اسکالپینگ چیست؟

اسکالپ (Scalp) چیست؟

اسکالپینگ چیست؟ اسکالپ یک استراتژی تجاری است که تریدرهای Forex از آن استفاده میکنند تا با خرید یک جفت ارز و نگه داشتن آن برای یک مدت کوتاه به سرعت سود ببرند. اسکالپرها معاملات متعددی انجام میدهند و هر بار سود کمی به دست می آورند.

تریدرهایی که اسکالپ می کنند در هر معامله بین 5 تا 10 پیپ سود می ببرند و این روند را در طول روز تکرار می کنند. معامله با استفاده از اهرم بالا و تنها چند پیپ در هر بار منجر به انباشته شدن سود میشود، به خصوص اگر معاملات سودآور باشند و چندین بار در طول روز تکرار شوند.

در هر لات استاندارد، ارزش متوسط یک پیپ در حدود 10 دلار است؛ بنابراین، برای هر 5 پیپ به دست آمده، معامله گر هر بار 50 دلار به دست می آورد. 10 بار در روز، برابر است با 500 دلار!

فرایند اسکالپ به سرعت انجام میگیرد؛ بنابراین، اگر تمایل دارید بر روی نمودارهای 1 یا 5 دقیقه ای تمرکز کنید، اگر به سرعت واکنش نشان میدهید، اگر بدون هیچ پشیمانی ای ضررهای بسیار سریع را میپذیرید، استراتژی معاملاتی اسکالپ برای شما یک گزینه ی ایده آل است؛ اما اگر دوست دارید تصمیم خود را تجزیه و تحلیل کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید، شاید اسکالپ انتخاب مناسبی نباشد.

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ چیست؟ اسکلپینگ به نوعی از معاملات در طی روز گفته می شود که هدف معامله گر بدست آوردن سودی حتی جزیی در حد چند دهم درصد است .بیشتر هدف یک اسکالپر (معامله گری که به روش اسکالپینگ معامله می کند) کسب سودهای کوچک در بازار،ضمن رعایت نسبت سود به زیان است.

نکته کلیدی در معاملات اسکالپ

در بین اسکالپرها، معمولا اکثر آن‌هایی که موفق به گرفتن سودهای مستمر می‌شوند، ابتدا روند بازار را با تحلیلی درست، تشخیص داده اند و سعی می‌کنند معاملات ریز اسکالپی خود را در جهت روند اصلی بازار انجام دهند.

این ترفند البته باعث می‌شود در زمان هایی که بازار بر خلاف پیشبینی آن‌ها حرکت کند، بتوانند با امید بیشتری منتظر برگشت قیمت به نفع خودشان صبر کنند، البته نباید از گذاشتن حد ضرر هم غافل شد.

اسکالپینگ چیست؟

در اسکالپینگ از کدام تحلیل بیشتر استفاده می‌شود؟

با توجه به این که معاملات در روش اسکالپینگ در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شود، معامله‌گران اسکالپی از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، زیرا نتایج تحلیل بنیادی در طولانی مدت خود را در قیمت نشان می‌دهد و در تریدینگ به روش اسکالپی فرصت زیادی برای تصمیم‌گیری جهت انجام معاملات وجود ندارد.

استراتژی‌های اسکالپ
  • اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک
  • اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور پارابولیک SAR
  • اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور RSI
نکات مهم در استراتژی معاملاتی اسکالپ
  • هرگز با تمام سرمایه خود ترید نکنید.
  • وقت کافی برای یادگیری اندیکاتورهای معاملاتی اسکالپ اختصاص دهید.
  • اگر مبتدی هستید، تنها روی یک ارز دیجیتال تمرکز کنید. ترید چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان احتمال شکست شما را افزایش خواهد داد.
  • ارزهای دیجیتال با نوسان زیاد را شناسایی کنید، برای مدت زمان طولانی زیر نظر بگیرید و سپس ترید کنید.
  • برای خود یک استراتژی خروج از معامله تعریف کنید.
  • از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی و مشاوره بخواهید.
استراتژی‌های اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدر‌ها را به دو دسته اختیاری و سیستماتیک تقسیم می کنند.

تریدرهای اختیاری با دیدن شرایط بازار، تصمیمات خود را در لحظه می‌گیرند. این دسته از تریدرها شاید سیستم و استراتژی خاصی برای ورود و خروج به سهم و رمزارز داشته باشند؛ اما معمولا بر اساس شرایط بازار تصمیم‌گیری می‌کنند.

این افراد فاکتورهای زیادی را در معاملات خود در نظر می‌گیرند؛ اما این قوانین و فاکتورها زیاد سفت و سخت نبوده و بیشتر از روی غریزه و حس درونی تصمیم می‌گیرند.

تریدرهای سیستماتیک رویکرد متفاوتی دارند.

آن‌ها یک سیستم بسیار منظم و از قبل تعریف شده برای نقاط ورود و خروج خود دارند و اگر شرایط خاصی در بازار و سهم و رمزارز برقرار شد، اقدام به معامله می‌کنند. این نوع معامله بیشتر به داده‌های بازار تکیه می‌کند و کمتر به حدس و گمان و حس‌ درونی‌شان اعتماد می‌کنند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست