همه چیز درباره ارز دیجیتال NEO

NEO

NEO در وب‌سایت رسمی خود، خود را به‌عنوان شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند معرفی کرده است. منظور ما از اقتصاد هوشمند دارایی‌های دیجیتالی با هویت دیجیتالی است که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود.

این پلتفرم که یک پروژه بلاک‌ چینی است، توسط بنیادی غیرانتفاعی توسعه‌یافته است. این شبکه بزرگ که واحد ارزی نئو تنها جزئی از آن است از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال برای مدیریت خودکار و دیجیتالی ساز دارایی‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و اقتصاد هوشمند با توزیع جمعی بهره برده است.

هدف اصلی این پلتفرم ایجاد یک اقتصاد هوشمند توسط شبکه توزیع شده نئو است.

تاریخچه ارز دیجیتال نئو

شروع تحقیقات در خصوص پلتفرم نئو به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. NEO اولین‌بار در غرب با نام Antshares ظاهر شد و توسط شرکت OnChain در شانگهای چین توسعه داده شد. NEO برای اجماع بلاک‌چین از تحمل خطای بیزانس (bDFT) استفاده می‌کند – این یک پروتکل اثبات سهام است.

در اولین جمع‌سپاری در سال ۲۰۱۵ که به مدت‌زمان ۱۰ روز ادامه داشت ۱۷.۵ میلیون توکن NEO باارزش ۵۵۰ هزار دلار فروخته شد. این میزان در جمع‌سپاری دوم به ۲۲.۵ میلیون توکن با قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش رفت.

۶۱۱۹  BTC در طول ICO ۲۰۱۶ ایجاد شد و ۱۰۰ میلیون توکن NEO ایجاد کرد. ۵۰٪ از این ۱۰۰ میلیون توکن NEO در ICO فروخته شد و ۵۰٪ دیگر به شورای NEO توزیع شد. NEO با دستیابی به سرمایه ۵ میلیارد دلاری بازار تا پایان سال ۲۰۱۷ به جمع ۲۰ ارز رمز پایه برتر صعود کرد.

NEO

NEO چگونه ساخته می‌شود؟

  مانند اکثر ارزهای رمز پایه، نئو توسط جامعه خود ایجاد می‌شود. برخلاف اکثر ارزهای رمز پایه دیگر، ارز دیجیتال نئو برخلاف اثبات کار سنتی بر اساس مفهوم بیزانسی اثبات سهام است. همچنین برخلاف بیت‌کوین، کاربران نئو بر اساس تعداد سکه‌هایی که در اختیار دارند جایزه می‌گیرند تا اینکه با استفاده از رایانه‌های خود با حل معاملات. در عوض، هر رمز نئو به‌عنوان نوعی سهم در بلاک‌چین عمل می‌کند.

دو نوع دارایی‌های دیجیتال در نئو وجود دارد:
  • دارایی‌های فراگیر یا جهانی
  • دارایی‌های قراردادی

  دارایی‌های جهانی توسط کل یک سیستم به رسمیت شناخته شده و می‌توانند توسط تمام قراردادهای هوشمند و مشتریان شناسایی شوند.

  دارایی‌های قراردادی دارایی‌هایی هستند که فقط در قراردادهای خاص خود به رسمیت شناخته می‌شوند و نمی‌توانند در سایر قراردادها استفاده شوند.

چه چیزی نئو را منحصر‌به‌فرد می‌کند؟

  یکی از نکات منحصر‌به‌فرد بلاک چین نئو توسعه‌ی مداوم آن است؛ این خاصیت آینده‌‌ی نئو را تضمین و آن را در مقابله با افزایش ناگهانی تقاضا ایمن می‌کند. در همین راستا و با توسعه‌ی نئو ۳، امنیت شبکه و پردازش تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در آن افزایش پیدا کرده است. برخلاف بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر، این شبکه دو رمزارز بومی دارد: NEO و GAS.

   NEO  که قبلا با نام (ANS) شناخته می‌شد، برای سرمایه‌گذاری، ایجاد بلاک، تغییرات و مدیریت شبکه استفاده می‌شود و همچنین برای مردم امکان شرکت در نظرسنجی مربوط به بهبود بلاک چین را فراهم می‌کند.

  GAS  که پیش‌تر با نام (ANC) معرفی شده بود، برای پرداخت هزینه‌ی تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه استفاده می‌شود و به‌‎عنوان پاداش در اختیار هولدرهای نئو قرار می‌گیرد.

برای محاسبه‌ی مقدار GAS دریافتی در ازای هولد مقداری مشخص از رمزارز NEO، می‌توان از این لینک می‌توان استفاده کرد.

چه عواملی بر قیمت نئو تأثیرگذار هستند؟

مانند همه‌ی دارایی‌های مالی، فاکتورهای زیادی در قیمت رمزارز نئو مؤثر هستند که تأثیر برخی از بقیه بیشتر است. یکی از این عوامل، قیمت بیت کوین و تغییرات روند آن است. این فاکتور معیاری برای تعیین قیمت یا روند رمزارز نئو محسوب می‌شود.

عامل دیگری که نئو را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد با فاکتور قبلی مغایرت دارد. بعد از سرکوب شدید و منع استفاده‌ی ارزهای دیجیتال توسط دولت چین در اواخر سال ۱۳۹۶ در این کشور، دا هانگ‌فی ارز دیجیتال نئو را به گونه‌ای ایجاد کرد که علاوه بر تطبیق با مقررات دولت چین، به‌راحتی بتواند با قوانین جدید احتمالی تعدیل شود؛ در نتیجه ممکن است نئو گاهی اوقات رابطه‌ای معکوس با قیمت بیت کوین داشته باشد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست