تمام آنچه باید درباره ارز دیجیتال EOS بدانید

EOS

ایوس آیو یک پروتکل زنجیره بلوکی است که توسط رمز ارز بومی ای او اس طراحی شده‌است. این سکوی قرارداد هوشمند مدعی است که هزینه تراکنش‌ها را حذف می‌کند و همچنین میلیون‌ها تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد.

تاریخچه

بر اساس یک مقاله سفید منتشر شده در سال ۲۰۱۷، پلتفرم EOS.IO توسط شرکت خصوصی block.one ساخته شد و در ۱ ژوئن ۲۰۱۸ به عنوان نرم‌افزار متن باز منتشر شد. به منظور اطمینان از توزیع گسترده رمزارز بومی در زمان راه اندازی بلاکچین، یک میلیارد توکن از نوع توکن‌های ERC-20 توسط block.one عرضه شد. این موضوع باعث شد توزیع توکن به همه این امکان را بدهد که بخشی از بلاکچین EOS باشند. مدیر عامل block.one، برندن بلومر، اعلام کرد که block.one با بیش از یک میلیارد دلار بودجه از فروش توکن از بلاکچین EOS.IO پشتیبانی می‌کند و در نهایت block.one توانست برای حمایت از بلاکچین آن در هنگام عرضه اولیه سکه (ICO) چهار میلیارد دلار سرمایه جمع کند.

 ویژگی‌های اصلی بلاک چین ایاس
پشتیبانی از میلیون‌ها کاربر

شبکه‌های بلاک چینی در رقابت با پلتفرم‌های متمرکزی همچون فیسبوک، ای‌بی (eBay)، آمازون و اوبر (Uber)، نیازمند آن هستند که بتوانند ده‌ها میلیون کاربر روزانه را مدیریت کنند. در غیر این صورت، بلاک چین هیچ‌گاه به پذیرش گسترده نخواهد رسید. توسعه‌دهندگان ایاس معتقدند که این شبکه با استفاده از راهکارهای مقیاس‌پذیری، توانایی مدیریت میلیون‌ها کاربر روزانه را دارد.

استفاده رایگان

توسعه‌دهندگان ایاس هزینه‌های زیاد راه‌اندازی و استفاده از اپلیکیشن‌های بلاک چینی را مانعی جدی برای پذیرش گسترده این فناوری می‌دانند. شبکه EOS به‌منظور انعطاف‌پذیری بیشتر برای توسعه‌دهندگان Dappها و همچنین استفاده آسان‌تر کاربران نهایی، کارمزد تراکنش‌ها را به حداقل مقدار ممکن (صفر) کاهش داده است تا فقط برای پرداخت‌های مربوط به خدمات تعاملی بین افراد، نیاز به پرداخت توکن باشد.

ارتقای آسان و رفع ایرادات فنی

همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای انطباق با قابلیت‌ها و نیاز‌های جدید، نیازمند ارتقا هستند. علاوه بر این، هر نرم‌افزاری، هرچقدر هم که دقیق بررسی شده باشد، باز هم در معرض اشکال و باگ خواهد بود. به‌عنوان مثال می‌توانیم ماجرای هک تاریخی DAO را یاد‌آوری کنیم که در نهایت به انجام هاردفورک (ایجاد انشعاب) در شبکه اتریوم منجر شد.

سرعت بالا و تأخیر اندک شبکه

برای آنکه تجربه کاربری افراد از پلتفرم‌های بلاک چینی مأیوس‌کننده نباشد، نیازمند یک حلقه بازخورد با تأخیری در حد چند ثانیه و کمتر از آن هستیم. تأخیر بیشتر، کاربران را ناامید کرده و باعث می‌شود که اپلیکیشن‌های بلاک چینی توانایی رقابت با نمونه‌های متمرکز را نداشته باشند. توسعه‌دهندگان EOS.IO (سیستم‌عامل بلاک چین ایاس) مدعی هستند که این شبکه با استفاده از الگوریتم اجماع DPoS، می‌تواند تراکنش‌ها را در زمان تقریبی ۰.۲۵ ثانیه، با قطعیت ۹۹.۹ ٪ تأیید کند. همچنین با به‌کارگیری مکانیسم BFT (تحمل خطای بیزانس)، تراکنش‌ها تا ۱ ثانیه پس از ارسال، با قطعیت ۱۰۰ ٪ نهایی و کاملاً بازگشت‌ناپذیر خواهند شد.

EOS

عملکرد متوالی و مقیاس‌پذیری عمودی

برخی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند خدمات مبادله و صرافی، به‌دلیل وابستگی مراحل به ترتیب زمانی، نیازمند عملکرد متوالی هستند. به این معنی که پردازش‌ها باید یکی پس از دیگری و به‌‌صورت متوالی انجام شوند. سیستم‌عامل EOS.IO با استفاده از مقیاس‌پذیری عمودی (یعنی با اختصاص منابع پردازشی بیشتر به این نرم‌افزارها) عملکرد متوالی و سریع این برنامه‌ها را محقق می‌کند.

عملکرد موازی و مقیاس‌پذیری افقی

برخی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در مقیاس بزرگ، نیازمند عملیات موازی هستند. سیستم‌عامل EOS.IO، با استفاده از مقیاس‌پذیری افقی (یعنی توزیع عملیات در میان تعداد بیشتری از نودها) و تعامل‌پذیری میان نودها، سرعت اجرای قراردادهای هوشمند را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

راحتی و امنیت

ای او اس EOS، توسط block.one که یک سیستم عامل مبتنی بر بلک چین است، برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی در سطح تجاری با ارائه تمام قابلیت های اصلی (از جمله پایگاه داده ها، حساب های با مجوز، برنامه ریزی، احراز هویت، و ارتباطات بین نرم افزار و اینترنت) طراحی شده، در نتیجه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا با منطق در کسب و کار خاص تمرکز کنند. EOS.IO نرم افزاری است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا برنامه های بلاک چین را شبیه به برنامه های موجود مبتنی بر وب، با استفاده از یک معماری مشابه با چارچوب وب، به کار گیرند.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست