هر آنچه لازم است درباره ارز دیجیتال link بدانید

link
چین لینک

چین لینک chainlink در سال ۲۰۱۷ توسط سرگئی نظروف معرفی شد. چین لینک شبکه رمزنگاری‌شده از گره‌ها و مبتنی بر بلاک چین است. بلاک چین چین لینک از طریق اوراکل، پیوندی بین داده‌های دنیای واقعی و قراردادهای هوشمند برقرار می‌کند؛ مانند بلاک چین بیت کوین و اتریوم بلاک‌چین link غیرمتمرکز است، به این معنا که هیچ مرجعی بر امور آن کنترلی ندارد. کوین مرتبط با چین لینک به‌عنوان رمز ارز link شناخته ‌می‌شود که یکی از توکن‌های استاندارد erc20 است. از این رمز ارز برای پرداخت هزینه‌های معاملات در شبکه vhainlink استفاده‌ می‌شود.

علت ابداع چین لینک

قراردادهای هوشمند، قراردادهای از پیش تعریف‌شده‌ای هستند که برای آنالیز شرایط در بلاک چین ایجاد می‌شوند. این قراردادها به‌منظور ارزیابی تصمیم نهایی خود به شرایط و داده‌های مشخصی متکی می‌باشند. ازآنجایی‌که قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین هستند، هر دو قابل تائید و تغییرناپذیر هستند. به این معنا که هیچ فردی نمی‌تواند آن‌ها را حذف و یا اصلاح کند.

بااین‌حال برنامه قراردادهای هوشمند شاهد محدودیت‌هایی است که بر اساس آن‌ها این قراردادها به داده‌هایی فراتر از بلاک چین وابسته هستند. این همان نقطه‌ای است که بر اساس آن باید داده‌های خارج از زنجیره به فرمت درون زنجیره‌ای ترجمه شوند. به دلیل تفاوت زبان داخل و خارج زنجیره پیوند منابع داده‌های خارجی با قراردادهای هوشمند دشواراست.

بلاک چین chainlink ابداع شد تا این شکاف را طریق یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل‌ برطرف کند. اوراکل‌ به‌عنوان میان‌افزار عمل کرده و داده‌ها را از منابع خارجی به زبانی که قراردادهای هوشمند داخلی آن‌ها را درک ‌می‌کنند، ترجمه کند.

link

چین لینک چگونه عمل می‌کند؟

چین لینک مجموعه‌ای از نودهای غیرمتمرکز است که اطلاعات را از منابع خارج از بلاکچین (off-blockchain) دریافت و با استفاده از اوراکل به قراردادهای هوشمند on-blockchain تبدیل می‌کنند.

سیستم قراردادهای هوشمند در پروژه چین لینک  شامل سه زنجیره هوشمند است که عبارتند از:

1) قرارداد اعتبار: در این زنجیره سابقه عملکرد ارائه دهندگان اوراکل بررسی می‌شود تا گره‌های غیرقابل اعتماد مشخص شده و حذف شوند.

2) قرارداد تطبیق سفارش: سفارش کاربر را در شبکه ثبت و با اطلاعات ارائه دهندگان اوراکل تطبیق می‌دهد تا با تجزیه و تحلیل اطلاعات آنها بهترین ارائه‌دهندگان را انتخاب نماید.

3) قرارداد جمع‌بندی نهایی: در زنجیره جمع‌آوری تمام اطلاعاتی که به وسیله ارائه دهندگان اوراکل عرضه شده‌اند با یکدیگر سنجیده می‌شود تا یک نتیجه کامل و صحیح استخراج و به سفارش دهنده ارائه شود.

اگر یکی از ارائه‌دهندگان اوراکل اقدام به انتشار اطلاعات نادرست کند، بلافاصله شناسایی و به وسیله از دست دادن اعتبار خود مجازات می‌شود.

مزایای چین لینک:

چین لینک به دلیل پشتیبانی از فناوری اوراکل می‌تواند انقلابی بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی ایجاد کند.

  • با وجود اینکه چین لینک در عرض 1 سال 105 درصد رشد قیمت داشته است، ولی بسیاری از کارشناسان معتقدند که این ارز دیجیتال هنوز امکان پیشرفت و افزایش قیمت  زیادی دارد. 
  • پروژه چین لینک می‌تواند با بلاکچین‌های مختلف تعامل داشته باشد.
  • تیم پشتیبانی و توسعه چین لینک مجموعه‌ای از افراد متخصص و بسیار فعال هستند.
  • چین لینک هم اکنون با بیش از ۱۵۰ شرکت معتبر همکاری دارد، تعداد این شرکت‌ها هر سال بیشتر می‌شود. 
  • همه می‌توانند به چین لینک دسترسی داشته باشند و داده‌های ثبت شده بر روی آن غیرقابل دستکاری هستند؛ به همین دلیل چین لینک همیشه اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی به کاربران خود ارائه می‌کند.
معایب :
  • در صورت انجام معامله اشتباه، بازگشت سرمایه غیر ممکن خواهد بود.
  • بلاک چینی که ارز دیجیتال چین لینک در آن فعالیت می کند، مشکلات را در بخش های کوچک حل می کنند.
کیف پول های ارز دیجیتال چین لینک ( Chainlink )
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس ( Ledger Nano S ) :

کیف پول لجر نانو اس کیف پول سخت افزاری می باشد که توسط یک شرکت فرانسوی راه اندازی شده است . این کیف پول برای کاربرانی طراحی شده است که خواهان افزایش امنیت هستند .

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X ) :

کیف پول لجر نانو ایکس در سال 2019 ارائه شد . نانو ایکس تقریبا مشابه نانو اس است . این کیف پول با حفظ طراحی USB مانند در وزن 34 گرم عرضه می شود .

  • کیف پول کوین باکس ( CoinBox ) :

یکی از معتبرترین و مطمئن ترین مبادلات در دنیای رمزنگاری است که دارای گسترده ترین انتخاب کوین های رمزنگاری است . کوین باکس علاوه بر 100 ارز رمز پایه برتر ، از جمله محبوب ترین ارزها ، مانند بیت کوین ، XRP ، اتریوم و هرگونه توکن ERC-20 را نیز پشتیبانی می کند .

  • کیف پول سخت افزاری Trezor :

کیف پول ترزور توسط یک شرکت در جمهوری چک ارائه شده است . این کیف پول یک دستگاه کوچک با صفحه نمایش OLED است . شما می توانید از طریق USB این کیف پول را به رایانه یا تلفن شخصی خود متصل کنید 

  • کیف پول موبایلی و تحت وب لومی ( Lumi ) :

کیف پول لومی از طیف گسترده ای از کوین ها ، از جمله توکن های با استاندارد ERC-20 و ارزهای رمز پایه بسیاری پشتیبانی می کند .

  • کیف پول دستکتاپی اکسودوس ( Exodus ) :

کیف پول اکسودوس برای سیستم عامل هایی همچون ویندوز ، لینوکس و مک در دسترس است . همچنین این کیف پول از بیش از 100 ارز رمز نگاری شده پشتیبانی می کند .

  • کیف پول موبایلی و دسکتاپی اتمیک ( Atomic ) :

اتمیک می تواند بیش از 300 ارز رمزنگاری شده را ذخیره کند و در حال حاضر برای سیستم عامل های ویندوز ، مک ، Fedora و Debian در دسترس است . نسخه های اندروید و IOS این کیف پول نیز راه اندازی شده است .

  • کیف پول موبایلی و دستکتاپی کوینومی ( Coinomi ) :

این کیف پول از جمله محبوب ترین کیف پول ها برای کاربرانی می باشد که می خواهند ارزهای دیجیتال خود را در دستگاه های تلفن همراه ذخیره کنند . کیف پول کوینومی به شما این امکان را می دهد تا بیش از 500 دارایی دیجیتال را به صورت ایمن ذخیره نمایید . کیف پول ذکر شده برای سیستم عامل های اندروید و Ios در دسترس است و نسخه دستکتاپ آن در انتهای سال 2018 منتشر شد .

  • کیف پول موبایلی و دستکتاپی جکس ( Jaxx ) :

کیف پول جکس توسط Anthony Di Lorio بنیانگذار اتریوم ساخته شده است که این محصول خود را به عنوان یک محصول پشتیبان کننده از چند پلتفرم و چند ارز معرفی می کند . در حال حاضر این کیف پول از 85 ارز پشتیبانی می کند و برای سیستم عامل های اندروید ، ویندوز ، Ios ، مک و لینوکس در دسترس است .

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال چین لینک ( Chainlink )

1) صرافی بایننس ( Binance ) : این صرافی به دلیل حجم بالای معاملاتی که در روز انجام می دهد مورد استفاده بسیاری از کاربران می باشد و شما می توانید با مراجعه به این صرافی رمز ارز چین لینک را خریداری نمایید و یا به فروش برسانید .

2) صرافی هیوبی گلوبال ( Huobi Global ): این صرافی علاوه بر چین لینک از رمز ارزهای همچون بیت کوین ، اتریوم ، پولکادات ، ایاس و … پشتیبانی می کند .

3) صرافی اوکی اکسچنج ( OKEx ) : این صرافی بیش از 20 میلیون کاربر را از سراسر جهان دارا می باشد و از جمله معتبر ترین صرافی ها در حوزه ی رمز ارزها به شمار می رود .

4) صرافی بای بیت ( Bybit ) :  صرافی بای بیت در مارس 2018 تاسیس شد . این صرافی با بیش از یک میلیون کاربر ثبت شده و ادعا می کند یکی از سریع ترین پلتفرم ها برای مبادلات رمز ارزها را ارائه داده است 

5) صرافی BitZ : صرافی BitZ در سال 2016 تاسیس شده است و همچنین مبادله دارایی دیجیتال و خدمات OTC را به جهانیان ارائه می دهد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست