SoundCloud

SoundCloud:

  ساوندکلاود (SoundCloud) یک سکوی توزیع صدا به صورت برخط است که در برلین آلمان پایه‌گذاری شد. این وبگاه امکان بارگذاری، اشتراک‌گذاری و ترویج صداهایی که توسط کاربرانش ساخته می‌شود را فراهم می‌آورد. پروژهٔ ساوندکلاود در ابتدا در استکهلم سوئد شروع شد اما در اوت ۲۰۰۷ توسط دو سوئدی با نام‌های Alex Ljung و Eric Wahlforss در آلمان بنیانگذاری شد. در ژوئیهٔ ۲۰۱۳ این وبگاه ۴۰ میلیون کاربر ثبت‌شده و ۲۰۰ میلیون شنونده داشته‌است.

ساوندکلاود کار خودش را به عنوان یک جامعه مجازی کوچک برای تبلیغ آهنگ‌های خوانندگان رده چندمی توسط خود آن‌ها آغاز کرد. سپس به یک انتخاب عالی برای موسیقی‌دانان تبدیل شد تا بتوانند از آن پلتفرم برای تبلیغ خود استفاده کنند.

پُست مالون (Post Malone)، چِنس دِ رپر (Chanse the Rapper) و کِلانی (Kehlani) از جمله خوانندگان مشهوری هستند که کار خودشان را با پلتفرم SoundCloud آغاز کردند. ساند کلاد حالا به یک سرویس استریم، یک پلتفرم توزیع برای خوانندگان جدید و قدیمی و یک جامعه مجازی برای عاشقان و شیفتگان موسیقی تبدیل شده است.

SoundCloud:

اما در اصل، SoundCloud به شما اجازه می‌دهد موسیقی‌های جدید را کشف کنید و به آن‌ها گوش دهید. در زمانی که ما مشغول نگارش این مقاله هستیم، بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر در سایت ساندکلاد ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۲۰۰ میلیون موسیقی نیز در آن بارگذاری شده است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این سرویس روی یک کامپیوتر دسکتاپی یا اپلیکیشن موبایل آن روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها، به SoundCloud دسترسی پیدا کنید.

soundcloud

گوش دادن به موسیقی در ساندکلاد به صورت آنلاین کاملاً رایگان است و حتی نیازی به ساخت یک حساب کاربری برای انجام این کار هم نخواهد بود. اما اگر قصد دارید یک موسیقی را بارگذاری کنید یا نظر خود را پایین یک آهنگ بنویسید، باید پیش از آن در سایت ساندکلاد نام‌نویسی کنید. کاربران رایگان عادی می‌توانند پس از ثبت نام تا ۳ ساعت فایل صوتی آپلود کنند. و حجم فایل‌های آپلود شده آن‌ها هم نباید از ۴ گیگابایت فراتر برود. همچنین یک آهنگ ساخته شده توسط یک کاربر رایگان هم حداکثر می‌تواند ۱۰۰ مرتبه دانلود شود.

تاریخچه وب سایت ساند کلود:

   ساند کلود یک سکوی توزیع صدا است که برای اولین بار توسط دو فرد به نام Alex Ljung و Eric Wahlforss  که ملیت سوئدی دارند در سوئد استارت خورد اما در سال ۲۰۰۷ در آلمان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد نکته جالب این است که بعد از ۵ سال این وبسایت ۴۰ میلیون کاربر ثبت شده و ۲۰۰ میلیون شنونده داشته است. ساند کلود امروزه یکی از پرطرفدارترین وب سایت های پخش موزیک موجود در سراسر جهان می باشد که تمام تلاش خود را کرده تا شرایط پخش فایل های صوتی اعم از پادکست، موزیک و غیره را برای کاربران خود فراهم کند. 

راه کسب درآمد از ساند کلود چیست ؟

  ایده جدید و جذابی که شرکت ساند کلاد از آن رونمایی کرد مبحث کسب درآمد از آن می باشد. در واقع شرایط به گونه‌ای فراهم شد تا آهنگسازان و دی جی ها موزیک های خود را بر روی ساند کلود آپلود کرده و از تبلیغات بر روی فایل پخش شده بر روی کسب درآمد کنند.  البته این پروژه با مشکل مواجه شد چون آهنگ های ریمیکس دی جی ها کپی رایت مواجه شدند  اما ساند کلود این مسئله را برطرف کرده و امروزه ها و  می ‌توانند ریمیکس های خود را بر روی سایت قرار دهید و از آن کسب درآمد کنند.

Repost یک ارتقاء کوچک برای اکانت‌های رایگان ساندکلاد است. شما می‌توانید با پرداخت سالیانه ۳۰ دلار، به تمام قابلیت‌های زیر دسترسی پیدا کنید:
  • آپلود ترک اثر هنری
  • کسب درآمد از ترک‌های پخش شده
  • دریافت توزیع نامحدود در تمام سرویس‌های استریم مهم
  • استقرار ترک‌های شما در بهترین پلی لیست‌ها
  • تبلیغ در صفحه Discover (کشف) ساند کلاد
  • تقسیم درآمد با همکاران
  • دسترسی پیدا کردن به مرکز منابع ساند کلاد شامل حرفه‌ای‌ترین‌های صنعت موسیقی

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست