اسکایپ

اسکایپ

  اسکایپ (Skype) : نرم‌افزار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کند. تماس تلفنی و ویدئویی بین کاربران اسکایپ به طور کلی رایگان است.  برای تماس با تلفن ثابت و تلفن همراه نیاز به خرید اعتبار می‌باشد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مثل پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 تاریخچه ی اسکایپ:

Skype برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۰۳ توسط «پریت کاسسالو» (Priit Kasesalu) و «جان تالین» (Jaan Tallinn) منتشر شد و اینک در ویندوز، iOS، اندروید، مک و لینوکس قابل استفاده است. طبق آماری که اخیراً منتشر شده، حدود ۱۰۰ میلیون نفر از این نرم افزار به صورت ماهیانه و حدود ۴۰ میلیون نفر به صورت روزانه استفاده می‌کردند.

  تماس های غیر رایگان نیز برای تماس های خارج از شبکه اسکایپ است. برای استفاده از اسکایپ باید آن را دانلود کنید و اقدام به بازکردن حساب مایکروسافت کنید. پس از اینکار ثبت نام و احراز صورت گرفته و می توانید از آن استفاده کنید. از اسکایپ می توانید بر روی دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف استفاده کنید . با استفاده از اسکایپ به قابلیت های کم نظیر آن بخصوص تماس صوتی و تصویری پی خواهید برد.

اسکایپ

  از این نرم‌افزار می‌توانید در هر مکان و یا هر دستگاهی که برای شما راحت‌تر است مانند تلفن همراه یا موبایل، کامپیوتر یا لپ‌تاپ و یا در تبلت‌های شخصی استفاده کنید. اسکایپ را می‌توانید رایگان دانلود کنید و در ضمن استفاده از آن بسیار آسان است.

  اسکایپ گزینه پرداخت هم دارد و می‌توانید با پرداخت هزینه کارهای بیشتری نظیر تماس تلفنی و یا ارسال اس ام اس (پیامک) نیز با آن انجام دهید. البته استفاده از این گزینه در ایران با توجه به مشکلات پرداخت آن منطقی به نظر نمی‌رسد و رایج نیست. ولی با این حال Skype  این قابلیت را دارد که می‌توانید آن را در لحظه یا با خرید اشتراک شارژ کنید.

 نصب برنامه اسکایپ:

برای شروع کار با نرم‌افزار اسکایپ ابتدا Play Store را از فهرست برنامه‌های دستگاه اندرویدی خود اجرا و در ادامه در کادر جستجو عبارت Skype را وارد کنید. پس از به‌نمایش درآمدن فهرست نتایج، روی نرم‌افزار Skype فشار داده و Install را برای نصب برنامه انتخاب کنید.

امکان برقراری تماس فوری، تماس ویدئویی و تماس صوتی همه در یک برنامه!

– امکان برقراری تماس تصویری در گروه‌های ۲۵ نفره

– امکان برقراری تماس صوتی در گروه‌های ۲۵ نفره

– امکان تشکیل گروه‌های چت دوستانه تا ۳۰۰ نفر

– امکان به اشتراک‌گذاری ویدئو، فایل و…

اپلیکیشن اسکایپ:

اپلیکیشن افسانه ای اسکایپ در ابتدا برای نصب بر روی کامپیوتر و مک طراحی شده بود. با پیشرفت تکنولوژی تلفن های همراه و استفاده روز افزون از آنها، اسکایپ که برای تلفن های همراه طراحی نشده بود کمی از قافله عقب ماند. ولی امروزه، اسکایپ برای تمامی پلتفرم های تلفن همراه، نظیر iOS، اندروید و سایر پلتفرم های موبایل، ارائه شده است.

اپلیکیشن اسکایپ، نوعی ابزار ارتباطی کاملا توسعه یافته و با قابلیت برقراری تماس های تلفنی از طریق اینترنت است که دارای مدیریت حضور پیشرفته(نمایش آنلاین/آفلاین/نامرئی بودن)، لیست افراد، ابزارهای ارتباطی، اپلیکیشن پیام رسانی فوری و ابزارهای مشارکتی و بسیاری ویژگی های دیگر است.

اسکایپ، اپلیکیشنی با ویژگی های ارائه شده زیاد است که همچنان به نوآوری ادامه داده و ویژگی های جدیدتری را معرفی می کند، از جمله ویژگی ترجمه همزمان، که این امکان را برای طرفین تماس فراهم می کند که با دو زبان مختلف صحبت کنند ولی با استفاده از ترجمه همزمان حرف یکدیگر را بفهمند.

حریم خصوصی در اسکایپ:
از دیگر امکاناتی که اسکایپ در اختیار شما قرار می‌دهد، تنظیمات حریم‌خصوصی است. شما می‌توانید با کلیک روی آیکون منو و انتخاب گزینه‌ Settings به بخش تنظیمات وارد شوید و در نهایت با کلیک روی گزینه‌های Allow IMs from و Receive calls from، آنها را روی Contacts only قرار دهید تا غیر از مخاطبان موجود در فهرست دوستانتان، هیچ کاربر دیگری قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس با شما نباشد. (این قابلیت برای جلوگیری از تماس‌های مزاحم مفید است)

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست