هودل یا HODL کردن یعنی چه؟

هودل (HODL) کردن یعنی چه؟

هودل یا HODL کردن یعنی چه؟:  هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن بیت کوین است به جای فروختن آن. البته امروزه فقط برای بیت کوین استفاده نمی شود و تبدیل به یک اصطلاح برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار شده است. کاربران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر ترس نشوند.

به تازگی هودلر (HODLER) نیز کاربرد زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و به دنبال خرید و فروش لحظه ای (ترید) نیستند، خود را هودلر معرفی می کنند.

HODL یا هودل یکی از اصطلاحات عامیانه پرکاربرد در جامعه بیت کوین است. بعضی از افراد گاهی به‌اشتباه می‌گویند که HODL مخفف عبارت «Hold on for Dear Life» به معنای «نگهداری با تمام وجود» است. این مخفف اگرچه درست به نظر می‌رسد، اما نوعی تحریف تاریخ است. هودل در واقع همان هولد انگلیسی (hold) است که یکی از کاربران بیت کوین به این دلیل که مست بود، هنگام نوشتن آن، جای دو حرف l و d را اشتباهاً جابه‌جا تایپ کرد.

هودل از کجا آمده است؟ 

در سال 2013 یکی از کاربران وب سایت قدیمی و معتبر بیت کوین تاک bitcointalk.org، پستی با عنوان “I AM HODLING” قرار داد و در توضیحات ذکر کرد که اشتباه تایپی انجام داده است، اما بطور عمدی آن را اصلاح نکرد. او به تریدرها پیشنهاد داد که  از ترید کردن و نوسان گرفتن از بازار دست بردارند و بیت کوین خودشان را نگه دارند. چرا که عقیده داشت نگهداری بیت کوین در مدت زمان طولانی سودآور تر خواهد بود.

هودل کردن (hodl)

هودل HODL در حقیقت از همان واژه انگلیسی HOLD می آید و به معنی نگه داشتن است. در دنیای رمز ارزها به نگهداری طولانی مدت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال هودل کردن می گویند. تریدرها و سرمایه گذاران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و درگیر نوسانات بازار و ترس ناشی از آن نشوند.

امنیت رمز ارزها در زمان HODL

زمانی که سرمایه گذار تصمیم به نگهداری بلندمدت رمز ارز خود می‌کند، برای او مهم است که از امنیت دارایی خود مطمئن باشد؛ نگهداری کریپتو در کیف پول کاغذی یا کیف پول سخت افزاری بسیار امن‌تر از نگهداری آن در کیف پول‌های آنلاین یا صرافی‌هاست. 

هودل (HODL) کردن یعنی چه؟

چه ارز دیجیتالی را نگهداری کنیم؟

برای هودلرها و البته تمام سرمایه گذاران، متنوع سازی سبد سهام یک اصل کلیدی است. این بدین معناست که در طی زمان، افراد باید پول بیشتری را به سبدشان اضافه کنند و یا یک رمز ارز را بفروشند و کریپتوی دیگری را خریداری کنند. سرمایه گذاران شاید بخواهند پورتفولیوی خود را متعادل کنند تا متنوع سازی را حفظ کنند؛‌ بنابراین ممکن است بیتکوین را هودل کنند و دیگر رمز ارزها را به صورت کوتاه مدت خرید و فروش کنند، تا بتوانند در زمان نزول BTC از طریق سودهایی که از دیگر ارزهای دیجیتال دریافت کرده‌اند، ضرر روند نزولی بزرگ‌ترین کریپتو را پوشش دهند.

البته گفتنی است که هزاران کریپتوکارنسی در بازار وجود دارد، اما همه آنها برای هولد کردن مناسب نیستند و برای نگهداری بلندمدت، باید آنها را با تحلیل فاندامنتال نیز بررسی کنید. 

جایگزین هودل کردن چیست ؟

در کنار ترید روزانه و Hodl‌ کردن، جایگزین‌های دیگری مثل SPEDN و BUIDL نیز وجود دارند؛ این استراتژی‌ها به رشد این صنعت کمک می‌کنند و می‌توانند ارزش رمز ارزها را افزایش دهند. فلسفه پشت خرج کردن (SPEDN)، استفاده از رمز ارزها برای خرید محصولات و خدمات است؛ بنابراین می‌تواند به پذیرش عمومی کریپتو در دنیای واقعی کمک کند. 

چگونه به یک Hodler تبدیل شویم؟
  • مفهوم کسب و کار
  • اعضای تیم سازنده
  • موارد استفاده
  • ویژگی
  • مدیریت ریسک
  • شفافیت
استراتژی هودل کردن ارز های دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

استراتژی هودل کردن ارزهای دیجیتال برای کسانی که نمی خواهند دائما درگیر معامله کردن باشند و کسانی که آشنایی کاملی با ارزهای دیجیتال ندارند بسیار مناسب است، در این صورت سرمایه گذاران می توانند به جای بررسی روزانه نمودارهای بازار کریپتوکارنسی از نمودارهایی با تایم های ماهانه استفاده کنند.

مدیریت ریسک در هودل کردن ارز دیجیتال

اگر شما شخصی هستید که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را بر روی یک ارز دیجیتال دارید، باید روانشناسی بازار را بسیار خوب بدانید، در سرمایه گذاری بلند مدت ممکن است رمزارز مورد نظر شما نزول داشته باشد، بنابراین شما باید به خوبی وضعیت بازار را بررسی کنید که بعد از هر نزولی، صعود است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست