کیف پول Atomic Wallet

کیف پول Atomic Wallet

 کیف پول Atomic Wallet:  اتمیک والت یک کیف پول ارز دیجیتال است که از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. ویژگی اصلی این والت، صرافی غیر متمرکز آن به نام اتمیک سواپ (Atomic Swap) بود که این کیف پول هم بر اساس آن نام‌گذاری شده بود. این ویژگی، سال گذشته از قابلیت‌های این والت حذف شد. این کیف پول در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، هم‌بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Changelly.com تأسیس شد.

کیف پول Atomic Wallet با سیستم عامل‌های ویندوز، مک OS، اوبونتو ، فدورا و دبیان در دسکتاپ و اندروید و iOS در موبایل سازگار است. این والت بدون استفاده از یک صرافی متمرکز، امکان خرید رمز ارزهایی نظیر بیت کوین، لایت کوین و اتریوم را توسط کارت بانکی فراهم کرده است.

امنیت کیف پول اتمیک والت

اولین مرحله در امنیت کیف پول اتمیک، رمز عبور تعیین شده توسط کاربر است. این پسورد برای ورود، استفاده، تائید تراکنش‌ها و مشاهده کلیدهای خصوصی کیف پول Atomic Wallet ضروری است. پس از تعیین رمزعبور، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای کاربر نمایش داده می‌شود که باید حتما آن‌ها را به ترتیب نمایش داده شده روی تکه‌ای کاغذ یادداشت کرده و در جایی امنی نگه‌داری کنید.

توصیه اکید ما به شما این است که در این مرحله کوتاهی نکرده و از ذخیره آن در داخل گوشی و یا هر منبع آنلاین دیگری خودداری کنید. تنها راه بازیابی کیف پول اتمیک در صورتی فراموشی پسورد یا گم شدن دستگاه، از طریق همین عبارت بازیابی است.

از دیگر ویژگی‌های امنیتی Atomic این است که تمام داده‌های ارسالی از دستگاه، رمزگذاری می‌شوند. اتمیک والت از هر دوی AES و TLS جهت رمزگذاری تراکنش‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، داده‌ها به هیچ وجه روی سرورهای Atomic Wallet ذخیره نشده و این شرکت به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد.

کیف پول Atomic Wallet

مزایا و معایب کیف پول Atomic Wallet
  • پشتیبانی از 500 کوین و توکن
  • رمزگذاری کلیدهای خصوصی و ذخیره‌سازی آن در داخل دستگاه
  • استفاده آسان
  • سازگاری با انواع سیستم عامل‌های روز نظیر ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و iOS
  • امکان خرید ارز دیجیتال در داخل خود اتمیک والت (البته این ارزها محدود هستند)
  • عدم پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری
  • امنیت متوسط
مشخصات کیف پول اتمیک
  • از طرف تیم توسعه دهنده ولت نرم افزاری اتمیک این امکان فراهم شده که بتوان آن را با یک ولت سخت افزاری مرتبط نمود. در اینصورت جهت نظارت بیشتر در مقابل خطراتی که برای کیف پول حادث می گردد، یک لایه ایمنی فیزیکی دیگر به آن افزوده می شود.
  • لایه فیزیکی که به کیف پول افزوده شده، آن را در برابر هکرهای اطلاعاتی محافظت می نماید. لازم است صاحبان ولت اتمیک همه امکانات امنیتی آن را راه اندازی کنند تا قادر باشند از امنیت صد در صد آن بهره برداری نمایند.
  • تمامی امکانات سپرده سازی، واریز، برداشت، خرید و معامله ارزهای دیجیتال در داخل ولت اتمیک تعبیه شده و صاحبان آن می توانند با آسودگی این عملیات را انجام دهند.
  • ولت اتمیک از ارزهای سنتی فیات نیز حمایت می کند، برای همین است که به سهولت می توان از طریق آن پول نقد گرفت.
  • پروتکل BitTorrent مجموعه قواعد مخابراتی است که جهت به اشتراک گذاشتن فایل ها و پرونده های همتا به همتا یا peer-to-peer و پخش داده ها و فایل های اطلاعاتی به صورت اینترنتی و به روش غیر متمرکز به کار می رود.
  • جهت معاملات صرافی رایگان از تکنولوژی Atomic Swap استفاده می کند. تکنیک مبادله اتمی یک فناوری قرارداد هوشمند است که بدون استفاده از واسطه های متمرکز مانند صرافی ها، تبادل ارزهای رمزنگاری را امکان پذیر می کند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست