ارز دیجیتال Atom

Atom

کازماس یا ارز دیجیتال اتم Atom چیست؟

  اتم Atom رمزارز اصلی موجود در بالای پلتفرم Cosmos است که برای تسهیل ارتباط، مقیاس گذاری و همکاری بین زنجیره های مستقل طراحی شده است. کازماس که به عنوان ” اینترنت بلاکچین ” معرفی می شود، تلاش می کند تا بلاکچین های مختلف را در یک واحد گرد هم آورد و از همان ابتدا چندین مساله اصلی که این فناوری را آزار می دهد همچون مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و … را حل نماید.

  پروژه هایی که در شبکه کازماس راه اندازی شده اند، امکان تبادل توکن های آنها را فراهم می کند. این شبکه به عنوان یک راه حل ماژولار ساخته شده است که برای استفاده با بلاکچین های خاص برنامه از انواع مختلف ساخته شده است. این زنجیره ها باید بدون تضعیف در حاکمیت انها توسعه یابند.

عملکرد شبکه کازماس Cosmos چگونه است؟

  کازماس Cosmos از ابزارهای متنوعی برای تسهیل همکاری بین بلاکچین ها در شبکه خود استفاده می کند. این پروتکل برای انجام این کار به طور مستقل وضعیت هر بلاکچین را در شبکه رصد می کند. در اکوسیستم کازماس Cosmos، هر شبکه به عنوان یک Zone شناخته می شود. 

هدف شبکه کازماس

هدف اصلی این شبکه ایجاد تبادل اطلاعات، ارتباط گرفتن و همکاری بلاک چینهای مختلف و مستقل با یکدیگر است. در واقع این شبکه این هدف را به روش ایجاد همکاری پیوسته، میان بلاک چین‌های مختلف ایجاد کرده است. البته باید این را در نظر بگیریم که، جمع کردن بلاک ‌چین‌های مختلفی که با هم در رقابت تنگاتنگی هستند بر روی یک بلاک ‌‌چین خاص، کار بسیار سختی است. در عوض تعداد زیادی از بلاک چین‌های مختلف با مزایا و اهداف کاری منحصر به فرد خودشان بر روی این شبکه سوار می‌شوند.

Atom

نکته جالب درباره پروژه کازماس

کازماس خیلی مشابه پروژه پولکادات است. پروژه پولکادات نیز اکوسیستمی است که برای ارتباط بلاک چین‌های مختلف استفاده می‌شود، اما برخلاف پولکادات، کازماس “قدرت” و “حاکمیت” بلاک چین‌های مختلف و مستقل را اولویت‌بندی می‌کند. به این معنی که خود بلاک چین‌ها باید امنیت را تامین کنند و روش ارتقای بلاک‌ چین مخصوص خود را تعیین کنند و از تاییدکنندگان تراکنش شبکه استفاده کنند.

ویژگی‌های تکنولوژی کازماس
  1. پروتکل تندرمینت: نوعی برنامه با روش “اجماع” که به سازندگان این اجازه را ‌می‌دهد تا شبکه بلا‌ک‌ چین خود را با روش “اثبات سهام”11 بنا کنند که بسیار سریع‌تر، مقیاس‌‌پذیر‌تر و امن‌تر باشد. در واقع می‌توان این پروتکل را نوعی تسریع‌کننده دانست.
  2. بسته توسعه نرم‌افزار شبکه کازماس: به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا برنامه خود را روی بستر تندرمینت بسازند و توسعه دهند.
  3. پروتکل ارتباط بین بلاک‌ چین‌ها12 : یک سیستم که به بلاک ‌چین‌های مختلف اجازه می‌دهد با اتصال به آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم

پس از آن که یک صرافی مناسب را انتخاب کردید برای نگه داری ارزهای دیجتال خود نیازمند کیف پول هستید. یکی از بهترین و منحصر به فردترین کیف‌ پول‌های ارزدیجیتال اتم کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S که در بین کیف پول‌ها بالاترین رتبه را بین کیف پول های سخت افزاری را دارد.

این کیف پول در حال حاضر بیش از هزار کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می کند و همچنان در حال توسعه است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این کیف پول کلیدهای خصوصی‌اش است که در محیط آفلاین هم نگهداری می‌شود. شما برای اتصال این کیف تنها کافی است یک کابل USB را به کامپیوتر خود متصل کنید و از آن استفاده کنید.

از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) می‌توان به کیف پول نرم افزاری Lunie اشاره کرد که یک کیف پول متن باز است و برای اولین بار توسط تیم توسعه کازماس ارائه شده است. این شرکت پس از تلاش‌های بسیار توانست به یک شرکت مستقل بر روی توسعه کیف پول خود فعالیت کند. این نوع از کیف پول به صورت غیر متصدی کلیدهای خصوصی و عبارات seed را به صورت امن نگهداری می کند و یکی از امن‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) است.

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) کیف پول نرم افزاری Trust Wallet است. این کیف پول جزو  کیف پول‌های موبایلی شناخته می‌شود و قابلیت نصب بر روی تمام سیستم عامل‌ها را دارد. تراست والت به عنوان کیف پول رسمی بایننس بوده است و از توکن اتم پشتیبانی می کند. این کیف دارای مرورگر web3 است که باعث می‌شود این کیف با برنامه‌های غیر متمرکز به آسانی ارتباط برقرار کند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست