ارز دیجیتال Theta چیست؟

Theta
ارز دیجیتال تتا چیست؟

 یکی از رمزارزهایی است که پیش‌بینی‌های مختلف و اکثرا مثبتی در مورد آینده آن صورت گرفته است. شاید بخشی از این نگرش مثبت به آینده این کوین را بتوانیم با ایده آن در ترکیب دو فناوری جدید مرتبط بدانیم. این ارز، توکن اختصاصی بلاکچین تتا است و کاربردهای مختلفی دارد.

  پیدایش بسترهای پخش مستقیم (لایو) ویدیویی تا حدودی همزمان با گسترش فناوری بلاکچین بوده است. این همزمانی، فعالان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان در ارز دیجیتال تتا را به ترکیب‌کردن دو تکنولوژی در یک بستر واحد تحت عنوان پلتفرم تتا متمایل کرد. با توجه به این تصمیم، توسعه‌دهندگان ارز تتا تصمیم گرفتند تا در یک ایده کاملا جدید، یک شبکه ویدیویی روی بلاکچین Theta طراحی کنند.

  شبکه ویدیویی طراحی شده به عنوان بستری غیرمتمرکز برای ویدیوها فعالیت می‌کند. البته این تنها فعالیت عمده شبکه فوق نیست. تتا به صورت همزمان شرایط مناسبی برای استفاده از توکن تتا یا همان تتا کوین نیز ایجاد کرده است. این دو فعالیت در شبکه تتا را می‌توانیم مستقل از هم اما تأثیرگذار بر روی یکدیگر بدانیم.

  پلتفرم تتا توانسته است با استفاده از ایده اولیه خود و ترکیب آن با محیط فراهم‌شده برای خرید و فروش و استفاده از رمزارز تتا، یک بستر درآمدی قابل‌توجه و جدید ایجاد کند. شبکه یادشده در Roadmap یا نقشه راه خود، اهداف بزرگتری در نظر گرفته است که در صورت تحقق می‌توانند به افزایش قیمت ارز دیجیتال اختصاصی آن و افزایش تعداد کاربران کمک شایانی کنند.

درباره تتا

تتا با نماد اختصاری THETA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷.۵۹ میلیارد دلار، در رتبه ۲۵ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتا در این لحظه با قیمت ۷.۵۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۷,۳۶۹ تومان معادل ۲۰۷,۷۴۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۵۱.۷۴ میلیون دلار است.

Theta

امنیت شبکه تتا

این شبکه به مکانیزم اثبات سهام (PoS) متکی است و سازوکاری چند لایه جهت تحمل خطای بیزانس(BFT: Byzantine Fault Tolerance) را برای برقراری تعادل بین امنیت و بازده بالای معاملات اتخاذ می کند. با راه اندازی گره Guardian(نگهبان) در ژوئن 2019 تتا اطمینان حاصل کرده است که هیچ نهادی نمی تواند وعده داده شده THETA را کنترل کند.

مزایای ارز دیجیتال تتا THETA

توکن های موجود در زنجیره تتا به عنوان مشوقی جهت به اشتراک گذاشتن منابع محاسباتی و پهنای باند اضافی کاربران که به عنوان حافظه پنهان جریانهای ویدئو استفاده می شود؛ کیفیت پخش جریانی را بهبود می بخشد و مشکل انتقال “آخرین مایل” را حل می کند، که مشکل اصلی کانال های سنتی تحویل محتوا است، به ویژه برای رسانه هایی با وضوح بالا 4k ،8k و نسل بعدی.

با تراکم شبکه کافی، بینندگان از شبکه همتا به همتا استفاده میکنند، که به سیستم عامل های ویدیویی اجازه می دهد تا هزینه شبکه های تحویل محتوا(CDN) را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

شبکه Theta با معرفی توکن ها به عنوان مکانیزم تشویقی برای کاربران، به سیستم عامل های ویدئویی امکان مشارکت مخاطبان و افزایش درآمد، ارائه محتوای بهتر و تجربه کیفیت مشاهده نسبت به دیگران را می دهد.

مشکلات رمز ارز THETA

مسئله آخرین مایل

شبکه تحویل محتوا (CDN) در سیستم پخش ویدئو بسیار مهم است زیرا زیربنای اصلی را برای انتقال جریانهای ویدیویی به مخاطبان نهایی را فراهم می کند. معمولاً ارائه دهندگان CDN مراکز داده را در بسیاری از نقاط جهان به نام نقاط دسترسی (POP: Point-of-Presence) ایجاد می کنند. با این حال، تعداد آنها محدود است و در مقایسه با تعداد بینندگان، به ویژه در مناطق توسعه نیافته که بسیار دورند؛ معمولاً گلوگاه جریان ویدیو است و اغلب منجر به کاهش تجربه کاربر می شود، مانند قطع ترافیک، کیفیت پایین تصویر و بافر مکرر.

هزینه بالا

برای سیستم عامل های رسانه ای و محتوایی، مسئله مهم دیگر هزینه پهنای باند CDN که بسیار زیاد است. با ظهور عصر رسانه های جریان 4K ،8k و 360، VR و فناوری های آینده این مشکلات بیشتر برجسته شده است. شکل زیر پهنای باند مورد نیاز جریان اصلی 720p / HD امروز با 4K،360  و میدان نور را مقایسه می کند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست