تم فارست

تم فارست

تم فارست یکی از مارکت‌های بین‌المللی فروش قالب وردپرس در دنیاست. البته این مارکت علاوه بر فروش قالب وردپرس، به فروش قالب HTML، جوملا، دروپال و … هم پرداخته.

منظور از مارکت، یک فروشگاه قالب وردپرس (مثل میهن وردپرس) نیست. وقتی صحبت از Market Place می‌کنیم یعنی فروشگاهی که هر فروشنده‌ای می‌تواند محصولات خودش را آن‌جا قرار داده و به فروش برساند. پس خود Themeforest عملا قالبی را برای فروش قرار نمی‌دهد. بلکه از فروش قالب دیگران سود کرده و پورسانت دریافت می‌کند.

بعضی‌ها در کنار ThemeForest اسم انواتو را هم شنیده‌اند. Envato شرکت مادر تم فارست است که علاوه بر Themeforest، مارکت پلیس‌های مختلفی از جمله گرافیک ریور، کد کنیون، Audio Jungle، VideoHive و … را هم مدیریت می‌کند. پس فراموش نکنید کهThemeForest بخشی از شرکت انواتو است و برای استفاده از تم فارست باید عضو سایت Envato.com شوید.

نحوه ثبت محصول در تم فارست

اگر قصد دارید یک محصول را در Themeforest بفروشید باید به این نکات توجه داشته باشید.

قوانین GPL فراموش نشود

قالب شما باید دارای یک فایل متنی با فرمت txt باشد که شامل فایل GPL1 است. این فایل در مورد قوانین استفاده و انتشار محصولات Themeforest است.

البته این کار برای قالب‌های وردپرس نیاز نیست. چون بصورت خودکار توسط تم فارست اضافه می‌شود.

فایل‌های استفاده شده در پروژه را چک کنید

بعضی وقت‌ها شما از یک افزونه فروشی در قالبی که می‌فروشید، برای افزودن قابلیت به قالب استفاده کرده‌اید. در نتیجه باید لایسنس و حق فروش این افزونه‌ها را نیز به Themeforest تقدیم کنیم. تا محصول ما تایید شود.

مثلا اگر می‌خواهید از روولوشن اسلایدر در قالب استفاده کنید، باید نسخه Extend روولوشن اسلایدر را خریداری کنید.

یک فایل راهنما بسازید

حتما یک فایل راهنما برای قالب یا محصولی که می‌خواهید بفروشید، بسازید. اینکار باعث کاهش تعداد تیکت‌های ارسالی از سمت خریداران محصول خواهد شد.

فایل را در تم فارست آپلود کنید

حالا می‌رسیم به مهم‌ترین بخش از کار. حالا وقت آن شده تا فایل خود را در تم فارست آپلود کنید. برای ثبت محصول در تم فارست، نیاز به ساخت یک حساب کاربری در Envato دارید.

 

تم فارست

نحوه فروش محصول در تم فارست:

خیلی ها با توجه به بازار بسیار موفق و فروش دلاری در ThemeForest می خواهند محصولات خود را برای فروش ثبت کنند. اما باید بدانید در حال حاضر مجموعه ای از فروشگاه های بسیار موفق در ThemeForest وجود دارد و ثبت محصول در ThemeForest امروز با چند سال گذشته بسیار متفاوت و سخت تر است! و محصول شما باید بالاترین استاندارد را از لحاظ کد نویسی، و طراحی و … داشته باشد چون با کوچکترین مشکل توسط کارشناسان ThemeForest رد می شود.

مارکت پلیس ThemeForest برای ثبت محصول و فروش آن به کاربران خود قوانین و استانداردهای سخت گیرانه ای را قرار داده است که در زیر برخی از آن ها را لیست کرده ایم:

  • نباید قوانین GPL را فراموش کنید
  • فایل‌های استفاده شده در پروژه را بررسی کنید
  • ساخت یک فایل راهنمای استفاده از محصول
  • پشتیبانی از محصولات
  • آپلود فایل در سایت تم فارست
  • دور زدن تحریم‌ها
  • فروش محصولات تم فارست در سایت شما
فروش محصولات تم فارست :

شاید از خود بپرسید که ما می توانیم محصولات مورد نظر را از سایت ThemeForest خریداری کرده سپس در وب سایت خود محصولات را فارسی کرده و به فروش بگذاریم، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام چنین کاری با توجه به قوانین شرکت ThemeForest امکان پذیر نبوده و شما حق فروش محصولاتی که می خرید را ندارید.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست