افتتاح حساب بانکی بین المللی

افتتاح حساب بانکی بین المللی

حساب بانکی بین المللی برای کسانی که به دلایل مختلف با خارج از کشور ارتباط  دارند، مزایای فراوانی دارد و انجام امور بانکی بین المللی مختلف را برای آنها امکان‌پذیر می‌کند؛

دسترسی به اپلیکیشن‌های همراه بانک در هر ساعتی از شبانه روز، معافیت از مالیات، خدمات صدور ویزا کارت و مسترکارت، راحتی دریافت ارزهای مختلف، استفاده از اعتبارات ویژه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و … برخی از مزایای افتتاح حساب بین المللی است.

زمانی خدمات مالی کامل به شما ارائه خواهد داد که شامل اعطای کد سوئیفت Swift Code (کد بین‌المللی بانکی جهت دریافت و انتقال وجه بین‌المللی )، کد آی‌بن IBAN (همان شماره‌ی حساب بین‌ المللی )، و دیجی‌ پس DIGIPASS (خرید آنلاین و اینترنتی) باشد.

در پایین مواردی که باید قبل از افتتاح حساب بین المللی بدانید ذکر شده است.

امکان مدیریت اکانت ها از راه دور

در زمان‌های گذشته، افرادی که حساب‌های خارج از کشور را انتخاب می‌کردند مجبور بودند برای مدیریت حساب‌های خود به نمایندگان اعتماد کنند. ولی دیگر لازم نیست که فرد دیگری این کار را انجام دهد و شما به صورت کامل به حساب خود دسترسی خواهید داشت. در حال حاضر بسیاری از بانک های خارجی دسترسی آنلاین ایمن به این حساب ها را فراهم می کنند. این بدان معنی است که شما می توانید از مزایای بانکداری خارجی بدون اتکا به یک واسطه بهره‌مند شوید.

برای افرادی که در ایران زندگی میکنند افتتاح یک حساب بین المللی معتبر به نام شخص اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با داشتن این حساب میتواند بدون داشتن محدودیتی، برای موجودی، واریز، برداشت و یا انتقال وجه در هر جای دنیا و هر ساعت از شبانه روز اقدام کنند. همچنین به راحتی و بدون نیاز به واسطه میتوانند از تمامی سایت های خارجی و … خرید آنلاین انجام دهند. تحویل فیزیکی مسترکارت و ویزا کارت به نام شخص ایرانی از دیگر مزیت های افتتاح حساب بین  المللی برای ایرانیان غیر مقیم هست. در ادامه مقاله بیشتر با انواع کارت ها آشنا خواهید شد.

حریم خصوصی و حفاظت از داده های حساب:

اکنون می خواهید کارها را یک قدم جلوتر بردارید و ببینید بانک مورد نظر برای محافظت از اطلاعات اختصاصی شما چه می کند. بانک مورد نظر شما هر اطلاعاتی را که برای اهداف مالیاتی یا اهداف دیگر نیاز دارید به راحتی در اختیار شما قرار می دهد. در عین حال، دسترسی هر نهاد غیرمجاز به شدت ممنوع خواهد بود. می‌توانید مطمئن باشید که تنها افرادی که از حساب‌های شما اطلاع دارند، کسانی هستند که انتخاب می‌کنید به آنها بگویید.

ویزا کارت (Visa Card) :

ویزا کارت ابزاری برای استفاده از خدمات بانکی الکترونیک به صورت بین‌المللی است. این کارت در انواع مختلف کردیت کارت، دبیت کارت و پریپیدکارت (اعتباری، نقدی،پیش پرداخت) صادر می‌شود.

مستر کارت (Master Card) :

یکی دیگر از مهمترین و معتبرترین کارت‌های بانکی در جهان، مستر کارت نام دارد. سه نوع کردیت کارت، دبیت کارت و پریپیدکارت (اعتباری، نقدی،پیش پرداخت) صادر می‌شود. این کارت بانکی به دلیل برخورداری از سه میلیون دستگاه (ATM)  و (P.O.S) و همچنین داشتن بیش از صد و چهل شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف، در جایگاه اول مبادلات مالی قرارگرفته است.

افتتاح حساب بانکی بین المللی

کارت اعتباری (Credit Card) :

نوعی کارت بانکی است که تنها تا سقف معینی اعتبار برای خرید به مشتری می‌دهد. به‌عبارت دیگر، کارت اعتباری را می‌توان به ‌نوعی وام با اعتبار محدود از طرف بانک در نظر گرفت.

کارت نقدی (Debit Card):

در این نوع کارت مشتری می‌تواند به اندازه مقدار موجودی حساب کارت خود خرید یا برداشت نماید. امکان شارژ مجدد این کارت پس از اتمام موجودی نیز وجود دارد.

کارت پیش پرداخت (Prepaid Card):

در این نوع کارت دقیقا مشابه دبیت کارت میباشد و مشتری می‌تواند به اندازه مقدار موجودی حساب کارت خود خرید یا برداشت نماید. امکان شارژ مجدد این کارت پس از اتمام موجودی نیز وجود دارد، تنها تفاوت نحوه شارژ کارت هست معمولا دبیت کارت را از طریق سوپیفت هم میتوان شارژ کرد ولی پریپیدکارت معمولا از طریق کشور صادر کننده میتوان شارژ کرد.

 

مزایای کردیت کارت، دبیت کارت و پریپیدکارت (اعتباری، نقدی،پیش پرداخت):
  • پرداخت کارمزدهای ناچیز
  • امکان خرید از تمام فروشگاه‌های بین‌المللی سرتاسر جهان
  • امکان نقد کردن وجوه از طریق دستگاه خودپرداز در بیشتر کشورهای جهان
  • امکان انتقال وجوه از طریق شعب ارزی بانک‌های اینترنتی، صرافی‌ها و بانک‌های بین‌المللی
  • امکان انجام تبادلات مالی با شرکت‌های بین‌المللی

این مقاله برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افتتاح حساب بانکی بین المللی نوشته شده است. در صورت تمایل میتوانید با مشاوران دلسا کارت در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین انتخاب رو انجام بدید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست