صرافی ارز دیجیتال

 صرافی ارز دیجیتال:

این صرافی ها یا اکسچنج (Exchange) بستری است که در آن افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند. صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن. با ثبت‌نام در یکی ازاین صرافی ها می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید. یا ارز دیجیتال خود را در قبال پول ملی مثل ریال یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید.

در صرافی ها شما می توانید ارزهای دیجیتال را به شکل جفت ارز معامله و مبادله کنید برای مثال شما می توانید جفت ارز بیت کوین/ اتریوم  را با یکدیگر معامله کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت این جفت ارزها امکان پذیر است. در واقع این اکسچنج ها یک بازار آنلاین برای همه ی شبکه ارزهای دیجیتال وجود دارند.

صرافی ارز دیجیتال

 ارز دیجیتال:

ارز دیجیتال برای افردای که در این پلتفرم ها ثبت نام می کنند قابلیت های بی شماری را فراهم می کنند. یک صرافی می تواند به جای کیف پول برای دارایی های این ارز ها عمل کنند. هر صرافی کیف پول خود را دارد که با ثبت نام در آنها کیف پول حساب شما ساخته می شود. البته قرار دادن دارایی در صرافی خیلی از امنیت بالایی برخوردار نیست.

مهم ترین ویژگی که صرافی ها ارائه می دهند خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما همچنین می توانید از این پلتفرم ها برای ترید یا معامله استفاده کنید. می توانید در صرافی سفارش خرید یا حد ضرر  انتخاب کنید و با انتخاب آنها صرافی به طور خودکار ارز شما را خرید یا فروش می کند.

این صرافی ها مانند کارگزاری های بازار سنتی می باشند اما تفاوت های زیادی دارند. این صرافی ها ابتدا امکاناتی مثل خرید و فروش ارز دیجیتال را برای معامله کنندگان تامین می کردند. اما با گسترش این حوزه در حال حاضر صرافی های بزرگ قابلیت های زیادی را برای تریدرهای این ارزها فراهم کرده اند. ویژگی هایی مانند معاملات مارجین و فرابورس و قراردادهای آتی نیز در صرافی های بزرگ این حوزه وجود دارد.

درآمد این صرافی ها از مقدار کارمزدی که بابت خدمات ارائه می دهند تامین می شود. در اصل برای هر کاری در صرافی، شما باید کارمزد آن کار را پرداخت کنید.

  نرخ ارزهای دیجیتال:

بر اساس عرضه و تقاضا در این صرافی‌های  معلوم می‌شود. عموما قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف متفاوت است. دلیل این امر میزان عرضه و تقاضا در هر یک از صرافی‌ها است. اگر تقاضا برای ارزی وجود داشته باشد، قیمت آن ارز افزایش می‌یابد . اگر تقاضا کم باشد قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند. تفاوت قیمت ارزها در صرافی‌ها زیاد نیست. چون در صورت کم بودن قیمت ارز در یک صرافی، کاربران زیادی برای خرید به آنجا هجوم می‌برند. و قیمت به‌سوی تعادل می‌رود. برخی افراد به‌دنبال کسب سود از این روش هستند و ارزهایی با قیمت پایین خریداری می‌کنند. و با قیمت بالاتر در صرافی‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست