ارز دیجیتال USDT

USDT

ارز دیجیتال USDT : تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است.

این ارز دیجیتال یکی از ده‌ها ارز دیجیتال باثبات (استیبل کوین – Stable Coin) در بازار ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌شود. به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده.

تتر برای معامله‌گران دو کاربرد اصلی دارد:
  • در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال
  • انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به صورت دلاری
برنامه‌های آینده تتر

تتر در حال حاضر ارز دیجیتال معادل دلار آمریکا (USDT) و یورو (EURT) را منتشر کرده ولی در آینده قصد دارد ین ژاپن (JPYT) را نیز به عنوان یک ارز دیجیتال منتشر کند.

علاوه بر این، آنها قصد دارند در آینده امکان حسابرسی دوره‌ای از شرکت را نیز فراهم کنند، با این حال تاریخ دقیق و جزییات آن هنوز اعلام نشده است.

تنها چیزی که می‌توان گفت این است که اگر قانون‌گذاران بخواهند سخت‌گیری بیشتری روی Tether و Bitfinex داشته باشند، این ارز دیجیتال آینده سختی در پیش خواهد داشت.

وجود بیش از 10 میلیارد دلار از این ارز دیجیتال نشان‌دهنده تقاضای بزرگی است که برای «ارزهای دیجیتال دارای قیمت پایدار» وجود دارد. به همین دلیل است که جامعه کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال راه‌های نوآورانه بهتری از تتر هستند تا دارایی‌های خودشان را از نوسانات شدید این بازار مصون دارند.

تاریخچه تتر

شروع کار تتر به سال 2010 می‌رسد؛ زمانی که متخصصان تکنولوژی عقیده داشتند بلاک چین بیت کوین پتانسیل این را دارد که ارزهای دیجیتال مختلف بر روی پلتفرم آن کار کنند. 

دو گروه در هنگ کنگ شروع به کار بر روی این ایده کردند که بلاک چین بیت کوین به عنوان بستری برای ارزهای فیات (مثل دلار، یورو و ین) نیز به کار رود: یک استارت آپ به نام ریل کوین (Realcoin) و صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex). 

در نهایت هر دو پروژه تلاش‌های خود را با یکدیگر ترکیب کردند و تتر را به وجود آوردند. امروزه شرکت تتر به کاربران خود امکان نقل و انتقال و ذخیره ارز دیجیتال تتر را بر روی صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال در گوشه گوشه جهان می‌دهد.

 ارز دیجیتال USDT

مزایای تتر USDT

  تراکنش سریع: تراکنش‌های تتر در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند. بنابراین این ویژگی برای همه افراد از جمله معامله‌گرانی که می‌خواهند در عرض چند دقیقه (و نه چند روز) نقل و انتقال پول خود را به صورت بین‌المللی انجام دهند، بسیار مفید است. این در حالی است که واریز و برداشت دلار آمریکا و انتقال آن بین کشورها با استفاده از سیستم بانکی می‌تواند چندین روز به طول بیانجامد.

   ثبات قیمت: سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به نوسان قیمت برای خرید و فروش معروف‌اند؛ اما قیمت تتر اینگونه نیست و تقریباً ثابت است. بنابراین بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند برای حفظ ارزش سرمایه خود در برابر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و توقف ضرر در هنگام کاهش سریع قیمتها در بازار رمزارزها، پول خود را سریعاً به تتری تبدیل کنند که عملاً تقریباً همیشه، ارزشی برابر با دلار آمریکا دارد، هرچند که گاهی قیمت آن به دلیل عرضه و تقاضا حداکثر به 1.05 دلار و حداقل به 0.95 دلار می‌رسد، اما این میزان نوسانات در بازار رمزارزها، ناچیز محسوب می‌شود. 

به این ترتیب تریدرها می توانند با کاهش بیشتر قیمت سایر رمزارزها مثل بیت کوین و اتریوم، با همان میزان تتری که دارند، مقدار بیشتری از این رمزارزها را تهیه کنند. به این ترتیب نقش تتر برای تریدرها در بازار رمزارزها بسیار کلیدی و مهم است.

  کارمزدهای ارزان: سیستم سوئیفت می‌تواند بسیار گران باشد؛ اما کارمزد تراکنش بین کیف پول‌های تتر تقریباً 0 است. به طور کلی تتر در مقایسه با ارزهای سنتی به دلیل انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر بودن کارمزدها، از ریسک کم‌تری برای نقل و انتقال و نقد کردن در زمان مناسب برخوردار است. 

کارمزدهای پایین و همینطور سرعت بالای انجام تراکنش، عملاً تتر را به ابزاری بسیار کارآمد جهت انتقال پول در سطح بین المللی تبدیل کرده است و دقیقاً به همین دلیل است که روز به روز جایگاه تتر در بازار نقل و انتقالات ارزی بین المللی محکم‌تر می‌شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست