همه چیز درباره ارز دیجیتال ETC

ETC

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم رمزنگاری توزیع شده منبع باز، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. اتریوم کلاسیک در نتیجه هک شبکه در سال 2016 شکل گرفت. بلاکچین اصلی Ethereum به دو قسمت تقسیم شد که Ethereum Classic اصلی و Ethereum بلاکچین جدیدتر بود.

بر اساس اصل “کد قانون است”، قراردادهای هوشمند بصورت خودکار برنامه های دیجیتالی مستقل را اجرا می کنند که قابلیت اجرا به صورت برنامه ریزی شده را دارند. نمونه هایی از این برنامه ها شامل دستگاه های فروش خودکار سیستم ها (ATM) و سیستم بیت کوین است.

مفهوم اتریوم کلاسیک

ETC با ارائه مزیت حاکمیت غیرمتمرکز، اجرای قراردادهای هوشمند را تسهیل می کند. به عبارت دیگر، قراردادها را می توان بدون حضور شخص ثالث مانند وکیل اجرا کرد. قراردادهای هوشمند مانند گزاره های if-then هستند، به این معنی که اگر اقدامات لازم در قرارداد انجام شده باشد، پارامترهای قرارداد پاسخ دهنده تکمیل می شوند. اگر پارامترهای قرارداد انجام نشده باشد، بسته به شرایط تعیین شده در ابتدای قرارداد، ممکن است یک جریمه، هزینه یا باطل شدن قرارداد وجود داشته باشد.

همه چیز درباره ارز دیجیتال ETC

تاریخچه اتریوم کلاسیک

در ابتدا، بلاکچین Ethereum به عنوان یک شبکه تاسیس شد که در آن معاملات با استفاده از اتر (ETH)، ارز رمزپایه شبکه، تسهیل می شد. با این حال، در ژوئن 2016، بلاکچین هک شد و 50 میلیون دلار به سرقت رفت. در نتیجه، یک اسپلیت یا هارد فورک برای ایمن سازی شبکه انجام شد. اتریوم کلاسیک به عنوان نسخه ای منشعب از بلاکچین اتریوم ظهور کرد، نسخه دیگر خود Ethereum است. این تقسیم برای بازگرداندن پول سرقت شده به صاحبان اصلی آنها، طبق سوابق قبل از هک، انجام شد.

شبکه جدیدتر یا Ethereum از ETH یا اتر به عنوان ارز رمزنگاری شده خود استفاده می کند در حالی که شبکه قدیمی تر، که به Ethereum Classic تغییر نام داده است، از ETC استفاده می کند.

آینده اتریوم کلاسیک

آینده ETC نسبت به اتریوم درخشان تر نیست زیرا Ethereum قانونی تر از این شبکه است، به ویژه با نگرانی های امنیتی که در مورد اتریوم کلاسیک وجود دارد. سرمایه گذاران به دلیل هک شدن در سیستم طی سالیان گذشته اعتماد خود را به ETC از دست داده اند و تا زمانی که ETC نتواند کد و نرم افزار خود را برای جلوگیری از هک شدن در آینده بروز کند، ممکن است اتریوم کلاسیک چالش هایی در پیش داشته باشد. با این حال، باید دید که چگونه قراردادهای هوشمند در پروژه Ethereum Classic توسعه می یابد و آیا می توان آنها را برای استفاده گسترده تصویب کرد.

تفاوت اتریوم کلاسیک با اتریوم

اگرچه ETC را می توان به عنوان دارایی دیجیتال ترید کرد، اما ETH قانونی تر و به طور گسترده تری ترید می شود. در اوایل سال 2021، صرافی شیکاگو (CME) معاملات آتی اتر را تصویب کرد. فقط بیت کوین و اتر برای چنین معاملاتی تایید شده اند. قراردادهای آتی قراردادهای مشتقه در یک اوراق بهادار اساسی با قیمت ثابت و تاریخ سررسید هستند. معاملات آتی اتر به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا برای حدس و گمان با اتر ترید کنند و همچنین از موقعیت برجسته ای در ETH یا شاید سایر رمزارز ها نیز جلوگیری کنند.

اهداف اتریوم کلاسیک

از زمان انشعاب، بسیاری از پیشرفت ها در پروژه Ethereum Classic صورت گرفته است. هدف این پروژه ادامه کار در جهت تبدیل شدن به یک شبکه جهانی پرداخت با استفاده از قراردادهای هوشمند است که می تواند بدون حاکمیت متمرکز عمل کند.

مزایا و معایب

به نظر می‌ رسد که اتریوم کلاسیک دارای مزایا / معایب بیشتری نسبت به اتریوم معمولی باشد، اما کاملا این گونه نیست. یکی از مهم‌ترین مزایای اتریوم کلاسیک، جامعه‌ای است که این سال‌ها، بدون تحریف اصول زنجیره بلوکی و “قوانین” شبکه، وفادار مانده‌است. هدف اصلی ارزهای دیجیتال در ابتدا، در واقع شکست دادن فساد، تغییر ندادن سیستم زنجیره بلوکی است.

بنابراین می‌ توان گفت که انسجام و جدیت تیم توسعه اتریوم کلاسیک یک تضمین و برای همه اثرات یک مزیت است. اما در طول زمان می ‌تواند به یک شمشیر دو لبه تبدیل شود، به دلیل عدم سازگاری با اتریوم و با ارزشی که تنها “نمادین” بود اما با هیچ پیشرفت تکنولوژیکی مرتبط نبود. با این حال، همچنان در جامعه ارزهای دیجیتال، موفقیت‌ هایی به دست آمده ‌است.

اتریوم نشان‌ دهنده جدایی از فن‌آوری اتریوم کلاسیک، از طریق آنچه که متخصصان، “هارد فورک” می ‌نامند، می ‌باشد، که در این مورد به عنوان سریع ‌ترین راه‌حل ممکن برای بازپرداخت به تمام قربانیان این حمله ایجاد شده ‌است. با این حال، بحث ‌های زیادی وجود داشت، زیرا بسیاری از آن‌ها در مورد آنچه که باید انجام دهند، موافق نبودند، که منجر به ایجاد اتریوم کلاسیک در صرافی دیجیتال شد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست