صرافی بیترکس

صرافی بیترکس

صرافی بیترکس:  بیترکس یک صرافی برای معامله ارز رمزنگاری‌شده با یک ارز رمزنگاری‌شده دیگر است. در این صرافی شما فقط می‌توانید به صورت ارز رمزنگاری‌شده معامله داشته باشید. این به این معناست که نمی‌توانید با ارزهای فیات، ارز رمزنگاری‌شده‌ بخرید.
 اگرچه، شما می‌توانید از طریق ‌USDT (تتر دلار آمریکا) سرمایه‌گذاری کنید. تتر دلار آمریکا یک ارز رمزنگاری‌شده است که ارزش آن بسته یا محدود به ارزش دلار آمریکاست، بنابراین یک USDT همیشه ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. بیش از ۱۹۰ ارز رمزنگاری‌شده مختلف برای معامله در Bittrex لیست شده‌اند. این سایت ۲۴۸ زوج معاملاتی منحصربه‌فرد نیز ارائه می‌کند. زوج‌های معاملاتی (Trading pairs) دو ارز رایج هستند که برای آنها یک نرخ معاملاتی پیشنهاد شده است.

تاریخچه صرافی بیترکس

تیمی از مهندسان امنیت سایبری، شامل این اعضا: Rami Kawach،Richie Lai ،Ryan Hentz و Bill Shihara، در سال ۲۰۱۴ شرکت بیترکس را تاسیس کردند. تمامی این اشخاص دارای بیش از پنجاه سال تجربه در زمینه های امنیتی می باشند که این ویژگی، در زمینه ی رمز ارز عاملی مهم است. این تیم در گسترش شرکت هایی چون Qualys، شرکت بلک بری (Blackberry) سازنده‌ی گوشی های همراه، و آمازون (Amazon)، بهترین بازار خرید اینترنتی در دنیا نیز، از تجربه زیادی برخوردار است. و اکنون نیز صرافی بیترکس (Bittrex)، که به عنوان یکی از باثبات ترین مراکز صرافی ارزی دیجیتال در دنیا شناخته می شود.

مزایای صرافی بیترکس
  • بستر پیشرفته و کارآمد
  • امنیت اولویت اصلی است و آنها متخصصان داخلی دارند
  • حداکثر هزینه فروشنده و خریدار ۰٫۲۰ درصد
  • Bittrex هیچ هزینه ای را برای برداشت و واریز نمی‌گیرد
  • برنامه موبایل برای iOS و Android
صرافی بیترکس
امنیت بیترکس

 بیترکس ایمن‌ترین صرافی ارز رمزنگاری‌شده در بازار است. تیم بیترکس همگی در این زمینه متخصصند. در سیستمی که Bittrex از آن استفاده می‌کند هشتاد الی نود درصد از کل ارز رایج به صورت آفلاین نگه‌داری می‌شود. چنین چیزی “کیف پول سرد” نام دارد. تا به اینجا، بیترکس هک نشده و پول هیچ یک از مشتری‌هایش را از دست نداده است.

احراز هویت صرافی بیترکس

روند تایید هویت در صرافی بیترکس از طریق سرویسی به نام جومیو (Jumio) انجام می‌گردد. سرویس جومیو می‌تواند بیش از صد میلیون فرد را در بیش از دو هزار کشور تایید هویت کند. در این سرویس تنها لازم است نام، آدرس و تاریخ تولد خود را بدهید و به این معناست که تمامی معامله‌کنندگان از سراسر دنیا می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. سیستم معاملاتی بیترکس برگرفته از محاسبات الاستیک است که برای پردازش حجم بسیار بالای معاملات طراحی شده است.

فعالیت کاربران ایرانی در صرافی بیترکس

صرافی بیترکس تنها پلتفرم معاملات رمزارزها نیست که حساب‌های کاربران ایرانی خود را غیرفعال کرد. در اواخر ماه می، صرافی تبادل همتا به همتای ارزهای دیجیتال LocalBitcoins با استناد به رعایت مقررات مالی در فنلاند، فعالیت کاربران ساکن در ایران را در این صرافی ممنوع اعلام کرد و هزاران بیت کوین ایرانی‌ها همچنان در لوکال بیت کوینز توقیف است. صرافی‌های رمزنگاری کوین بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) نیز در حال حاضر کاربران مستقر در ایران را پشتیبانی نمی‌کنند.

سخن پایانی

در مجموع صرافی بیترکس Bittrex یک صرافی امن و آسان برای ترید رمزارزها است و انتخاب گسترده‌ای از کوین‌ها را دارا می‌باشد. اما متاسفانه دارای محدودیت‌های بسیاری برای کاربران ایرانی است. توجه داشته باشید که طی سال‌های گذشته همواره حساب تریدرهای ایرانی به علت تحریم‌ها، مسدود شده است. برخی از تریدرها برای آزاد سازی دارایی‌های خود از این صرافی‌ها اقدام نموده و موفق به این کار شدند ولی برخی نیز ناموفق بودند. همچنین صرافی‌هایی مانند بیترکس که در آمریکا مستقر هستند، در حال حاضر جزو گزینه‌های نامناسب برای ترید در ایران می‌باشند. با این حال بسیاری تریدرهای قدیمی هنوز مشغول به فعالیت در این صرافی و صرافی‌های مشابه هستند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست