Google Play

Google Play

  گوگل پلی (Google Play) یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه‌ای از شرکت گوگل است که شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و یک مدیا پلیر ابری می‌باشد. این خدمات از طریق وب، اپلیکیشن موبایل Play Store در آندوید و گوگل تی‌وی در دسترس می‌باشد. خریداری محتوا برای تمام پلاتفرم‌ها/دستگاه‌ها قابل دسترس است. گوگل پلی در ماه مارس ۲۰۱۲ معرفی شد، زمانی که گوگل، خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد و برند جدید گوگل پلی را معرفی کرد.

  گوگل پلی شامل مجموعه‌ای از برنامه‌ها یا خدمات میشود. نظیر: فروشگاه (Play Store)، موزیک (Play Music)، فیلم و تلوزیون (Play Movies & TV)، کتاب (Play Books)، بازی (Play Games) و روزنامه و مجله (Play News Stand).

کتاب ها:

بخش Books از Google Play یک سرویس توزیع کتاب الکترونیکی است که در آن می توانید کتابهای الکترونیکی و کتابهای صوتی را در دستگاه Android خود بارگیری و بخوانید یا به آنها گوش دهید. در حال حاضر بیش از پنج میلیون پیشنهاد کتاب الکترونیکی وجود دارد.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی:

اجاره و خرید فیلم از طریق بخش فیلم و تلویزیون Google Play در دسترس است. همچنین از نمایش هایی که در شبکه ها و کانال های ممتاز نمایش داده می شوند ، به طیف گسترده ای از قسمت های تلویزیونی دسترسی دارید.

google play

مزایای گوگل پلی:

1- مناسب برای کاربران موبایل

  گوگل پلی استور اپ‌لیکیشن‌هایی رو به کاربران پیشنهاد میده که بهشون نیاز دارن و ممکنه مورد علاقشون باشه. اپ‌ها توسط کاربران رتبه‌بندی و نظرسنجی شدن. اینجوری هم کاربر برای نصب از اون استفاده می‌کنه، هم گوگل میتونه اپ‌های پرطرفدار رو بشناسه و به نمایش بذاره.

2- اتصال امن

  تمام محتوای اشتراک گذاشته شده روی گوگل پلی توسط Google Play Protect بررسی میشه تا از دستگاه اندرویدی شما در برابر بدافزارها محافظت بشه. این سرویس تشخیص خطر روزانه بیش از 50 میلیارد نرم‌افزار مختلف رو بررسی می‌کنه و میتونه نرم‌افزارهایی رو که از قوانین گوگل سرپیچی می‌کنن، محدود کنه. گوگل، اپ‌ها رو از تست‌های ویروس و آنالیزهای سنجیده شده می‌گذرونه. به همین دلیل، اپ‌هایی که وجود دارن، تهدیدهای امینی برای دیتا و اطلاعات شخصی روی تلفن همراه ندارن.

3- رایگان بودن اکثر اپلیکیشن‌ها

  اکثر برنامه‌های موجود رایگان هستن و هزینه‌ای برای دانلود ندارن.

4- ایجاد محلی برای اپلیکیشن‌های توسعه دهندگان

تحریم گوشی‌های شرکت هواوی

  شرکت چینی هواوی که در زمینه‌ی تولید تلفن همراه برند معروفی به حساب میاد، به‌خاطر تحریم‌ها فقط میتونه از نسخه متن باز اندروید استفاده کنه ولی نمیتونه سرویس‌های گوگل مثل گوگل پلی رو، روی محصولاتش ارائه بده.

  این سرویس، برای مشاغل و توسعه‌دهندگان بستری ایجاد می‌کنه تا اپلیکیشن خودشون رو در پلتفرمی به اشتراک بذارن که دسترسی گسترده‌ای به کاربران داره. در همین جهت هم خدمات ثبت‌نام و ورود به سیستم جداگانه‌ای برای اشخاصی داره که می‌‍خوان اپلیکیشن‌هاشون رو به اشتراک بذارن.

  برای استفاده از خدمات و دانلود اپلیکیشن‌ها، بعد باز کردن برنامه، اول باید اکانت گوگل خودتون رو login کنید. تا بتونید از دستگاه اندرویدی خودتون بیش‌ترین بهره رو ببرید.

  تا تاریخ ۲۷ اوت ۲۰۱۳ دسترسی به نرم‌افزارهای کاربردی گوگل پلی در ایران مقدور نبود. و کاربرها برای دانلود از این سایت مجبور به دور زدن تحریم‌ها به کمک مارکت‌های دیگر بودند. پس از اعلام شرکت اپل مبنی بر برداشتن تحریم‌ها از ایران، شرکت گوگل در تاریخ ۲۷ اوت ۲۰۱۳ طبق بیانیه‌ای اعلام کرد: «به توسعه‌دهنده‌ها امکان داده شده که نرم‌افزارهای کاربردی رایگان خود را در دسترس ایرانی‌ها قرار بدهند.

  آنها برای این کار، باید در صفحه قیمت و توزیع اکانت خود، گزینه ایران را تیک بزنند.» و در اوت ۲۰۱۴ تحریم گوگل پلی در ایران برداشته شد.البته هنوز هم بعضی از بازی ها و اپلیکیشن ها در گوگل پلی در ایران به دست خود ایران فیلتر هستند.برنامه هایی مانند:یوتیوب،بازی کلش آف کلنز و بازی های دیگری که ایران آن ها را فیلتر کرده است.

 

مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست