کاردانو

  کاردانو: 

  کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که مانند اتریوم امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند؛ با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می‌نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده است. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش‌های این شبکه بسیار بهتر از بلاک چین‌های قدیمی مانند اتریوم است.

  کاردانو اولین پروژه مبتنی بر بلاک چین است که با فلسفه علمی و تحقیقات دانشمندان طراحی شده است. کار بر روی این پروژه از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و ارز دیجیتال این پلتفرم در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) به صرافی‌ها عرضه شد.

کاردانو

 بنیان گذار کاردانو:

بنیان‌گذار کاردانو،‌ چارز هاسکینسون است که خودش یکی از اعضای تیم اتریوم بوده است. سال ۲۰۱۵ پروژه کاردانو کلید خورد و به مدت دو سال به‌منظور یافتن راه حل‌هایی برای مشکلات اتریوم و بیت کوین، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. این پلتفرم توانست با ایجاد فرایندهای جدید در تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک، مسائل مقیاس‌پذیری در بیت کوین و قراردادهای هوشمند در اتریوم را حل کند.

 

  نام واحدهای ارزی کاردانو ( Ada) است. این ارز دیجیتال تعداد محدودی دارد و در نهایت ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ واحد از آن تولید خواهد شد.

  در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۴ دی ۹۶) این پلتفرم همگام با تمام بازار ارزهای دیجیتال با ۶,۰۰۰ درصد افزایش نسبت به قیمت اولیه خود، به بالاترین قیمت تاریخش یعنی ۱.۲۲ دلار رسید.

  بلاک چین سکه کاردانو به شما این امکان را می‌دهد که درست مانند بلاک چین اتریوم قراردادهای هوشمندی ایجاد کنید. قراردادهای هوشمند به دو یا چند نفر اجازه می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث وارد توافق شوند. بدین معنا که وقتی شرایط از پیش تعیین شده محقق شد، همه موارد دیگر خودکار است.

 این پلتفرم اما در حال ساخت زنجیره بلوکی است. که با جدا کردن داده‌هایی که مربوط به افراد درگیر در معامله نیستند، کارها را متفاوت انجام می‌دهد. به عنوان مثال، اگر جان ۱۰۰ سکه ADA برای سو ارسال کند. آن‌ها تنها دو نفری هستند که در معامله شرکت دارند.

  این پلتفرم در اواخر سال ۲۰۱۷ آزمایشی را انجام داد. که به بلاک چین امکان پردازش ۲۵۷ تراکنش در ثانیه را می‌دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از بیت کوین و اتریوم است. با این حال، هدف بلند مدت افزایش این تعداد به ده‌ها هزار در ثانیه است.

نقطه‌های قوت:
  • تیم عالی
  • معاملات ارزان و سریع
  • نبود محدودیت مقیاس گذاری
نقطه‌های ضعف:
  • در حال توسعه بودن بلاکچین
  • مشکلات کیف پول‌های فعلی
بلاک چین Cardano:

بلاک چین کاردانو به شما این امکان را می‌دهد که درست مانند بلاک چین اتریوم قراردادهای هوشمند ایجاد کنید. قراردادهای هوشمند به دو یا چند نفر اجازه می‌دهند که بدون نیاز به شخص ثالث وارد توافق شوند. این بدان معنا است که وقتی شرایط از پیش تعیین شده، محقق شدند همه موارد دیگر خودکار است.

بلاک چین این رمزارز نیز غیرمتمرکز است؛ یعنی توسط هیچ مرجعی کنترل نمی‌شود. در عوض، معاملات و قراردادهای هوشمند توسط انجمن تایید می‌شوند. آن‌ها این کار را با کمک قدرت محاسباتی خود انجام می‌دهند. این ارز رمزنگاری شده، کارهایی متفاوت از بیت کوین و اتریوم انجام می‌دهد.

آیا کاردانو مقیاس‌پذیر است؟

تعداد زیادی بلاک چین مختلف در بازار وجود دارند. بنابراین، مهم است که بدانید چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن هر یک از آن‌ها شده است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام تصمیم‌گیری در مورد عملکرد خوب یک پروژه در نظر گرفت، مقیاس‌پذیری آن است.

در صنعت ارزهای رمزپایه، مقیاس‌پذیری به این معنا است که چه تعداد معاملات بلاک چین می‌توانند در یک بازه زمانی خاص انجام شوند. با این حال، معمولا از شاخص «معاملات در ثانیه» برای بیان این موضوع استفاده می‌شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست