ارز دیجیتال DOGE

DOGE

ارز دیجیتال DOGE : دوج کوین (Dogecoin) با واحد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که در ابتدا فقط برای شوخی ساخته شده بود، اما اکنون ارزش بازار آن به چند صد میلیون دلار می‌رسد.

  دوج کوین رمزارزی نظیربه‌نظیر و متن‌باز محسوب می‌شود که برای سرگرمی به‌وجود آمده و پلتفرمی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پول را به‌صورت آنلاین به‌راحتی انتقال دهند. اسم آن از مِم اینترنتی (ایده‌هایی که با اینترنت مشهور می‌شوند) دوج (doge) گرفته شده است. ارزش دوج به‌آرامی رشد کرده و بین هزاران کاربر محبوب شده است و به‌عنوان ارزی در جامعه‌های اینترنتی استفاده می‎‌شود.

درحالی‌که دوج فقط به‌عنوان جوک ساخته شد، بلاک‌‎چین دوج‎‌کوین هنوز مهم است. تکنولوژی زیربنایی آن از لایت‌کوین (Litecoin) ریشه گرفته است. ویژگی‌های مهم دوج کوین الگوریتم اسکریپت (Scrypt) و عرضه‌ی نامحدود است.

سال ۲۰۱۷، این آلت‌‎کوین نیز در حبابی شرکت کرد که ارزش بسیاری از رمزارزها را به‌شدت افزایش داده بود. بعد از ترکیدن حباب در سال ۲۰۱۸، دوج کوین بیشتر ارزشش را از دست داد؛ اما هنوز‌هم حامیان اصلی‌اش را داشت که با آن ترید می‌کردند و به محتواهای موجود در توییتر و ردیت انعام می‌دادند.

تاریخچه‌ی دوج کوین

سال ۲۰۱۳ جکسون پالمر، مدیر تولید شعبه‌ استرالیای ادوبی (Adobe)، دوج کوین را برای به‌ تمسخر‌گرفتن تبلیغات زیاد درباره‌ی رمزارزها به‌وجود آورد. پالمر به‌عنوان تحلیلگرِ شکاک این تکنولوژی در حال ظهور توصیف شده است و توییت‌های ابتدایی او درباره‌ی رمزارز جدیدش طعنه‌آمیز بود. بااین‌حال، بعد از بازخورد مثبت شبکه‎‌های اجتماعی دامنه‌ی dogecoin.com را خرید.

در همان زمان در پورتلند آمریکا (Portland)، بیلی مارکوس، توسعه‌‌دهنده‌ی نرم‌افزار IBM، قصد داشت ارزی دیجیتال بسازد؛ اما در تبلیغ آن مشکل داشت. پس از آشنایی او با هیاهوی دوج کوین، از پالمر برای تولید نرم‌افزار حقیقی پشت‌پرده‌ی دوج اجازه گرفت. مارکوس کدش را برمبنای لاکی‌کوین (Luckycoin) ساخته بود که خود از لایت‌کوین مشتق شده بود و در ابتدا برای استخراج بلوک تصادفی پاداش می‌داد؛ اما پاداش حاصل می ۲۰۱۴ به پاداش ثابت تبدیل شد.

آینده دوج کوین

رمز ارزی که قرار بود باعث شود حوزه کریپتوکارنسی بیش از حد جدی گرفته نشود، اکنون توسط سرمایه‌گذاران زیادی جدی گرفته شده است! البته در ساب ردیت DogeCoin هنوز هم شوخی‌های زیادی انجام می‌شود و ماهیت این رمز ارز برای آن دسته از کاربران تغییر چندانی نکرده است، اما حمایت ادامه‌دار ایلان ماسک از دوج کوین باعث شده تا توجه افراد بیشتری به سمت آن جلب شود.

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران اصلی این رمز ارز است که چند سال پیش تمام موجودی DOGE خود را فروخت و اکنون به عنوان یک کاربر عادی به ساب ردیت دوج کوین بازگشته است، عقیده دارد که ارزش واقعی Dogecoin در جامعه کاربری آن نهفته است. ایلان ماسک نیز مدام دوج کوین را به عنوان «رمز ارز مردمی» معرفی می‌کند.

با توجه به افزایش قیمتی که در اثر توییت‌های آقای ماسک ثبت شد، حمایت یک فرد یا شرکت قدرتمند دیگر می‌تواند قیمت این رمز ارز به ۱ دلاری شدن نزدیک کند. این رمز ارز به یکی از داغ‌ترین موضوعات ماه‌های اخیر تبدیل شده و افراد زیادی پتانسیل رشد مناسبی برای آن متصور شده‌اند.

ارز دیجیتال DOGE

معرفی کیف پول‌های دوج کوین

وب سایت رسمی Dogecoin دو کیف پول نرم افزاری را به کاربران پیشنهاد می‌کند:

  • دوج کوین کور (Dogecoin Core): این والت حاوی یک نسخه کامل از بلاک چین دوج کوین است و با نصب کردن آن، رایانه شما به یک نود کامل Dogecoin تبدیل خواهد شد. اما این کیف پول حجم بالایی دارد و فرآیند‌های دانلود، بروزرسانی و اجرای آن زمان‌بر است.
  • مولتی دوج (MultiDoge): این یک کیف پول سبک است که انتخاب مناسبی برای کاربران عادی خواهد بود. البته توجه داشته باشید از آن جایی که این والت یک نسخه از بلاک چین را در خود ذخیره نمی‌کند، رایانه شما به یک نود کامل دوج کوین تبدیل نخواهد شد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست