صرافی Bitstamp

صرافی Bitstamp

صرافی Bitstamp یک صرافی است که در زمینه تبدیل ارزهای دیجیتال و فیات به یکدیگر خدمات ارائه می دهد. در صرافی بیت استمپ امکان تبدیل ارزهای دلار و یورو به رمز ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، لیتیوم و ریپل وجود دارد. در سال 2011 میلادی بود که این صرافی شروع به کار کرد و در مدت کوتاهی رشد سریعی داشت و به رقیب صرافی های مشهور تبدیل شد.

فعالیت و خدمات صرافی بیت استمپ سبب شد که یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال یعنی ام تی گاکس متوقف شود.

کارمزد صرافی Bitstamp

در صرافی Bitstamp چهار نوع کارمزد تعریف شده است که با توجه به نوع معاملات با همدیگر، تفاوت هایی دارند:
– در این صرافی خرید و فروش تعدادی از رمزارزها جهت سرمایه گذاری پیشنهاد داده می شود که برای آن ها کارمزدی دریافت نمی شود.

– برای معاملاتی که کم تر از بیست هزار دلار ارزش داشته باشند 25 درصد کارمزد کسر می شود و برای معاملاتی که بالای بیست میلیون دلار باشد کارمزد 1 درصدی در نظر گرفته می شود.

– برای کاربرانی که در حوزه اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از یورو برای معامله استفاده می کنند کارمزدی مجزا نیز برای دارایی تعلق می گیرد.

– به منظور منتقل کردن پول بین المللی با استفاده از سیستم بانکی پنج درصد کارمزد دریافت می شود.

– در صورتی که بخواهید از طریق کارت اعتباری سرمایه خود را پس بگیرید ده دلار کارمزد کسر می شود.

– کارمزد هر خرید با کارت اعتباری پنج درصد است.

صرافی Bitstamp

نقاط قوت بیت استمپ

1– صرافی Bitstamp از ارز فیات پشتیبانی می کند، از جمله این ارزها می توان به دلار آمریکا، یوان چین، روبل روسیه، فرانک سوئیس و پوند انگلیس اشاره داشت.

2– امکان استفاده از کارت های اعتباری وجود دارد.

3– امنیت در صرافی بیت استمپ بالا است، همه دارایی در فضای سرد و آفلاین قرار دارد و برای احراز هویت کاربران ، سیستم احراز هویت دو عاملی انجام می شود.

4– برای بالا بردن امنیت و دسترسی آسان امکان اتصال به کیف پول سخت افزاری وجود دارد.

5– در مقایسه با سایر صرافی ها کارمزد به مراتب کم تری را دریافت می کند.

نقاط ضعف صرافی بیت استمپ

1–  صرافی Bitstamp در ارائه ارزهای دیجیتال به منظور خرید و فروش محدودیت دارد و فقط از پنج رمز ارز در زمینه خرید و فروش حمایت می کند که شامل بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین است. این محدودیت موجب شده است که کاربرانی که به دنبال ترید با سایر رمز ارزها هستند به ناچار از خدمات سایر صرافی ها استفاده کنند.

2– این صرافی در پلتفرم IOS به شدت ضعیف عمل می کند و بروزرسانی های آن نیز به کندی انجام می پذیرد و کاربران آن نیز از این موضوع به شدت گله مند هستند.

3– صرافی بیت استمپ از قوانین تحریمی علیه ایران پیروی می کند و از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کند.

4– طراحی نرم افزارهای صرافی بیت استمپ قوی انجام گرفته است اما استفاده از آن برای افرادی که مبتدی هستند کمی دشوار به نظر می رسد.

تاریخچه:

در سال 2011، دو دوست به نام‌های Nejc Kodric و Damijan Merlak در واقع بنیانگذاران اصلی Bitstamp در کشور اسلوونی بودند. Bitstamp یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که با صرافی Mt. Gox وارد رقابت شد.

جالب است بدانید در روزهایی اولیه که بازار معاملات ارز رمزنگاری شده داغ بود، صرافی Mt. Gox بزرگترین صرافی در این تجارت به حساب می‌آمد. اما ایراد بزرگی داشت که آن موارد امنیتی بود و به همین دلیل در ژوئن 2011 هک شد و تا سال 2014 ورشکسته شد.

کودریچ و مرلاک که بنیان گذار صرافی بیت استمپ بودند، اهمیت امنیت را به درستی درک کردند و متوجه شدند که کاربران به دنبال مبادله‌ای هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند.

در واقع در بحث ارز دیجیتال، ارزها و فناوری بلاک چین که بر اساس آن ساخته شده‌اند، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند اما صرافی‌هایی که معاملات ارزهای دیجیتال در آن انجام می‌شود، همیشه قابل اعتماد و ایمن نیستند. کودریچ و مرلاک نیز کاملا از این موضوعات مطلع بودند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست