صرافی FTX

صرافی FTX

  صرافی FTX:  اف تی ایکس (FTX.com) یک صرافی اوراق مشتقه ارزهای دیجیتال در سطح سازمانی است که در ماه مه سال 2019 (اردیبهشت 98) و در شهر هنگ کنگ تأسیس شد. این صرافی که با شعار “توسط تریدرها و برای تریدرها” ساخته شده، برند خود را با اولین محصولات مشتقه در نوع خود در صنعت رمز ارزها معرفی کرد.

  مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی، صرافی FTX از نظر حجم معاملات در میان پنج صرافی مشتقه برتر قرار گرفت و نظرات مثبتی درباره آن منتشر شد. این صرافی به سرعت در بین معامله گران خرد و حرفه‌ای مشتقات کریپتو محبوبیت پیدا کرد.

توسعه صرافی FTX

  صرافی FTX در ابتدا توسط آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، که یک شرکت تجاری ساخته شده در سال 2017 است، توسعه یافت. این شرکت، سهام 100 میلیون دلاری دارایی‌های دیجیتال را مدیریت کرده و یکی از برترین بازارسازها برای بیتمکس (BitMEX)، اوکی‌اکس (OKEx) و سایر صرافی‌های اوراق مشتقه است.

  شرکت آلامدا ریسرچ توسط سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، یکی از تریدرهای حرفه‌ای سابق صندوق ETF بین‌المللی شرکت جین استریت کپیتال (Jane Street Capital) و گری وانگ (Gary Wang)، توسعه‌دهنده سابق شرکت گوگل، تأسیس شد. آقای وانگ و آقای بنکمن، یک تیم بسیار حرفه‌ای از متخصصان حوزه کریپتو و ترید ارزهای دیجیتال را تشکیل دادند که در ایجاد پلتفرم FTX به آن‌ها کمک کردند.

صرافی FTX

ویژگی های صرافی FTX چیست؟

  FTX  به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال، با ارائه طیف وسیعی از محصولات پیشرفته تجاری، معامله‌گران سراسر جهان را با سرعتی چشمگیر به خود جذب کرده است.

  این صرافی همچنین برای اولین بار، تعدادی از محصولات تجاری منحصر به فرد و نوآورانه را به بازار عرضه کرد و با افزودن قابلیت معاملات مارجین توکن‌ و قراردادهای مشتقه MOVE، آوازه FTX را بر سر زبان‌ها انداخت.

  تیم تخصصی صرافی اف تی ایکس، از هر دو گروه معامله‌گران خرده فروشی و سازمانی پشتیبانی می‌کند.

  پلتفرم اف تی ایکس ویژگی‌های تجاری جامع مانند هزینه‌های کم و تفاوت قیمت (اسپرد) بسیار ناچیز را دارا بوده و مجهز به افزونه میز کار فرابورس (OTC) نیز است.

  تیم پشتیبانی خدمات مشتری این صرافی بسیار کارآمد و در دسترس است. این صرافی طیف گسترده‌ای از امکانات و منابع را با هدف سهولت کار با پلتفرم در اختیار صاحبان حساب قرار داده است. همچنین روی پلتفرم گروه‌های چت بین المللی به بیش از 10 زبان رایج دنیا موجود است.

آیا صرافی ارز دیجیتال FTX ایمن است؟

  صرافی FTX از چندین ویژگی امنیتی به مانند بانک‌ها استفاده می کند تا بتواند امنیت اطلاعات شخصی کاربران و نیز امنیت وجوه ذخیره شده در صرافی را تامین کند. تا به امروز هیچ هک یا حادثه امنیتی خاصی گزارش نشده است که بتوان آنها را به استانداردهای بالای امنیتی مثل ذخیره کیف پول سرد و احراز هویت دو عاملی برای ایجاد محیط تجاری امن و ایمن نسبت داد.

کارمزد معاملات صرافی FTX

FTX کارمزد معاملاتی پایینی را برای معاملات آتی و بازارهای نقدی خود دریافت می کند که از 0.07% شروع می شود تا 0.04% و مبتنی بر اساس مدل سازنده و گیرنده است. ساختار کارمزد FTX از یک سیستم طبقه بندی طبعیت می کند که به سود معامله گرانِ حجم های زیاد و کارمزدهای معاملاتی اندک است.

اپلیکیشن FTX

صرافی FTX برای ترید حرفه‌ای و دسترسی مناسب کاربران به حساب خود، اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و IOS نیز تدارک دیده است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست