌های شیبا با دوج کوین
  • دوج کوین دارای بلاکچین اختصاصی خود است اما ارز شیبا بر بستر اتریوم قرار دارد.
  • دوج یک کوین است ولی شیبا یک توکن است.
  • دوج کوین با فرایند استخراج تولید می‌شود ولی ارز شیبا اینگونه نیست و از ابتدا تمام توکن‌های شیبا در شبکه قفل شد.
  • تعداد دوج کوین بی نهایت است ولی شیبا مقدار ۱۰۱۵ توکن دارد.
ارز شیبا چیست؟
صرافی‌های شیبا اینو
  • یونی سواپ (Uniswap) : راه اندازی این صرافی از تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ صورت گرفته است. این صرافی بسیار مناسب مبادله توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ است.
  • گیت (Gate.io): این صرافی در کشور چین راه اندازی شده است و در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده است. صرافیio خدمات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد و یکی از آنها معاملات مارجین است.
  • پولونیکس (Poloniex) : صرافی پولونیکس در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. این صرافی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق سیستم عامل‌های اندروید و ios به این صرافی دسترسی داشته باشند.
  • صرافی زیروایکس (0x) : یکی از پروتکل‌های نقدینگی است که امکان تبادل دارایی‌های نظیر به نظیر را در بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند.
  • وان اینچ (1 inch  ) : کاربران در این پلتفرم علاوه بر مبادله رمز ارزها می‌توانند از طریق سفارشات محدود مبادلات خود را در این صرافی انجام دهند.
  • صرافی هو (Hoo)  : یک پلتفرم معاملاتی بسیار پیشرفته
  • بیت مارت ( BitMart):  ک صرافی متمرکز که در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرده است و بستر مناسبی برای مبادله این ارز است.
  • بیلکسی ( Bilaxy) : این صرافی ادعا می‌کند که از بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان کاربر دارد. این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • هات بیت (Hotbit) : صرافی هات بیت در ژانویه ۲۰۱۸ تأسیس شد و از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند.

 

ماجرای شیبا اینو و ایلان ماسک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایلان ماسک خود را پدر دوج کوین نامیده است. قطعاً حمایت این شخص از هر ارز دیجیتالی می‌تواند بر روند قیمتی آن بسیار تاثیرگذار باشد. شخصی که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا است، قدرت بالایی در بار روانی بازار می‌تواند داشته باشد و این شخص بارها از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت کرده است اما تاکنون حمایتی از شیبا نداشته است.

آیا شیبا اینو قاتل دوج‌کوین خواهد بود؟

هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. اما نیاز است بدانید این توکن قطعاً کار سختی در پیش دارد چون رقابت کردن با دوج کوین بدون هیچ‌گونه حمایت خاصی کار سخت و دشواری خواهد بود. اما همان‌گونه که در وب‌سایت شیبا اینو به این موضوع اشاره شده است، آنها خود را قاتل دوج‌کوین می‌نامند و معتقدند که از لحاظ سرعت رشد از دوج کوین سبقت گرفته‌اند و قیمت مناسبی هم دارد.

فاقد بلاک‌چین اختصاصی

برخی شت کوین‌ها فاقد بلاک‌چین اختصاصی خود هستند. این مسئله در عمل موجب می‌شود که ساخت یک ارز دیجیتال پشتوانه چندان محکمی نداشته باشد. شیبا اینو نیز بر بستر بلاک‌چین اتریوم و در ازای دریافت مقدار مشخصی کارمزد معامله می‌شود. در ضمن این ارز دیجیتال به هیچ عنوان سقف عرضه نیز ندارد و این امکان وجود دارد که هر تعداد توکن در آینده منتشر شود.

 

مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست