Zoom 

Zoom 

 Zoom  یک برنامه برای کسب و کار که به با استفاده ار آن میتوان برای برگزاری ویدئو کنفرانس و فرستادن پیام‌های گروهی استفاده کرد. این برنامه به شما امکان می‌دهد. تا در زمانی که امکان حضور فیزیکی در جلسات را ندارید، بتوانید از طریق کامپیوتر خانگی خود و یا تلفن همراه، با دیگر همکاران خود در ارتباط باشید.

Zoom 

ویژگی‌های اصلی برنامه زوم:
امکان برگزاری جلسات معمولی: 

میزبان جلسات زوم می‌تواند علاوه بر تعامل همزمان با همه شرکت کنندگان، بطور مجزا با آنها جلسه یک-به-یک نیز داشته باشد. این ویژگی تقریبا اولین بار توسط زوم معرفی شد و بسیار کارآمد است.

ویدئو کنفرانس‌های گروهی: 

میزبان host می‌تواند نشست‌هایی تا حداکثر 500 شرکت کننده تشکیل دهد. البته نسخه رایگان این برنامه، امکان برگزاری نشست تا حداکثر 100 شرکت کننده و برای مدت حداکثر ۴۰ دقیقه را پشتیبانی میکند

امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش (screen share):

 با این ابزار می‌توانید تصاویری را که در لحظه می‌بینید، هم برای همه شرکت کنندگان در نشست و هم بطور مجزا برای تک تک آنها بفرستید؛ تا آنها بتوانند آنچه را که شما می‌بینید، ببینند. این ویژگی به تازگی نیز برای لایو اینستاگرام فعال شده است ولی به کارآمدی ویژگی برنامه زوم نیست

  اولین قدم برای استفاده از این برنامه، انتخاب نحوه کنفرانس مورد نظر است. البته حتی اگر یک ویدئوکنفرانس معمولی انتخاب کردید نیز آن را می‌توانید به یک ویدئو کنفرانس گروهی و با اعضای بیشتر گسترش دهید. و همینطور بالعکس. این برنامه جذاب دست شما را بسیار باز گذاشته است. و شما میتوانید در هر لحظه در بین ویژگی های آن سوویچ کنید و نیاز خود را برطرف کنید.

  از این برنامه می‌توانید برای آموزش‌های گروهی و سمینار آنلاین (وبینار) نیز استفاده کنید. در برخی از نسخه‌های آن، امکان برگزاری ویدئو کنفرانس‌های جهانی با حداکثر 1000 شرکت کننده و به اشتراک گذاشتن ۴۹ ویدئو در صفحه نیز وجود دارد. که نکته دیگری جهت نمایش قابلیت های زوم است.

  آمارهای منتشرشده نشان می‌دهند این برنامه توسط بیش از ۵۰۰ هزار شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس اطلاعات موجود، شما می‌توانید به راحتی و با دانلود و نصب آن از تمام امکانات برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. و تا ۱۰۰ نفر از همکارانتان را برای برگزاری جلسه آنلاین، دعوت کنید.

برای اینکه از این برنامه استفاده بهتری کنید می توانید از ترفند هایی که در اینجا برای شما ارائه کرده ایم استفاده نمایید.

  • تنظیمات برنامه زوم را سفارشی کنید
  • جلسات مهم را ضبط کنید
  • حالت بی صدا را فعال کنید
  • دوربین ویدئو کنفرانس را با برنامه زوم جفت کنید
خلاصه‌ی نکات مهم:
  • زوم یک اپلیکیشن و نرم‌افزار است که در هر دستگاهی که دوربین داشته‌باشد، از جمله موبایل، تبلت و آی‌پد، قابل‌استفاده است؛
  • زوم وبینار (Zoom Webinar) از دیگر خدمات زوم است که به سالن سخنرانی یا سالن اجتماعات شباهت دارد و برای کسانی مناسب است که مخاطبان بسیاری دارند؛
  • در زوم می‌توانید کل صفحه، یک پنجره، برنامه‌ای خاص یا صفحه‌ی آیفون یا آی‌پد خود را به اشتراک بگذارید؛
  • برای ورود به جلسه‌ی زوم نیازی نیست حساب کاربری داشته‌باشید؛
  • یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زوم امکان تنظیم پس‌زمینه‌ی مجازی است؛ به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید همه‌ خانه یا محل کار شما را ببینند، می‌توانید پس‌زمینه را به چیز دیگری تغییر دهید؛
  • در آخر باید گفت که زوم‌میتینگ رایگان است. با استفاده از این طرح می‌توانید میزبان حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده در یک جلسه ۴۰‌ دقیقه‌ای باشید.

  زوم برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، امکان برقراری تماس را به‌ شکلی بسیار ساده فراهم کرده است. شماری از کارشناسان می‌گویند برقراری تماس از طریق زوم، بیش از اندازه ساده است که امنیت جلسات را به خطر می‌اندازد. برای ملحق شدن به جلسات ویدئویی، هیچ نیازی به وارد کردن رمز عبور مبتنی بر شماره تلفن مجزا ندارید و تنها با meeting ID امکان پذیر است. این موضوع باعث می‌شود افراد وارد جلساتی شوند که هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست