ارز دیجیتال TRX چیست؟

TRX

  ترون با نماد اختصاری TRX یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷.۳۲ میلیارد دلار، در رتبه ۲۶ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ترون در این لحظه با قیمت ۰.۱۰۲۲۰۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۷,۳۲۰ تومان معادل ۲,۷۹۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۴۳ میلیارد دلار است. 

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون مانند سایر ارزهای دیجیتال سابقه زیادی ندارد. این ارز در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰٫۰۰۱۹ دلاری و با ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌ اولیه برای توسعه دهنده عرضه شده است. اعضای سازنده آن همگی کارمندان شرکت‌های بزرگِ توسعه دهنده‌ ارز دیجیتال و کسب‌وکار اینترنتی هستند که با گرد هم آمدن اقدام به توسعه ترون نموده‌اند. در عرضه‌ اولیه‌ این ارز دیجیتال، توکن‌های اولیه‌ مبتنی بر شبکه اتریوم عرضه شده و یک سال پس از عرضه شبکه‌ اختصاصی خود ترون پشتیبانی از این ارز دیجیتال را به عهده گرفت. اولین توکن رسمی ترون نیز با نام ERC-20 معرفی شد.

TRX

مزایای ارز دیجیتال ترون
  • تراکنش‌های ارزان: هزینه تراکنش ترون تقریباً صفر است. در بسیاری از شبکه‌ها برای انجام تراکنش باید هزینه پرداخت شود، اما ترون هزینه‌ بسیار کمی دارد که حدود ۰٫۰۰۰۰۰۵ سنت به ازای هر تراکنش است.
  • امکان حجم بالای تراکنش: سیستم ترون این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شوند. همچنین، این سیستم قادر است حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند (در مقایسه با رقیب خود اتریوم که حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد).
  • پشتیبانی و محبوبیت: صحبت‌های زیادی در خصوص ترون شنیده می‌شود که عمدتا به دلیل بنیان‌گذار آن جاستین سان است که یکی از افراد تحت حمایت جک ما  (JackMa)، بنیان‌گذار علی بابا است. همچنین این پلتفرم در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه‌اندازی‌اش، در بسیاری از صرافی‌ها مورد معامله قرار گرفت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داد. پشتیبانی از ترون بسیار عظیم بوده و در حال حاضر تعداد کاربرانش حدود یک میلیون نفر گزارش شده ‌است (به نقل از Smartereum).
معایب ارز دیجیتال ترون
  • عرضه‌ عظیم: این امر به منظور پایین نگه داشتن قیمت‌ کوین و حمایت از پذیرش گسترده این پروژه انجام شده‌ است، اما دارای اثرات وارونه‌ای نیز هست و بسیاری از کاربران با این ویژگی “قیمت پایین و عرضه‌ بالا” راحت نیستند. هیچ محصولی پشتوانه ارزش آن نیست.
بهترین کیف پول ها

۱لجر نانو ایکس

۲ترزور

۳ترون لینک

۴اتمیک والت

آینده ترون چگونه است؟

  پیش‌بینی دقیق آینده‌ ترون واقعاً غیرممکن است. پس از شکوفایی فوق‌العاده‌ بیت کوین همه‌ افراد جامعه با نوعی خوش‌بینی به این رمز ارزها نگاه می‌کنند. غافل از اینکه بدانند این رمز ارزها در سال‌های اخیر بیشتر از این که شکوفایی داشته باشند، به ورطه‌ نابودی نزدیک شده‌اند. با این حال داشتن سیستم فوق‌العاده قوی، حمایت از طرف افرادی با سابقه و تیم پشتیبانی قدرتمند نشانه‌هایی است که می‌توانند دلیلی بر موفقیت ترون در سال‌های آینده باشد.

مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال TRX چیست؟

همانطور که گفته شد ، Tron، با توجه به برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که برای گسترش شبکه خود و توسعه و پیشرفت خود قرار داده ، قصد دارد تا به تکنولوژی جایگزین (و یا حداقل مکمل اینترنت) با حذف واسطه‌های محتوایی در قدم اول ، و تبدیل شدن به زیرساخت مالی برتر در دنیا و تبدیل به ارز دیجیتال پرکاربرد و پرتراکنش در دنیا با استفاده از این برنامه‌هاست. به هر حال باید دید ، آینده این شبکه بلاکچین به کدام سمت خواهد رفت.

استخراج ترون

استخراج ترون (TRX) با هیچ‌یک از روش‌های استخراج با استفاده از توان پردازنده‌های گرافیکی ممکن نیست. تنها راه برای دستیابی به این رمزارز، استفاده از آتریوم و بیت کوین برای خرید از صرافی‌های آنلاین در سطح جهان است. به این ترتیب هیچ راه سریع و در دسترسی برای استخراج ترون به جز استفاده از تجهیزات پیشرفته اسیک (ASIC) وجود ندارد؛ چراکه تمام کوین‌های موجود، از قبل استخراج و صادر شده‌اند و افراد فقط می‌توانند آن را خریداری کنند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست