YouTube چیست؟

YouTube:

   YouTube چیست؟ : یوتیوب یک پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو است. یوتیوب دومین وبگاه پرطرفدار جهان پس از گوگل است. و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وبگاه دیده می‌شود.‌

  یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پیشین پی‌پل در فوریه ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

  کاربران در YouTube به خدماتی چون: بارگذاری، مشاهده و اشتراک گذاری ویدئو دسترسی دارند. و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و HTML5 انواع ویدئوها مانند کلیپ های فیلم، کلیپ های تلویزیون و کلیپ های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می دهد.

  YouTube چیست: همچنین این وب گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می توان در پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی، و ایکس باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب گاه به صورت یک نرم افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

YouTube چیست؟

YouTube:

  بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. افراد ثبت‌نام کرده می‌توانند ویدئوها را در کانال خود بارگذاری کنند. کاربران ثبت‌نام شده تنها در صورتی که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند، اجازهٔ بارگذاری ویدئوهایی با محتوای دارای محدودیت را دارند. یوتیوب به‌صورت یک شرکت ال‌ال‌سی پایه‌گذاری شد.  در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد. هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.

  یوتیوب این اجازه را به کاربران خود می‌دهد که در صورت تمایل، ویدئوها را خارج از یوتیوب بر روی صفحات وب، وب‌نوشت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. هر ویدئو در یوتیوب دارای یک کد اچ‌تی‌ام‌ال است که قابلیت انتشار ویدئو در وبگاه‌ها را ممکن می‌سازد. کدهای جاسازی و همچنین رتبه‌بندی و اظهار نظر، می‌تواند توسط مالک ویدئو غیرفعال شود.

ایران در ۳ دسامبر ۲۰۰۶، ایران به‌طور موقت سطح دسترسی به یوتیوب و چند وبگاه دیگر را مسدود. پس از آن، این وبگاه در ایران مدتی رفع فیلتر شد. اما سرانجام به دلیل پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ فیلتر شد. هم‌اکنون نیز فیلتر است. در فروردین ۱۴۰۰ از سوی یکی از مدیران شرکت شاتلا، ادعاهایی مبنی بر رفع فیلتر یوتیوب برای خبرنگاران، پزشکان، دانشجویان و حوزه‌های علمیه مطرح شد.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست