کش بک چیست؟

کش بک چیست؟

کش بک چیست؟ کش بک (cashback) یعنی دریافت تخفیف در اسپردهای پرداختی شما در طی کلیه معاملاتی که انجام میدهید. (کش بک در لغت به معنای « بازپرداخت نقدی» است)

  همانطور که میدانید هنگامی که در بازار فارکس معامله می کنید، برای هر معامله کارمزد یا اسپرد به بروکر پرداخت می کنید. این مقدار اسپرد بسته به نوع حساب معاملاتی شما و همچنین نماد مورد معامله متفاوت است. حال اگر از نمایندگان بروکر کش بک  دریافت کنید ؛ بخشی از این کارمزد به حساب شما برگردانده خواهد شد. این تخفیف بصورت اتوماتیک به ولت شما برگردانده میشود که هم قابل برداشت و هم قابل معامله است.

  نه تنها در بازار فارکس بلکه در تجارت الکترونیک نیز بحث ارائه کش بک (cashback) وجود دارد که از نظر مفهومی شبیه به تخفیف گرفتن است اما کاربرد آن متفاوت است و به شکلهای مختلفی اجرا می شود. شیوه کار بدین شکل است که ، درصدی از مبلغ کل خرید به عنوان جایزه (reward) به حساب مشتری و یا کارت اعتباری او بازگرداننده می شود و مشتری می تواند در خریدهای بعدی از این اعتبار استفاده کند و یا آن را به طور نقدی دریافت کند.

انواع کش‌بک
  1. برخی از سایت‌های ارائه دهنده کش بک، امکان واریز نقدی اعتبار به حساب شما را دارند. یعنی مبلغی که به‌عنوان کش بک در کیف پول شما وجود دارد، امکان واریز نقدی به کارت شما را نیز دارد. به این حالت cash out  می‌گویند که در اپلیکیشن کش بک بومرنگوجود دارد.
  2. اما اگر شما تنها امکان استفاده از اعتبار کش‌بک در خریدهای بعدی را داشته باشید و امکان انتقال پول نقد به کارت شخصی شما نباشد، شما در دسته دوم قرار خواهید گرفت.
کش‌بک آفلاین چیست؟

  بعضی از سایت‌های ارائه دهنده سرویس کش‌بک، امکان خرید حضوری و آفلاین را نیز برای شما فراهم می‌کنند. به‌طوری که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مورد نظرتان، رسید خرید یا فاکتور را دریافت کنید. در ادامه با ارسال عکس فاکتور و مشخصات به سایت پذیرنده از خدمات کش بک بهره‌مند شوید. به این نوع استفاده از سرویس کش‌بک، کش‌بک آفلاین می‌گویند.

کش‌‌بک 100 درصدی یعنی چه؟

  در نگاه اول کش‌بک به مقدار 100درصد، عملا خیلی عجیب و سراسر ضرر به ‌نظر می‌رسد. این روش معمولا برای افرادی در نظر گرفته می‌‌شود که برای اولین بار از یک فروشگاه خرید می‌کنند. در این صورت فروشنده با حاشیه سود کم‌تر شما را ترغیب به خرید بیشتر می‌کند. این موضوع در ادامه باعث وفاداری شما به این فروشگاه می‌شود.

کش بک چیست؟
کارت های اعتباری کش بک

  از طرف دیگر برخی شرکتهای ارائه کننده کش بک با مشارکت بانکها اقدام به صدور کارتهای اعتباری کش بک می کنند ولی برخی دیگر از شرکتها، تنها سرویس کش بک را ارئه می دهند و مشتری با هر کارت اعتباری متعلق به هر بانکی می تواند از این خدمات استفاده کند.

اما تفاوت این دو در این است که در کارتهای اعتباری کش بک به طور پیش فرض علاوه بر فروشگاههای طرف قرارداد، 1 تا 3 درصد کش بک در خرید از هر فروشگاهی در نظر گرفته شده اما در سرویس های آنلاین کش بک که با هر کارت اعتباری قابل پرداخت است، تنها از فروشگاههای طرف قرارداد با سایت ارائه دهنده کش بک می توان مبلغ کش بک را در حساب خود دریافت کرد.

طرح درامد اضافه با کش بک چیست؟

«تیم گوگل فارکس» برای کلیه معاملات شما کش بک  در نظر گرفته است. مهم نیست در یک معامله شما سود می کنید یا ضرر ، شما کش بک (cashback) را بر روی تمام معاملات خود دریافت خواهید کرد حتی اگر معامله ای از شما با ضرر بسته شود باز هم کش بک (cashback) آن معامله را دریافت خواهید کرد.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست