TXID چیست؟

TXID

TXID چیست؟  TXID یا هش تراکنش به هر انتقال پول به صورت رمز ارز اختصاص می یابد؛ از آن جایی که رمز ارز و به طور کلی پول دیجیتال در واقعیت وجود ندارد، برای پیگیری و دنبال کردن یک تراکنش به TXID آن نیاز خواهید داشت.

زمانی که یک تراکنش در بلاک چین یک رمز ارز ثبت می شود، یک TXID به آن اختصاص می یابد. این کد به صورت تصادفی ساخته می شود و در ساخت آن از اعداد و حروف انگلیسی استفاده می شود و تعداد کاراکتر های یک لینک تراکنش معمولا 64 کاراکتر است ولی در برخی از بلاک چین ها ممکن است کمتر باشد.

تمامی تراکنش هایی که در بستر بلاکچین انجام می شود، دارای هش و TXID است.

چگونه باید از TXID استفاده کرد؟

معمولا لینک تراکنش به کارتان نمی آید مگر این که فردی که به آن پرداختی انجام داده باشید، آن را دریافت نکرده باشید؛ این موضوع می تواند به دلیل تاخیر به وجود آمده در انجام تراکنش شما در شبکه باشد. در چنین حالاتی ممکن است نیاز باشد که لینک تراکنش خود را داشته باشید تا به طرف مقابل برای اثبات انتقال ارائه دهید.

TXID چیست؟

چطور باید به شناسه TXID دسترسی پیدا کرد؟

فرقی نمی‌کند از کدام کیف پول یا پلتفرم برای انجام معاملات خود استفاده کرده‌اید؛ تعداد زیادی از کیف پول‌‌های فعال می‌توانند این لینک را در اختیار شما بگذارند. برای پیداکردن و دسترسی به هش معاملات، محدودیت خاصی وجود ندارد که مجبور شوید حتماً از یک کیف پول وب‌سایت استفاده کنید.

شناسه TXID معمولاً در لیست تراکنش‌های اپلیکیشن یا وب‌سایتی که از طریق آن تراکنش را انجام داده‌اید وجود دارد و می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. تمامی ولت‌ها قسمتی برای هش تراکنش دارند که به شما کمک می‌کند تراکنش خود را پیگیری کنید.

مواردی که در زیر نوشته شده است مربوط به اطلاعات هش معامله است:
  • آدرس فرستنده و گیرنده
  •  مقدار وجه منتقل شده
  •  تاریخ انتقال وجه
  •  هزینه انتقال وجه
  •  ارتفاع بلوک
  •  تعداد تأییدیه ها
چرا دانستن TXID مهم است؟

در مواردی که تأخیر در تراکنش خرید آنلاین وجود دارد، می‌توان با استفاده از TXID وضعیت تراکنش را پیگیری کرد. این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بررسی وضعیت تراکنش محسوب می‌شود. همچنین،  TXID می‌تواند به عنوان اثبات انتقال منابع مالی به آدرس دیگری باشد. با تایپ کردن TXID در سرویس تراکنش‌های بلاکچین، می‌توانید تأیید کنید که وجوه با موفقیت ارسال شدند یا خیر.

علاوه بر آن، به راحتی می‌توان TXID را به اشتراک گذاشت زیرا هیچگونه اطلاعات شخصی را فاش نمی‌کند.
به لطف ناشناس بودن نسبی تراکنش‌های بلاکچین، تنها اطلاعات عمومی مبلغ واریز شده، تاریخ انتقال و آدرس مربوز به تراکنش مشخص می‌شود.

پیدا کردن TXID از طریق سایت بلاکچین

تفاوت چندانی ندارد که شما از چه کیف پولی و چه پلتفرمی برای انتقال بیت کوین های خود استفاده می کنید، در تمامی ولت ها قسمتی برای هش تراکنش یا TXID (شماره پیگیری تراکنش) در نظر گرفته شده است. 

TXID آن‌قدر چیز ضروری نیست که بخواهید بعد از انجام هر معامله حتماً و قطعاً آن را یادداشت کنید یا جایی نگه‌دارید! معمولاً تنها جایی به کارتان می‌آید که انتقال به‌صورت کامل به حساب فرد مقابل شما انجام نشده باشد و لازم داشته باشید برای اثبات واریزی خود از این کد استفاده کنید.

پیگیری هش معاملات در کیف پول بلاک چین

روش پیگیری هش معاملات در کیف پول بلاک چین شما را به سایت بلاک چین راهنمایی می‌کند. 

 

مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست