هاردفورک لندن اتریوم چیست؟

هاردفورک لندن اتریوم چیست؟

هاردفورک لندن اتریوم چیست؟: هاردفورک لندن (London) اتریوم، به‌روزرسانی‌ای است که مدل کارمزد تراکنش‌ها و زمان بندی “بمب سختی” این بلاک چین را تغییر می‌دهد. در این به‌روزرسانی، شبکه اتریوم کارمزد تراکنش‌ها را به جای اتکا به قیمت و کارمزد گس، بر اساس کارمزد مبنای مشخص شده در هر بلاک تعیین خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم مطابق زمانبدی تعیین شده برای بروزرسانی شبکه و عرضه اتریوم ۲.۰، به عامدانه تغییری را در شبکه اتریوم انجام می‌دهند که به آن بمب سختی یا difficulty bomb می‌گویند. طی این رویداد، سختی شبکه فعلی اتریوم به قدری افزایش می‌یابد (به صورت عمدی) که درآمد ماینرها کاهش یافته و ماینرها را به انتقال از گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام تشویق کند. این اتفاق طی هاردفورک لندن در شبکه اتریوم انجام خواهد شد. شبکه اتریوم پس از این بروزرسانی اصطلاحا وارد عصر یخبندان خواهد شد. این نکته به افزایش غیرمنطقی سختی و کاهش پاداش ماینرها در این شبکه اشاره دارد. این اتفاق به تصمیم توسعه‌دهندگان اتریوم به تعویق افتاده است.

هاردفورک لندن اتریوم چیست

ویژگی‌های جدید هاردفورک لندن اتریوم چیست؟

به‌روزرسانی لندن اتریوم یکی از هاردفورک‌هایی است که دو پروپوزال بهبود شبکه اتریوم (EIP) را به همراه دارد. با توجه به عرضه اتریوم ۲.۰ (فاز سرنیتی) که برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، می‌توان گفت که به‌روزرسانی لندن آماده‌سازی‌های مورد نیاز برای انتقال به گواه اثبات سهام را حاصل می‌سازد. ماینرها شاهد کاهش سرعت افزایش سختی ماینینگ به منظور همگام‌سازی با سرنیتی خواهند بود. از آنجایی که به‌روزرسانی لندن یک هاردفورک اتریوم محسوب می‌شود، تمام نودها باید از قوانین جدید و آخرین نسخه شبکه استفاده کنند تا بتوانند فعالیت‌های ماینینگ و تایید تراکنش‌ها را ادامه دهند.

مهم‌ترین تغییر در کارمزد تراکنش‌ها صورت می‌پذیرد که شامل مکانیزم ضدتورمی جدیدی است. قبل از این، کاربران پیشنهاد خود را برای پرداخت کارمزد گس ارائه می‌دادند. ماینرها نیز بر اساس کارمزد پیشنهاد، به اولویت‌بندی تراکنش‌ها می‌پرداختند و از کارمزدها به عنوان پاداش افزودن تراکنش‌ها به بلاک استفاده می‌کردند. اکنون، با توجه به عرضه لندن، هر بلاک دارای کارمزد ثابت و مشخصی خواهد بود. این تغییر با پروپوزال EIP-1559 صورت می‌گیرد که همراه با EIP-3238 در به‌روزرسانی لندن وجود دارند.

هاردفورک لندن اتریوم EIP-1559 چه هدفی دارد؟

مدت خیلی طولانی ای است که کارمزد شبکه بین کاربران و ماینرها یک مشکل اساسی شده و در برخی مواقع با هزینه تراکنش های سرسام آور رو به رو می شدیم.

هاردفورک لندن اتریوم یکی از ۵ پیشنهاد هاردفورک برای اتریوم است و نسبت به ۴ تای دیگه بسیار جنجالی تره. هاردفورک EIP-1559 پرداخت مستقیم بین کاربران و ماینرهارو متوقف خواهد کرد و از زمان اجرای هاردفورک EIP-1559 هزینه گس GAS پرداختی توسط کاربران به صندوق شبکه ارسال می شود و از این به بعد کار این صندوق است که هزینه گس را میان ماینرها پخش کند.

یک چیزی شبیه به استخر نقدینگی که تمام هزینه های گس وارد اون میشه و اون استخر به تمام ماینرها پرداخت می کنه و رابطه مستقیم بین ماینر و کاربر قطع خواهد شد.

هاردفورک EIP-3554 چیست؟

هاردفورک EIP-3554 یکی دیگه از اون ۵ تا پیشنهاد هاردفورک شبکه اتریوم است. این هاردفورک چیزی شبیه به سختی شبکه بیت کوین است. زمان اجرای هاردفورک EIP-3554 به دسامبر سال ۲۰۲۱ موکول شد و طی این هاردفورک ماینرها با سختی بیشتر برای استخراج اتریوم رو به رو می شوند و این موضوع زمان بیشتری رو برای ماینرها میخره. اما زمان برای چی؟ برای انتقال کل الگوریتم اتریوم از PoW به PoS.

به‌روزرسانی لندن چه تاثیری بر جامعه دارد؟

همانند بیت کوین، مکانیزم کنونی شبکه اتریوم نیز همانند مزایده عمل می‌کند. در این مکانیزم، هرچه کارمزد بیشتری پرداخت کنید، احتمال انتخاب و تایید تراکنش شما توسط ماینرها افزایش می‌یابد. اما پس از هاردفورک لندن اتریوم دیگر برای انجام و تایید تراکنش‌های اتریوم به تعیین کارمزد گس نیاز ندارید.

در عوض، صرفا با کارمزد مبنا به علاوه گزینه انتخابی پرداخت انعام به ماینرها مواجه هستید. هرچند، ممکن است از زمان ثبت تراکنش‌ها تا اضافه شدن آن به بلاک، کارمزد مبنا تغییر کند. به منظور اجتناب از این موضوع، می‌توانید سقف کارمزد پرداختی خود را تعیین کنید. اگر ماینر، تراکنش شما را به بلاکی اضافه کند که کارمزد مبنای آن کمتر از سقف کارمزد تعیین شده از جانب شما است، شبکه بقیه کارمزد شما را برمی‌گرداند.

هاردفورک لندن اتریوم چه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟

این هاردفورک یکی از مهمترین و بحث برانگیر ترین هاردفورک های اتریوم است، چرا که با وجود این هاردفورک گس شبکه به مقدار معینی خواهد رسید در نتیجه سود ماینرها نمیگیم کم خواهد شد بلکه میگیم متناسب و منظم خواهد شد و همچنین این هاردفورک یکی از مهمترین هاردفورک های اتریوم برای انتقال به الگوریتم PoS است و جامعه خیلی قوی و زیادی حامی این اتفاق هستند. پس می تونیم انتظار رشد قیمت اتریوم رو داشته باشیم.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست