معرفی صرافی Bitfinex

معرفی صرافی Bitfinex

معرفی صرافی Bitfinex: صرافی Bitfinex یک صرافی پر حاشیه می باشد. به علت عدم شفافیت و فعالیت های پشت پرده این صرافی ، با انتقادات زیادی ره به رو شده است. برای مثال ، ارتباط نزدیک این صرافی با ارز دیجیتال تتر باعث شد تا اتهاماتی مثل، چاپ تتر جدید که موجب Pump بیت کوین شده است را ، وارد کنند. از آنجایی که مشخص نیست که چه کسی Bitfinex را اداره می کند، به همین علت تتر و Bitfinex به داشتن یک تیم مدیریتی و سهامداران مشترک متهم شده اند.

Bitfinex علاوه بر این که در بین مردم محبوب می باشد ، اما از لحاظ امنیتی گاهی با مشکل رو به رو می شود. نقطه ضعفی که این صرافی دارد این است که علاوه بر این که با یک بانک مشخص همکاری نمی کند ، بلکه نقص های امنیتی نیز دارد.

در سال 2019، ایالت نیویورک یک دادخواست بر علیه Bitfinex تشکیل داد ، واین شرکت را متهم به سوء استفاده از ذخایر تتر برای پوشاندن ضرر 850 میلیون دلاری خود کرد.

از اواسط سال 2018 که دسترسی کاربران آمریکایی به این صرافی محدود شد ، اما کاربران سایر نقاط جهان هنوز می توانند دلار و حتی ارزهای فیات را در این صرافی واریز کنند. کاربران زمانی که وجه خود را در این صرافی واریز می کنند، میتوانند یک رابط کاربری استاندارد با تمام ابزار ها، نمودارها و حتی گزینه های ترید را در اختیار بگیرند.

3 ویژگی اصلی Bitfinex عبارتند از:
  • معاملات بورس: در قلب Bitfinex کتاب های سفارش اصلی برای تجارت علامت گذاری شده به نشانه های دیجیتال وجود دارد. کاربران می توانند ارزهای دیجیتال را واریز، تجارت و یا برداشت کنند.
  • Margin Trading: Bitfinex به کاربران واجد شرایط اجازه می دهد تا با حداکثر 5 برابر اهرم تجارت کنند، و با کمک بودجه مارجین و بستر تأمین مالی همسالان ،سرمایه گذار دریافت کنند. در زمان باز کردن موقعیت تأمین مالی، کاربران می توانند برای دریافت مقدار مورد نظر از بودجه ،با نرخ و مدت زمان مورد نظر خود، به منظور دستیابی به مبلغ تأمین اعتبار دستور مالی را وارد کنند. از طرفی دیگر کاربران می توانند موقعیت تجاری با تأمین مالی را باز کرده و Bitfinex به شکل خودکار آنها را با تأمین مالی همتا به همتا با نرخ رایج فعلی پیوند دهد.
  • Margin Funding: بازار تأمین مالی نظیر به نظیر راهی از طریق وام گرفتن وجوه خود به سایر کاربران که تمایل به تجارت با اهرم دارند، راهی برای سودآوری در دارایی های دیجیتال خود در اختیار کاربران قرار می دهد.
معرفی صرافی Bitfinex
معرفی کیف پول های ارز دیجیتال بیتفینکس
  • کیف پول اکسچنج :شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول، ارز دیجیتال به حساب ارزی خود واریز کرده و از آن برداشت کنید. این کیف پول برای کاربران شرایطی را فراهم کرده است تا سکه‌های رمزنگاری شده‌ی موجود را با استفاده از سفارشات محدود، مبادله کند.
  • کیف پول مارجین تریدینگ : پلتفرم Bitfinex به گزینه‌ی تامین اعتبار نظیر به نظیر مجهز شده است و وجوه داخلی آن برای کاربران امکان مبادله را تا ۳/۳ برابر آن امکان پذیر کرده است.
  • کیف پول مارجین فاندینگ :مشتریان صرافی Bitfinex می‌توانند از یک روش دیگر نیز به سود برسند. به این ترتیب که می‌توانند دارایی خود را به دیگر مشتریان وام دهند و نرخ بهره‌ی آن را به صورت توافقی خودشان مشخص کنند.
مزایا
  1. صرافی بیتفینکس به طور کلی از حجم معاملات بسیار بالایی برخوردار است.
  2. یک پلتفرم ساده با طرحی شبیه به صرافی‌های پرطرفدار دیگر که باعث می‌شود کاربر در استفاده از آن با مشکل خاصی رو به رو نشود.
  3. این صرافی معاملات لوریج دار را ارائه می دهد که با توجه به ریسک موجود می توانند مزیب و عیب محسوب شوند.
معایب
  1. برای استفاده از سیستم عامل به حداقل 10،000 دلار نقدینگی در حساب شما نیاز دارد.
  2. وقایع اخیر باعث افزایش شک و تردید در بین جامعه کریپتو شده و اصالت و قانونی بودن بیتفینکس را زیر سوال می‌برد.
  3. گاهی اوقات در آن بیت‌کوین با 309 دلار ارزش متفاوت در مقایسه با قیمت‌های صرافی کوین بیس یا کراکن، معامله می‌شود.
امنیت در صرافی بیتفینکس (Bitfinex)

  بیتفینکس به دلیل تجارب تلخی که در زمینه‌ی هک‌ دارد، اکنون امنیت را اولویت خود قرار داده است. این صرافی بسیاری از تکنیک‌های امنیتی را که در صرافی های پیشرو امروزی به کار رفته است‌، استفاده می‌کند. بیشتر دارایی‌های ارزهای دیجیتال در «کیف پول های سرد» (cold storage) ذخیره شده و حدود ۰.۵ درصد در «کیف پول گرم» (hot wallets) ذخیره می‌شود.

این پلتفرم علاوه بر حفاظت از DDoS از رمزگذاری و تکثیر پایگاه داده نیز استفاده می‌کند تا از این موضوع که تجارت با یک نفوذ خارجی متوقف نخواهد شد، اطمینان حاصل کند. حساب‌های کاربری همچنین با استفاده از PGP و احراز هویت دو عاملی مجموعه‌ای از ابزارهای تأیید پیشرفته تقویت شده برای نظارت بر تغییرات فعالیت حساب تقویت می‌شوند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست