BEP-20

BEP-20

  BEP-20 مخفف عبارت Binance Smart Chain Evolution Proposal 20 و به معنای طرح پیشنهادی برای تکامل شبکه بایننس اسمارت چین است. در واقع BEP-20 استانداردی است که برای طراحی و نوشتن قراردادهای هوشمند روی شبکه BSC ایجاد شده است. قراردادهای هوشمند در واقع کدهایی هستند که مشخص می‌کنند چه چیزی و چگونه باید روی شبکه بلاکچینی اجرا شود. هر استاندارد قرارداد هوشمند شامل مواردی مثل نام رجیستری، کتابخانه، فرمت و غیره است. استاندارد قرارداد هوشمند در واقع شرایطی است که در نوشتن قرارداد هوشمند باید رعایت شوند تا آن اسمارت کانترکت اجازه اجرا روی شبکه بلاکچین را داشته باشد. برای ساخت یک توکن با استاندارد BEP-20، توسعه‌دهندگان باید مشخصه‌های فنی این توکن را به زبان سالیدتی در کد قراردادهای هوشمند قرار دهند.

BEP-20

ویژگی استاندارد BEP-20 چیست؟

استاندارد BEP-20 را می‌توانید به چشم نقشه راهی برای توکن ببینید که مشخص می‌کند مثلاً چطور می‌توان این ارز دیجیتال را خرج کرد یا چه کسی می‌تواند آن را خرج کند. به عبارت دیگر استانداردها؛ نحوه انتقال یک توکن، چگونگی تایید تراکنش‌ها و اینکه چه کسی می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد را تعیین می‌کند.

یک توکن BEP-20 می‌تواند نماینده استیبل کوین، سهام شرکت، توکن حاکمیتی و غیره باشد. به علاوه، توکن این استاندارد می‌تواند برای تولید ارز دیجیتال بومی یا توکن Peg‏ استفاده شود. اصطلاح Peg به‌معنای مساوی کردن قیمت یک رمزارز با رمزارز دیگری است. هدف از این کار، فراهم ساختن امکان مبادله توکن‌هایی است که روی بلاکچین‌های مختلف قرار دارند. 

کاربرد استاندارد BEP-20 چیست؟

  بایننس اسمارت چین که به آن BSC نیز گفته می‌شود. مشابه شبکه بلاک چین اتریوم، پلتفرمی برای اجرای قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز است. شبکه هوشمند بایننس، ۲ ویژگی منحصربه‌فرد دارد؛ امکان اجرای قراردادهای هوشمند را بدون افزایش ازدحام در شبکه بایننس به‌وجود می‌آورد. و از آن‌جایی که با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد، قابلیت‌های قرارداد هوشمند را به اکوسیستم بایننس می‌آورد. همانطور که می‌دانید بایننس اسمارت چین فقط راه حل لایه ۲ برای افزایش مقیاس‌پذیری بایننس چین نیست؛ بلکه خود یک شبکه بلاکچینی مستقل است.

شبکه اتریوم:

از سال ۲۰۲۰ به‌علت ازدحام و افزایش کارمزد تراکنش‌ها، شبکه اتریوم چالش‌های بسیاری را تجربه کرد. هزینه بالای گس این سوال را ایجاد کرد. که آیا اتریوم تا پیش از راه‌اندازی اتریوم ۲ واقعاً شبکه مناسبی برای اجرای پروژه‌های دیفای است؟ این امر باعث شد تعداد کاربران و توسعه‌دهندگانی که از بایننس اسمارت چین استفاده می‌کنند، رشد چشمگیری داشته باشد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست