Maker

Maker:

Maker یا میکر یک پلتفرم قرارداد هوشمند در زنجیره اتریوم است که از راه یک سیستم پویای CDP از ارزش استیبل کوین DAI پشتیبانی می‌کند که جنبه های مختلفی دارد، از جمله آنها می توان به دو ارز دیجیتال، یک قرارداد هوشمند و اکوسیستمی که وابسته به بلاک چین اتریوم است، اشاره نمود.

  اولین و مهمترین چیزی که باید در مورد میکر درک کرد، این است که از لحاظ ماهیتی، مالی است و کل مجموعه متوازن و دقیق عملکردی که بر اساس آن میکر طراحی شده دارای یک هدف است و آن پیوند دادن ایده لوریج از بازار های متمرکز به بازار های غیر متمرکز است.

maker

  میکر یکی از توکن‌های شبکه اتریوم است. توکن DAI یکی از محصولات آن است که یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت محسوب می‌شود و برای رفع نوسانات بازار ایجاد شده است.

مزایای توکن میکر چیست؟

میکردائو پروژه‌ای بلندپروازانه است و روی ایجاد آینده‌ای غیرمتمرکز برای کوین‌های رمزنگاری شده تمرکز دارد. این پلتفرم دارای چندین ویژگی است.

برخلاف سایر سیستم‌های رمزنگاری شده، میکر یک سیاست دوتوکنه (two-token) دارد که شامل DAI و MKR می‌شود. هر دو توکن مبتنی بر ERC20 هستند.

میکر شهرت خود را به استفاده از قراردادهای هوشمند CDP و توکن MKR مدیون است که قیمت توکن DAI را در یک دلار آمریکا ثابت نگاه می‌دارند.

میکر یک پلتفرم غیرمتمرکز با تمرکز بر صرافی‌های غیرمتمرکز است. این پلتفرم توسط بسیاری از صرافی‌های مشهور در سرتاسر جهان پشتیبانی می‌شود.

دارندگان MKR در پلتفرم میکر حق رای دارند. با دارندگان MKR به عنوان خریداران توکن DAI برخورد می‌شود. دارندگان MKR برای اجرای این پلتفرم تشویق می‌شوند.

میکر یکی از اولین دائوهایی است که تا به حال ساخته شده. (DAO مخفف عبارت انگلیسی decentralized autonomous organization به معنای سازمان غیر متمرکز مستقل است)

توکن DAI دارای یکی از بهترین کاربردها در کل بازار رمزارزهاست. این توکن ابزاری ضروری در همکاری و پیوند دادن پروژه‌های مختلف با یکدیگر و همچنین افزایش سود و منفعت مشتریان محسوب می‌شود.

میکر یکی از نادرترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز است که سیستمی دوتوکنه دارد. MKR و DAI این دو توکن هستند که در پلتفرم میکر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدف میکر:

  هدف میکر این است که به دارندگان ارز دیجیتال اجازه دهد که از دارایی های خود استفاده بهینه کنند. و اگر مایل باشند، دسترسی آنها به بازار را افزایش دهد. افراد به راحتی می توانند اتریوم خود را به یک CDP واریز کنند. و از DAI صادر شده، به عنوان مثال برای خرید اتریوم بیشتر استفاده کنند.

  اولین محصولی که توسط پروژه Maker تولید شده است DAI نام دارد. DAI در واقع یک رمز ارز با ارزش ثابت در برابر دلار آمریکا (Stablecoin) است. بنابراین بر خلاف سایر رمز ارزها که پیش‌بینی ناپذیرند، رمز ارز DAI از ثبات ارزش برخوردار است.

  سیستم رای‌گیری از پلتفرم میکر به دارندگان MKR حق رای می‌دهد. چون توکن‌های MKR به دلیل سوءمدیریت ارزش خود را از دست می‌دهند، دارندگان MKR تشویق می‌شوند تا به نفع بهبود کل پتلفرم رای بدهند. هدف ایجاد یک ساختار دموکراتیک و غیرمتمرکز است.

  پلتفرم میکر از سه مکانیسم اولیه برای تثبیت توکن DAI استفاده می‌کند. این پلتفرم شامل قیمت هدف، مکانیسم بازخورد نرخ هدف ، و پارامتر حساسیت  می‌شود.

  این ارز به شکل خودکار و با استفاده از قراردادهای هوشمند که به پویایی بازار واکنش نشان می‌دهند حفظ می‌شود. این نحوه تضمین می‌کند که ارزش این ارز نزدیک به 1 دلار ایالات متحده باقی مانده. و از این رو ارزش آن فارغ از وضعیت بازار ثابت باقی می‌ماند. از سوی دیگر، قیمت توکن MKR می‌تواند آزادانه تغییر کند و همگام با بیشتر شدن کاربرد آن افزایش یابد. از MKR می‌توان برای پرداخت هزینه‌های جمع شده روی CDPها یا موقعیت بدهی در ازای وثیقه که Dai را در سیستم میکر ایجاد می‌کنند استفاده کرد.

  میکر چهار بازار گسترده که می‌توانند از Dai استفاده کنند را پوشش می‌دهد. بازارهای قمار، بازارهای مالی، تجارت بین المللی، و سیستم‌های حسابداری شفاف.

  کوین میکر در بعضی صرافی‌های برتر قابل دسترسی است. شما باید ابتدا به دنبال صرافی مناسبی باشید که بتوانید از آن طریق کوین میکر خریداری کنید.

 

 

مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست