معاملات اسپات

معاملات اسپات:

  برای خرید، فروش یا معاملات رمزارزها، روش‌های معاملاتی گوناکونی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین و آسان‌ترین روش‌های موجود، ثبت سفارشات با استفاده از معاملات اسپات (Spot trading) است. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از این روش پشتیبانی می‌کنند و برای آن امکانات سفارش‌گذاری متنوعی را در نظر گرفته‌اند. در بعضی منابع، معامله اسپات را در رو به روی معامله فیوچرز می‌دانند.

  اسپات تریدینگ که به ‌نام معامله نقطه‌ای یا نقدی نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به‌عنوان خرید یا فروش دارایی، ارز خارجی، کالا یا دارایی مالی دیگری تعریف شود که قرار است بلافاصله در یک تاریخ خاص انجام شود.

 

معاملات اسپات

  بازار معاملات اسپات جایی است که در آن خریداران و فروشندگان با یکدیگر به تبادل رمزارزهای خود می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های معاملات اسپات این است که سفارشات به صورت آنی و لحظه‌ای و به محض اینکه یک درخواست خرید یا فروش متناسب با درخواست شما وجود داشته باشد، صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

معاملات اسپات یا معامله نقطه‌ای به معنی مبادله فیزیکی یک ابزار مالی با تحویل فوری است. بازار نقطه‌ای را بازار فیزیکی یا نقدی نیز می‌نامند، زیرا پرداخت‌های نقدی بدون تأخیر پردازش می‌شوند. از آنجا که در معاملات اسپات یا همان اسپات تریدینگ پس از انجام یک معامله، کالای مورد مبادله در همان لحظه به نقطه مقابل انتقال میابد این مبادله را در نقطه مقابل معاملات فیوچرز قرار می‌گیرد. زیرا در معاملات فیوچرز کالای مورد مبادله در یک تاریخ مشخص که در قرارداد ذکر می‌شود. بین خریدار و فروشنده ردوبدل می‌شود. 

  بر خلاف معاملات فیوچرز، در معاملات اسپات، معاملات برای خرید یا فروش یک رمزارز یا دارایی به صورت حقیقی و در همان زمانِ ثبت سفارش صورت می‌گیرد. و مانند معاملات فیوچرز، خرید یا فروش بر اساس پیش‌بینی قیمت در آینده و زمانی در آینده ثبت نمی‌شوند.

 معاملات نقطه ای:

معاملات اسپات معاملاتی هستند که در همان لحظه انجام معامله تسویه می شوند و خریدار و فروشنده در یک قیمت مشخص، مقداری از دارایی را مبادله می کنند. معامله اسپات شامل ابزارهای مالی است که برای تحویل فوری در بازار معامله می شوند. در یک معامله اسپات، خریدار در همان زمان انجام معامله، دارایی مورد نظر خود را از فروشنده خریداری کرده و مبلغ آن را فورا  پرداخت می کند.

  در بایننس شما می توانید ارزها را بلافاصله به یکدیگر تبدیل کنید. برای مثال، اگر می خواهید بایننس کوین را به بایننس یو اس دی تبدیل کنید، به بازار اسپات BNB/BUSD بروید. پس از پر شدن سفارش ها، ارزهای شما فورا تبدیل می شوند. این یکی از ساده ترین روش های معامله ارزهای رمزنگاری است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست